MJ Skrevet 21. mai 2016 #1 Skrevet 21. mai 2016 Hei! Jeg er en jente i tenårene. Jeg har masse åpne sår i hodebunnen og flasser og har eksem. Jeg bruker parykk innimellom pga at jeg er så misfornøyd med håret mitt. Nå vurderer jeg å barbere av alt håret(slik at jeg har bare 3 mm igjen). Dette tenker jeg fordi det gjør så jeg kan behandle sårene i hodebunnen bedre. Isåfall kommer jeg til å bruke parykk når jeg er ute blandt folk. Hva tenker dere om dette? Beklager hvis dette ble litt rotete.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #2 Skrevet 21. mai 2016 1 minutt siden, MJ skrev: Hei Jeg ville først gått til fastlegen og spurt om hjelp Anonymkode: a4099...fb0 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #3 Skrevet 21. mai 2016 har du gått til hudlege med disse problemene? 3 mm er veldig lite, hva med en kort klipp som du kan gjøre "litt" mer med. noe sånt kanskje?: http://www.ibtimes.co.in/big-bang-theory-actress-kaley-cuoco-sweeting-sport-long-hair-613873 Anonymkode: 1f13d...68f 3
MJ Skrevet 21. mai 2016 Forfatter #4 Skrevet 21. mai 2016 Orker dessverre ikke en kort hårklipp som det.... Har ikke vært hos hudlege nei....
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #5 Skrevet 21. mai 2016 Et øyeblikk siden, MJ skrev: Orker dessverre ikke en kort hårklipp som det.... Har ikke vært hos hudlege nei.... da må du gjøre det ASAP Anonymkode: 1f13d...68f 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #6 Skrevet 21. mai 2016 9 minutter siden, MJ skrev: Hei! Jeg er en jente i tenårene. Jeg har masse åpne sår i hodebunnen og flasser og har eksem. Jeg bruker parykk innimellom pga at jeg er så misfornøyd med håret mitt. Nå vurderer jeg å barbere av alt håret(slik at jeg har bare 3 mm igjen). Dette tenker jeg fordi det gjør så jeg kan behandle sårene i hodebunnen bedre. Isåfall kommer jeg til å bruke parykk når jeg er ute blandt folk. Hva tenker dere om dette? Beklager hvis dette ble litt rotete. Jeg tenker at du trenger medisisnsk hjelp hos hudlege. Anonymkode: 39108...684 3
MJ Skrevet 21. mai 2016 Forfatter #7 Skrevet 21. mai 2016 Jeg VET at jeg må komme meg til legen. Det var IKKE det jeg spurte om....
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #8 Skrevet 21. mai 2016 Du må gå til hudlege. Herlighet jente, hvorfor har du ikke gjort det? Hvorfor har ikke foreldrene dine dratt deg til legen? Og før du kommer deg til legen: prøv å smør inn hodebunnen din med olivenolje. Legg et håndkle over hodeputen din og sov med det til dagen etter. Så vasker du det ut (må ofte et par, tre runder med shampo til. Bruk en shampo uten parfyme!!) og så blir det ofte litt bedre. Du kan også prøve å smøre hodebunnen din med aloe vera gel før du får time hos legen. Hverken olivenolje eller aloe vera vil fikse problemet ditt, men det kan lindre frem til du kommer deg til legen. Anonymkode: da485...cbf 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #9 Skrevet 21. mai 2016 2 minutter siden, MJ skrev: Jeg VET at jeg må komme meg til legen. Det var IKKE det jeg spurte om.... Nei, men da reiser du til legen og så dropper du å barbere hodet ditt da. Jeg vil også ikke anbefale deg å bruke parykk. Det gjør hodebunnen din enda verre for den får da ikke puste. Anonymkode: da485...cbf 5
Biggan Skrevet 21. mai 2016 #10 Skrevet 21. mai 2016 Provat aco gele från apoteket? Tycker det lindrar ifall det kliar.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #11 Skrevet 21. mai 2016 Har du seboreisk eksem? Anonymkode: 6631e...e16 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #12 Skrevet 21. mai 2016 3 minutter siden, MJ skrev: Jeg VET at jeg må komme meg til legen. Det var IKKE det jeg spurte om.... Så ikke barber v deg håret før noen har sagt at det er nødvendig, for å,ta dette i klar tale. Har du sår på grunn av betente hårsekker, noe som kan bli ganske ille, så vil fjerning av alt hår gjøre problemet mye verre, det samme vil bruk av parykk, da hodebunnen ikke får luftetet seg. Igjen kom deg til lege. Anonymkode: 39108...684 3
MJ Skrevet 21. mai 2016 Forfatter #13 Skrevet 21. mai 2016 Greit, herregud jeg skjønner det, jeg er jo ikke helt dum! Er det mulig........
StineN Skrevet 21. mai 2016 #14 Skrevet 21. mai 2016 3 minutter siden, MJ skrev: Greit, herregud jeg skjønner det, jeg er jo ikke helt dum! Er det mulig........ Sikker? Du vurderer jo å barbere av deg alt håret og har ikke gått til legen enda. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #15 Skrevet 21. mai 2016 Hvis ts har lyst til å barbere av håret så syns jeg hun sksl gjøre det. Jeg antar du ikke bruker parykk hjemme? Da får hodebunnen luft og du slipper dessuten å bruke såpe på hodebunnen ved dusjing. Alternativ parfymefri såpe. Ser noen foreslår å bruke olivenolje. Ikke gjør det, det vil bare forverre problemet for sårene. Har du derimot aloevera potteplante eller lignende, så kan du smøre det på. Jeg sliter forresten med lignende problem, seborisk eksem, og fikk spesialsjampo hos lege. Men vurderer sterkt å barbere av alt håret selv da det er så ømt og sårt hele tiden. Bare å løfte på håret er vondt. Parykken ville jeg uansett ha kvittet meg med. Anonymkode: 693a0...634
Atinabella Skrevet 21. mai 2016 #16 Skrevet 21. mai 2016 Jeg tenker hun skjønner at hun må komme seg til legen, men d hender leger har ventetid! Så jeg skjønner godt at hun blir desperat å tenker på å barbere det. Det får være opp til deg om du skal gjøre det, viktigste er at du får behandlet det, og det skal du jo så hvis noen ikke har annet å skrive at hun skal komme seg til legen, så trenger du ikke skrive det, det har hun hørt nok. Hun er tross alt en tenåring som spurte om hjelp. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #17 Skrevet 21. mai 2016 Har du prøvd shampo for seboreisk eksem? Finnes et par varianter på apoteket. Anonymkode: a973b...c62
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #18 Skrevet 21. mai 2016 56 minutter siden, MJ skrev: Greit, herregud jeg skjønner det, jeg er jo ikke helt dum! Er det mulig........ Jeg forstår ikke hvorfor du gir slike responser. Ettersom du ikke har vært hos legen eller skriver at du har planer om det er det jo ikke rart at du vil få slike råd. Å gå til lege bør være det du gjør først før du finner på noe annet som potensielt kan gjøre problemet verre. Anonymkode: 89b9e...ac5 2
Banks Skrevet 21. mai 2016 #19 Skrevet 21. mai 2016 Prøv fungoral (eller fugoral, husker ikke helt) på apoteket før du klipper av deg håret.(med mindre du vil) parykk og andre hodeplagg gjør det verre. fungoral er shampo for ekstreme hodebunnsproblmemer som psoriasis eller forskjellige typer eksem. Funker også på flass. (soppinfeksjon)
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #20 Skrevet 21. mai 2016 Du kan prøve selukos og selsun fra apoteket også. Anonymkode: 57330...97f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå