AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #1 Skrevet 21. mai 2016 Noen som er kjent i det området? Samboer fikk jobb der og vi må flytte. Hvordan er folka, stedet, er det noe butikker osv Anonymkode: dae56...3a0
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #2 Skrevet 21. mai 2016 En spretten dame fra Steigen, hun var på hytta i helgen. Og det var litt av et syn, hun sprang som et lyn, for bak seg hadde hun elgen. Steigen er ikke verdens navle akkurat.... Anonymkode: a1be3...f92 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #3 Skrevet 21. mai 2016 Artig du Vært der selv? Anonymkode: dae56...3a0
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #4 Skrevet 21. mai 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Artig du Vært der selv? Anonymkode: dae56...3a0 Nei, men jeg har ei venninne som har familie der og drar dit hver sommer på pliktbesøk... Det er ikke så mye å finne på akkurat. Anonymkode: a1be3...f92
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #5 Skrevet 21. mai 2016 Skriver denne som anonym, jeg. Kommer cirka to timer unna Steigen, og det er en fantastisk fin plass. En av Norges fineste, vil jeg si. Det er en veldig spredt plass, da. Steigen består av flere små bygder, som har 20+ minutter mellom seg. Skolen der er elendig, da. Har gått i klasse med flere fra Steigen, og alle som kom derfra hadde under tre i snitt. Anonymkode: 4ca8c...6e6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #6 Skrevet 21. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Skriver denne som anonym, jeg. Kommer cirka to timer unna Steigen, og det er en fantastisk fin plass. En av Norges fineste, vil jeg si. Det er en veldig spredt plass, da. Steigen består av flere små bygder, som har 20+ minutter mellom seg. Skolen der er elendig, da. Har gått i klasse med flere fra Steigen, og alle som kom derfra hadde under tre i snitt. Anonymkode: 4ca8c...6e6 Og ja, er butikker! Flere matbutikker og en klesbutikk, til og med! Anonymkode: 4ca8c...6e6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #7 Skrevet 21. mai 2016 Besteforeldrene mine kommer fra Steigen, så er sånn høvelig godt kjent der. Steigen er et veldig naturflott sted med mye fin natur. Nå er det veldig spørs hvor i Steigen dere skal bo, når det gjelder miljø og butikker. I kommunesenteret er det dagligvarebutikk, det er i ferd med å komme et vinmonopol der, det er kaféer der, en strikkebutikk, en liten klesbutikk, en liten interiørbutikk, bruktbutikk og treningssenter. Det er det jeg kommer på i farta. Ellers er det dagligvarehandeler spredt litt rundt omkring på de ulike tettstedene. Men Steigen er jo en liten kommune, så det er neppe allverden å finne på der, men om du er glad i naturen er det mange steder å dra til med nydelig natur! Jeg er ganske ofte i Steigen og så kommer jeg fra nabokommunen, og jeg trives veldig godt der - men det er kanskje fordi jeg kjenner lokalbefolkningen fra før av. Anonymkode: 362e0...d66
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #8 Skrevet 21. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skriver denne som anonym, jeg. Kommer cirka to timer unna Steigen, og det er en fantastisk fin plass. En av Norges fineste, vil jeg si. Det er en veldig spredt plass, da. Steigen består av flere små bygder, som har 20+ minutter mellom seg. Skolen der er elendig, da. Har gått i klasse med flere fra Steigen, og alle som kom derfra hadde under tre i snitt. Anonymkode: 4ca8c...6e6 Er det dårlig lærere? Systemet der? Mye intriger bla lærere? Anonymkode: dae56...3a0
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #9 Skrevet 21. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og ja, er butikker! Flere matbutikker og en klesbutikk, til og med! Anonymkode: 4ca8c...6e6 Oi, hvor og hva slags matbutikker? takker så for svar! Anonymkode: dae56...3a0
