Gå til innhold

Noe skurrer med dama, narkotika?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ikke så lenge siden traff jeg ei dame jeg har falt hodestups for. Skikkelig omsorgsfull og snill, kjemien er helt perfekt, utrolig pen og søt, har liksom funnet drømmedama i virkeligheten:) 

Vi er ikke offisielt kjærester, men vi oppfører oss nøyaktig som et par, går ofte ut å spiser sammen, overnatter mye med hverandre, har hatt sex og alt sånt. Ingen som har tatt initiativ til "praten" enda, tror jeg må gjøre det snart virker ikke som hun tør det. Vet at hun vil være sammen med meg da hun er veldig flink til å uttrykke følelsene sine og si det hun mener! Jeg er 27 år og hun er 23 år. Hun har slitt en del med psyken, hun har ikke snakket så mye om det da hun sliter litt med å stole på folk og avventer litt med å fortelle om alt, noe som er ok for meg. Vet i korte drag hva det har gått i, mye depresjoner, angst, panikkanfall i tide og utide osv. Hun bruker medisin også men jeg husker ikke hvilken type, langt uforståelig navn.. Hun er ikke frisk men takler de "dårlige periodene" sine veldig bra og hun snakker med meg om det når hun er lei seg slik at jeg ikke skal misforstå noe. Blir litt fraværende når hun er deppa. 

Men.. Det skjer i blant, uavhengig av om hun er deppa eller glad for tiden, at hun plutselig ikke vil finne på noe en kveld og ikke prate med meg på tlf. Kan være f.eks en onsdagskveld hvor vi ikke har planlagt å sove sammen, da ringer hun ikke og tar ikke tlf når jeg ringer, svarer kun på snapchat men sender ikke selfies. Det gjør hun hele tiden ellers, men de gangene hun ikke vil prate på tlf og sånt så blir hun veldig fraværende, svarer tregt og merkelig om jeg skriver til henne og prøver å bare snakke  om noe helt vanlig. Hun er en racer på mobil og tastatur så litt rart at hun plutselig noen ganger svarer og skriver ekstremt treigt. Dette har skjedd ofte i det siste, i går kveld og kvelden før der igjen, så var det mandagskveld og tirsdagskveld hun var slik. Tirsdagskveld svarte hun meg ikke i det hele tatt og sa at hun hadde sovna tidlig (men hun hadde hørt på musikk helt til kl 5 på morgenen, følger henne på spotify så ser det der). i tillegg hadde hun vært pålogga på face og steam (hun er ikke sånn supergamer men gamer i blant, men ser ikke ut som hun spiller disse gangene hun ikke vil snakke med meg). Hun er bare pålogga når hun er på dataen for hun slår den av om hun ikke er på den. 

Jeg har en liten anelse om at hun driver med dop eller røyker hasj.. Jeg er hos henne nå og hun er på butikken å handler, så skulle hun ei lita shoppingrunde med ei venninne. Skulle sett opp verandadøra i sted for å slippe inn litt frisk luft og så der var aske i askebegeret. Hun røyker ikke, men hun har en homofil kompis (nevner legning da de har vært venner i mange år tydeligvis og slik at ingen skal tro hun er utro), problemet er at denne kompisen av henne er på reise akkurat nå og har vært det i over ei uke. Det lå ikke sneiper eller noe i askebegeret, kun aske. Så skulle jeg ta meg noe mat i sted ifra kjøleskapet og der er stappfullt i sjokolademelk og sjokolade. Hun er ikke noen snopeguri av seg, ser henne aldri spise sjokolade, så syns det var rart.. Hun har generelt dårlig matlyst, men er ikke undervektig eller noe, helt normalt og løper noen timer i uka for å holde seg i form. 

usikker på hvorfor jeg har disse mistankene men hun oppfører seg noen ganger litt merkelig og om jeg f.eks spør om vi skal sove sammen en natt så sier hun jo ja veldig ofte, men noen ganger blir hun nærmest panisk og bare eeeh nei jeg har noe jeg skal gjøre i kveld eller at hun trenger alenetid. Dette er da de gangene hun ikke svarer ordentlig og når hun først svarer så svarer hun merkelig 

