Malin.s Skrevet 21. mai 2016 #1 Skrevet 21. mai 2016 Heihei Noen mac eksperter her? For macen min ville ikke skru seg på for noen dager siden.. Så ventet jeg 2 dager, så skrudde den seg på... Men med en gang den skrudde seg på begynte vifta å bråke veldig... Noen som vet hva jeg kan gjøre for at vifta skal slutte å bråke?
Gjest Mattis Skrevet 21. mai 2016 #2 Skrevet 21. mai 2016 Nå har ikke jeg hatt mac men på mine gamle pcer har jeg skrudd av bunnlokket (husk å vær nøye med å ikke miste noen skruer) tatt ut viftedingsen og renset den for støv. Samler seg gjerne litt der etterhvert og at det er derfor det begynner å bråke.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #3 Skrevet 21. mai 2016 10 minutter siden, Malin.s skrev: Heihei Noen mac eksperter her? For macen min ville ikke skru seg på for noen dager siden.. Så ventet jeg 2 dager, så skrudde den seg på... Men med en gang den skrudde seg på begynte vifta å bråke veldig... Noen som vet hva jeg kan gjøre for at vifta skal slutte å bråke? Dette er ikke normalt. Du må levere den inn til reperasjon (der du kjøpte den). Slike feil vil nesten allitd gå under garantien. Så det skal være gratis. Unntaket er hvis mac'en din er veldig gammel eller du har selv har skrudd på den. At vifta plutselig går for full guffe med en gang du slår den på, er et kjent problem som verkstedene har vært borti mange ganger. At den ikke ville slå seg på, før du ventet i 2 dager er også veldig merkelig. Men kan ikke tenke meg hva det kan skyldes. Normalt er det i alle fall ikke. Og absolutt ikke noe du bare må forvente. Det er en feil. Før du leverer den inn så lag en sikkerhetskopi av innholdet på maskinen eller flytt over det du vil beholde til et annet lagringsmedium. Anonymkode: 534fd...6d7
stan Skrevet 21. mai 2016 #4 Skrevet 21. mai 2016 På flere PCer jeg har hatt, har det fungert å dels blåse inn, dels suge ut. Det løsner ikke alt støv, men det blir mye bedre. Blås med munnen, sug med støvsuger.
tdm900 Skrevet 21. mai 2016 #5 Skrevet 21. mai 2016 4 timer siden, Malin.s skrev: Heihei Noen mac eksperter her? For macen min ville ikke skru seg på for noen dager siden.. Så ventet jeg 2 dager, så skrudde den seg på... Men med en gang den skrudde seg på begynte vifta å bråke veldig... Noen som vet hva jeg kan gjøre for at vifta skal slutte å bråke? Ny eller gammel denne da? Min Mac ga lyd fra seg med vifta da jeg starta den første gangen, eller har den vært helt stille. For er den gammel kan den være full av støv.
Den mystiske Skrevet 23. mai 2016 #6 Skrevet 23. mai 2016 Prøv å nullstille SMC. Les hvordan dette gjøres her.
ajarRun Skrevet 23. mai 2016 #7 Skrevet 23. mai 2016 Lever den tilbake på reklamasjon. Hvis feilen oppstår tre ganger får du pengene tilbake og kan kjøpe en ny og bedre modell! :D
Sirah Skrevet 23. mai 2016 #8 Skrevet 23. mai 2016 Min gjør dette hver gang jeg spiller Candy Crush... Min gamle gjorde det også. Sært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå