Gå til innhold

Hvorfor får så mange "sigeholdningen"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er den holdningen jeg ser mange får, inkludert meg tydeligvis.. 

Overkroppen lener seg på en måte på hoftene. Hoftene går frem, slik at det ser ut som at nederste del av magen står ut. Mangel på muskler i overkroppen!?

Anonymkode: 689be...e8c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mangel på kjærnemuskler. Og sikkert mye stramme hofteleddsbøyer også. Folk sitter for mye. 

Anonymkode: 05e62...18f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det bare meg, eller er det særlig jenter/kvinner som har dette? De siger nesten sammen og hoftene "går foran" resten av kroppen. 

Anonymkode: f78ab...2c9

Skrevet

Det er et resultat av for mye stillesitting i uergonomiske stillinger. Prøv å være bevisst på å trekke skuldrene bakover og nedover.

Squats og markløft fikser opp i hoftestillingen. Og jeg vil også anbefale tøying og strikkøvelser. Bare søk på youtube for demonstrasjoner 😄

AnonymBruker
Skrevet

Bilde?

Anonymkode: 16c99...c00

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mangel på kjærnemuskler. Og sikkert mye stramme hofteleddsbøyer også. Folk sitter for mye. 

Anonymkode: 05e62...18f

Takk for svar. Blir hofteleddsbøylene stramme av sitting? Som sagt trener jeg nesten ikke nå, men går og står mye på jobb. Burde jeg begynne å trene igjen? 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Blir hofteleddsbøylene stramme av sitting? Som sagt trener jeg nesten ikke nå, men går og står mye på jobb. Burde jeg begynne å trene igjen? 

Om du bør begynne å trene igjen? Tror svaret sier seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...