Skammer meg veldig men sjekket skapet der hun har medisinen nå mens jeg skrev dette. den medisinen jeg snakket om lenger her oppe heter effexor (var ikke så vanskelig som jeg husket fra sist nei) MEN i tillegg så ligger her Sobril og Valium. det er er ikke pakker, bare brett og hun har tatt både av sobrilen og valiumen. der sto en medisinboks også som jeg bare åpna av ren nysgjerrighet og nedi der lå det ei pipe. så da vet jeg hun røyker hasj iallefall.. den var skitten og luktet mye av det jeg regner med er hasj (luktet veldig søtt) der lå også sigarettpapir jeg aldri har sett før, kokospapir faktisk(???). 

hva nå? :( kjenner jeg er litt skuffa, har ingen erfaring med hasj selv og vil ikke prøve det heller men hadde aldri trodd hun brukte dette. er så redd for at hun bruker andre ting også.. Vi snakker aldri om narkotika, eneste jeg vet er at hu liker ikke alkohol og drikker det aldri. Vi har vært i selskap hvor det har vært alkohol sammen 2 ganger og hun har aldri drukket, sier hun er ferdig med det og liker ikke å være full, noe som er helt greit det. Faen skulle jo ikke ha sjekka i skapet og heller bare spurt henne, men er så redd for at hun bortforklarer ting og lyver om det. dette er ikke en dealbreaker men vil jo gjerne at hun ikke bruker rusmidler. Dette høres kanskje teit ut, men hvor ville noen som misbrukte andre ting ha gjemt det?

hilsen oppriktig bekymret mann som ikke vil at dama skal bli rusmisbruker. hadde ikke helt trodd dette, hun er ei utrulig dyp og varm dame og veldig menneskelig om dere skjønner. At hun ikke er guds beste barn visste jeg, hun er smårebelsk av seg og ser veldig "tøff" ut men samtidig feminin og søt. Så kan dere danne dere et bilde.. Håper på gode råd og tilbakemeldinger, vet dette ble rotete og langt men det får så være 

Anonymkode: 530e4...080

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har vært sammen med en rusmisbruker i 6 år, han er nå min eks og lever som tung narkoman! Grøsset litt når du sier at hun tar avstand fra alkohol, det er så typisk rus misbrukere! Eksen min og tok avstand fra alkohol mens jeg ikke skjønnte hvorfor hasj og piller skulle være noe bedre.. De vil forsvare misbruket med nebb og klør! Jeg vil råde deg til og ta avstand, det er fryktelig tungt og leve med en person som har disse problemene uansett hvor grei, snill og flink de er! En annen ting er hvis du konfronterer henne og hun innser at hun har fått et problem med piller/hasj og er villig til å gjøre noe med det. Men sånne ting sitter langt inne ! Håper det ordner seg😊

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette du nevner om å bli fraværende og å ønske alenetid er noe de fleste som sliter med angst og depresjon går gjennom. Det er også dette med å svare sent, eller å ikke ønske å snakke. Det er helt vanlig. Dette i seg selv er ingen grunn til å tenke rusmisbruk. Både sobril og valium brukes til å behandle angst. At de ikke lå i en pakke kan ha mange forklaringer. Det kan være det var de siste brettene, og pakken er kastet, kanskje hun oppbevarer resten et annet sted, osv... Så den eneste reelle grunnen du har til å mistenke rusmisbruk er egentlig pipen du sa du fant.

Det beste her er vel å spørre henne rett ut om pipen? Men pass på å ikke virke dømmende eller anklagende hvis du gjør det. 

Anonymkode: 06de6...f44

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Sh999 skrev:

Hei. Jeg har vært sammen med en rusmisbruker i 6 år, han er nå min eks og lever som tung narkoman! Grøsset litt når du sier at hun tar avstand fra alkohol, det er så typisk rus misbrukere! Eksen min og tok avstand fra alkohol mens jeg ikke skjønnte hvorfor hasj og piller skulle være noe bedre.. De vil forsvare misbruket med nebb og klør! Jeg vil råde deg til og ta avstand, det er fryktelig tungt og leve med en person som har disse problemene uansett hvor grei, snill og flink de er! En annen ting er hvis du konfronterer henne og hun innser at hun har fått et problem med piller/hasj og er villig til å gjøre noe med det. Men sånne ting sitter langt inne ! Håper det ordner seg😊

takk for svar og at du deler erfaringen din. Skal snakke med henne om dette, jeg har ikke lyst til å ta avstand, er jo hodestups forelska i henne og ser virkelig for meg en fremtid med henne. jeg har lest myyye om hasj og vet at det er ikke så skadlig som man skal ha det til, men om hun misbruker det så vil jeg jo helst at hun skal slutte med det! hun har vært flere ganger til Amsterdam de siste årene forresten, vet ikke om det har noe å si men. ofte reist dit på weekedntur men har ikke gjort det så lenge vi har vært sammen/kjent hverandre.. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette du nevner om å bli fraværende og å ønske alenetid er noe de fleste som sliter med angst og depresjon går gjennom. Det er også dette med å svare sent, eller å ikke ønske å snakke. Det er helt vanlig. Dette i seg selv er ingen grunn til å tenke rusmisbruk. Både sobril og valium brukes til å behandle angst. At de ikke lå i en pakke kan ha mange forklaringer. Det kan være det var de siste brettene, og pakken er kastet, kanskje hun oppbevarer resten et annet sted, osv... Så den eneste reelle grunnen du har til å mistenke rusmisbruk er egentlig pipen du sa du fant.

Det beste her er vel å spørre henne rett ut om pipen? Men pass på å ikke virke dømmende eller anklagende hvis du gjør det. 

jeg vet, har spurt henne mye om sykdommen hennes og søkt opp info om det på nettet. Så kan jo så klart bare være derfor, at hun rett og slett trenger "space" men nå fant jeg pipa da og ble usikker. Hva skal jeg gjøre om hun sier det er noen andre sin? hun har ikke hatt besøk av noen på lenge. Hun har iallefall ikke sagt noe om det og kompisen hennes er på reise. 

Skal ikke være dømmende eller anklagende nei, men er så redd for at hun skal prøve å ro det bort. når jeg innerst inne vet at det er hennes. faen altså.. helt stressa jeg nå, hun kommer hjem ganske snart 

mvh TS

AnonymBruker
Skrevet

Reagerte også litt på Sobrilen og Valiumen da hun har sagt hun ikke går på noe annet enn den mot depresjon. fikk plutselig mistanke om at hun kanskje har kjøpt dem svart. jeg vet det er galt av meg å spekulere men greier ikke la være. Og har ingen jeg kan lufte dette til da jeg vet det er privat for henne og jeg deler ikke NOE av det hun sier til meg til mine kompiser. Har derimot en kompis som røyker hasj ganske ofte, så hadde jo vært ideelt å spurt han men vil ikke i tilfelle dette er noe hun vil holde ytterst hemmelig. 

mvh TS

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reagerte også litt på Sobrilen og Valiumen da hun har sagt hun ikke går på noe annet enn den mot depresjon. fikk plutselig mistanke om at hun kanskje har kjøpt dem svart. jeg vet det er galt av meg å spekulere men greier ikke la være. Og har ingen jeg kan lufte dette til da jeg vet det er privat for henne og jeg deler ikke NOE av det hun sier til meg til mine kompiser. Har derimot en kompis som røyker hasj ganske ofte, så hadde jo vært ideelt å spurt han men vil ikke i tilfelle dette er noe hun vil holde ytterst hemmelig. 

mvh TS

Om hun har fått på resept så står jo navnet på esken. 

Kan være hun bruker hasj som selvmedisinering. 

Anonymkode: 33a66...b31

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg vet, har spurt henne mye om sykdommen hennes og søkt opp info om det på nettet. Så kan jo så klart bare være derfor, at hun rett og slett trenger "space" men nå fant jeg pipa da og ble usikker. Hva skal jeg gjøre om hun sier det er noen andre sin? hun har ikke hatt besøk av noen på lenge. Hun har iallefall ikke sagt noe om det og kompisen hennes er på reise. 

Skal ikke være dømmende eller anklagende nei, men er så redd for at hun skal prøve å ro det bort. når jeg innerst inne vet at det er hennes. faen altså.. helt stressa jeg nå, hun kommer hjem ganske snart 

mvh TS

Som sagt så kan sykdommene hennes forklare atferden. Dette er helt standard oppførsel som folk som er deprimerte eller har angst. Ikke noe tegn på rusmisbruk i det hele tatt. Det er heller ikke medisinene som brukes til å behandle sykdommene. Hvis hun ikke har fortalt deg om at hun tar disse medisinen tidligere, må du akseptere det. Det er ikke alt man vil dele med alle. Det er ikke sikkert hun tar de fast en gang. Du lager veldig storm i et vannglass angående dette her. Det er forståelig siden du er beskymret, men oppførselene hennes er helt vanlig for en som sliter med depresjon og angst. Jeg kan ikke si dette nok. Å trekke seg tilbake og bli fraværende er depresjon og angst 101. 

Angående pipen forstår jeg at du blir skeptisk. Der vet jeg ikke helt hva jeg kan råde deg med. Men det er ingenting annet som tyder på tyngre rusmisbruk ut i fra hva du forklarer. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mvh TS

Hva om du prøver deg på en forsiktig prat med henne? Uten å si at du har snoket i tingene hennes for det var ikke så pent. Askebeger med aske uten sneiper og pipen? Hun røyker sannsynligvis hasj. Men sobril og valium har hun antagelig for panikkanfall. Om hun misbruker det eller ikke, er ikke godt å si. Men moralen er nok at alt har en sammenheng med psyken. Både hasj, valium og sobril roer deg ned. 

Anonymkode: dac09...e9c

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og synes ikke hasj i seg selv er så skummelt, men man må oppsøke miljøer for å få tak i det, og der har de ofte andre ting som piller osv som kan friste og kjøpe også !

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om hun har fått på resept så står jo navnet på esken. 

Kan være hun bruker hasj som selvmedisinering. 

Anonymkode: 33a66...b31

der er ikke eske. bare brett 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt så kan sykdommene hennes forklare atferden. Dette er helt standard oppførsel som folk som er deprimerte eller har angst. Ikke noe tegn på rusmisbruk i det hele tatt. Det er heller ikke medisinene som brukes til å behandle sykdommene. Hvis hun ikke har fortalt deg om at hun tar disse medisinen tidligere, må du akseptere det. Det er ikke alt man vil dele med alle. Det er ikke sikkert hun tar de fast en gang. Du lager veldig storm i et vannglass angående dette her. Det er forståelig siden du er beskymret, men oppførselene hennes er helt vanlig for en som sliter med depresjon og angst. Jeg kan ikke si dette nok. Å trekke seg tilbake og bli fraværende er depresjon og angst 101. 

Angående pipen forstår jeg at du blir skeptisk. Der vet jeg ikke helt hva jeg kan råde deg med. Men det er ingenting annet som tyder på tyngre rusmisbruk ut i fra hva du forklarer. 

Ok, takk for oppklaring. blir berre veldig spekulativ ettersom hun er åpen om angsten og depresjonen og bruker å si ifra når hun har det tungt. Da hjelper det at vi tar oss en kjøretur for eksempel ut av byen. dette har hun satt veldig pris på og blir veldig glad for når jeg stiller opp. at hun trenger fred og ro skjønner jeg selvfølgelig! men ja. 

Skal så klart snakke med henne om det måtte bare høre om jeg hadde grunn til bekymring:) men har lest at hasj er ikke bra for de som sliter med angst eller depresjon? at det kan virke som om det gjør det bedre men egentlig blir det verre om du skjønner? mener han kompisen min som røyker sa det også en gang, at det er ikke ideelt for en deprimert person å røyke da det er fort gjort å bli avhengig av "unnslipelsesfølelsen" 

mvh TS

• Liker 1
Skrevet

For mye bagasje for min del.

Jeg ville vært forsiktig med å investere mye følelser tidlig her.

• Liker 5
Skrevet

Spør henne rett ut. Se hva hun svarer og hvordan hun reagerer. Angående pillene, så kan det hende hun oppbevarer de andre steder/i andre pakninger fordi hun ikke vil folk skal se hvilke type medisin hun tar. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Arca skrev:

vell, følelsene er her allerede. har aldri vært så forelska før. Bagasje eller ikke, om hun har et rusproblem så vil jeg gjerne hjelpe henne med det. men om det bare er hasj noen ganger går jo det fint, så lenge hun bruker det når jeg ikke er der og at det ikke blir for ofte så hu blir innerøkt. kan akseptere det liksom men om det er piller og shit i tillegg.. da må vi finne ut av noe sammen for jeg vil ikke miste henne til sånt. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om du prøver deg på en forsiktig prat med henne? Uten å si at du har snoket i tingene hennes for det var ikke så pent. Askebeger med aske uten sneiper og pipen? Hun røyker sannsynligvis hasj. Men sobril og valium har hun antagelig for panikkanfall. Om hun misbruker det eller ikke, er ikke godt å si. Men moralen er nok at alt har en sammenheng med psyken. Både hasj, valium og sobril roer deg ned. 

Anonymkode: dac09...e9c

skal prate med henne og skal ta det helt rolig:) er bare redd for at her ska være andre ting i bildet. som person er hun ganske desorientert, har verdens dårligste hukommelse haha helt sykt faktisk, men hun er IKKE dum. utrolig smart faktisk på mange ting her i livet. intelligent jente for å si det sånn

mvh TS

Skrevet
1 minutt siden, Arca skrev:

Jeg

1 minutt siden, Arca skrev:

Jeg er enig her, skjønner at TS er hodestups forelsket og da kan man godta det meste! Men mine varsellamper lyser her dessverre! Å slite med psyken er i utgangspunktet vanskelig og man har lett for å bli avhengig av ting som gjør det bedre, men går utover andre ting! 

• Liker 4
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

vell, følelsene er her allerede. har aldri vært så forelska før. Bagasje eller ikke, om hun har et rusproblem så vil jeg gjerne hjelpe henne med det. men om det bare er hasj noen ganger går jo det fint, så lenge hun bruker det når jeg ikke er der og at det ikke blir for ofte så hu blir innerøkt. kan akseptere det liksom men om det er piller og shit i tillegg.. da må vi finne ut av noe sammen for jeg vil ikke miste henne til sånt. 

skal prate med henne og skal ta det helt rolig:) er bare redd for at her ska være andre ting i bildet. som person er hun ganske desorientert, har verdens dårligste hukommelse haha helt sykt faktisk, men hun er IKKE dum. utrolig smart faktisk på mange ting her i livet. intelligent jente for å si det sånn

mvh TS

Glem ikke den mentale bagasjen her.

Pass på deg selv, slik at alt ikke bare dreier seg om henne og hennes ting.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk for oppklaring. blir berre veldig spekulativ ettersom hun er åpen om angsten og depresjonen og bruker å si ifra når hun har det tungt. Da hjelper det at vi tar oss en kjøretur for eksempel ut av byen. dette har hun satt veldig pris på og blir veldig glad for når jeg stiller opp. at hun trenger fred og ro skjønner jeg selvfølgelig! men ja. 

Skal så klart snakke med henne om det måtte bare høre om jeg hadde grunn til bekymring:) men har lest at hasj er ikke bra for de som sliter med angst eller depresjon? at det kan virke som om det gjør det bedre men egentlig blir det verre om du skjønner? mener han kompisen min som røyker sa det også en gang, at det er ikke ideelt for en deprimert person å røyke da det er fort gjort å bli avhengig av "unnslipelsesfølelsen" 

mvh TS

Det er flott at du hjelper henne når hun har det tungt. Men det er ikke alltid de som sliter ønsker eller klarer å si fra. Dette må hun få velge selv, og det virker det som du skjønner. Kjempebra. Du gjør egentlig alt riktig her har jeg intrykk av. Det kan være veldig vanskelig å vite hvordan man skal forholde seg til personen som sliter med dette, og du virker som du tar det bra.

Flott at du har planer å snakke med henne. Vil helst ikke uttale meg for mye ang. hasjbruk ved slike sykdommer. Noen kan merke at det hjelper på den verste angsten og bare bruker det en sjelden gang for å få litt ro, og noen kan bli mer avhenging. Dette er veldig individuelt. Så å snakke med henne er nok den beste løsningen her.

AnonymBruker
Skrevet

Dump henne. Ustabilt kvinnfolk er ikke bra.

Anonymkode: 2d3d5...74c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg ser du nevner dårlig hukommelse. Dette kan også være en bivirkning av antidepressiva, bare sånn at du er klar over det. Gikk på det en tide selv, og hukommelsen bare forsvant etter en tid. Det var helt rart, og jeg la ikke særlig merke til det selv før noen nevnte for meg at det kunne være en bivirkning.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått brett med sobril og valium på dps via akutteamet. Bruker det ikke til vanlig, men i spesielt utfordrende situasjoner.

Anonymkode: e6cf6...6aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg røyker hasj selv, masse, gjort i mange år.

Det virker som om du tror du skal redde jenta. For å være ærlig ser jeg ikke problemet med sporadisk hasjbruk, det er jo tusen ganger bedre enn å trykke i seg sterke piller som Valium og Sobril.

Men jeg tror du skal gå videre. 

Anonymkode: cf78c...370

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...