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #10 Skrevet 21. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Besteforeldrene mine kommer fra Steigen, så er sånn høvelig godt kjent der. Steigen er et veldig naturflott sted med mye fin natur. Nå er det veldig spørs hvor i Steigen dere skal bo, når det gjelder miljø og butikker. I kommunesenteret er det dagligvarebutikk, det er i ferd med å komme et vinmonopol der, det er kaféer der, en strikkebutikk, en liten klesbutikk, en liten interiørbutikk, bruktbutikk og treningssenter. Det er det jeg kommer på i farta. Ellers er det dagligvarehandeler spredt litt rundt omkring på de ulike tettstedene. Men Steigen er jo en liten kommune, så det er neppe allverden å finne på der, men om du er glad i naturen er det mange steder å dra til med nydelig natur! Jeg er ganske ofte i Steigen og så kommer jeg fra nabokommunen, og jeg trives veldig godt der - men det er kanskje fordi jeg kjenner lokalbefolkningen fra før av. Anonymkode: 362e0...d66 Åssen er det med busstilbud? Nærmeste storby er? Finnes det røde kors? Frivillighetssentral? Anonymkode: dae56...3a0
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #11 Skrevet 21. mai 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det dårlig lærere? Systemet der? Mye intriger bla lærere? Anonymkode: dae56...3a0 Tror det er en blanding av at lærere gir faen og at det har vokst opp en slags "too cool for school"-verdi der. Nå skal jeg heller ikke skremme deg, Steigen er vel den plassen i Salten som har hatt flest selvmord per innbygger. Var en periode på noen år hvor det skjedde flere selvmordsforsøk, mens det i bygdene litt unna ikke skjedde noen (offentlige, vel og merke). Tror forresten det er Coop og bunnpris. Litt usikker! Klesbutikken er ikke en kjede, men privateid. De tar inn klær blant annet fra Vero Moda Anonymkode: 4ca8c...6e6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #12 Skrevet 21. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det er en blanding av at lærere gir faen og at det har vokst opp en slags "too cool for school"-verdi der. Nå skal jeg heller ikke skremme deg, Steigen er vel den plassen i Salten som har hatt flest selvmord per innbygger. Var en periode på noen år hvor det skjedde flere selvmordsforsøk, mens det i bygdene litt unna ikke skjedde noen (offentlige, vel og merke). Tror forresten det er Coop og bunnpris. Litt usikker! Klesbutikken er ikke en kjede, men privateid. De tar inn klær blant annet fra Vero Moda Anonymkode: 4ca8c...6e6 Oki, er det mye sladder i bygdene? Vet du noe om busstilbudene? Og nærmeste by? Anonymkode: dae56...3a0
reiseglad Skrevet 21. mai 2016 #13 Skrevet 21. mai 2016 (endret) Nærmeste by er Bodø, dit kommer du med hurtigbåt, tar vel ca 1,5 time. Du kjører med bil til Bodø på rundt 3 timer. For å bo i Steigen MÅ du like fisketurer, fantastiske fjellturer, båtliv, kajakk, dyreliv, bilkjøring, litt bygdeslarv og mye kos. Engasjerer du deg gjennom ungene, kan det bli et godt nettverk med de andre foreldrene. Steigen kan bli riktig så hyggelig! Busstilbudet er elendig, du bør definitivt ha bil for å bo der. Endret 21. mai 2016 av reiseglad
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #14 Skrevet 21. mai 2016 Ok, så ingen amfi senter eller noe før man kommer til bodø? tusen hjertelig for svar Anonymkode: dae56...3a0
reiseglad Skrevet 21. mai 2016 #15 Skrevet 21. mai 2016 Amfi på Fauske, det er omtrent 2 timer å kjøre dit. Der er også flere butikker, helt greitt sted å ta en stopp (selv om vi ofte fleiper med at det kun er et veikryss).
Sulemu Skrevet 7. juni 2016 #16 Skrevet 7. juni 2016 Jeg er født og oppvokst i Steigen. En fantastisk vakker plass, med et stort spekter av forskjellige mennesker. Mange ildsjeler og mye engasjement i lokalsamfunnet. For barn er det vanlige fritidsaktiviteter å delta på. Kulturskole, fotball, kunstskole, korps, Nord-Norges beste taekwondo-klubb finner du også her 😉 Steigen består jo av mange små bygder. "Hovedsteder" (som har skole, bhg, butikk) er Engeløya, Bogen, Leinesfjord, Nordfold, Leines og Nordskot. + mange flere tettsteder. De har røde kors-butikk, siden du spør om det ;-) Butikkene som er tilgjengelig rundt omkring er Coop marked og bunnpris. i Leinesfjord (kommunesenter) har du rådhus, bank, helsesenter, gjestegård, treningsstudio, vinmonopol, helsekost, politistasjon, bilverksted, bensinstasjon, Tingeling interiør og kaffebar, Klea og Krushuinna (fører klesmerker som vero moda, pieces, Jack & Jones, stormberg, name it) samt at de har siste skrik i interiørverden 😜 Allhus/hall har de også her. Du bør ha bil når du bor i Steigen, da det kun er skolebuss morgen/ettermiddag såvidt jeg vet. Nærmere by er Fauske 1,5 time med bil. Bodø er også nært, 3 timer med bil ELLER 1- 2 time med hurtigbåt (avhengig av hvor i kommunen du bor, jo lengre nord, jo lengre båttur) På Facebook er det en gruppe som heter Steigartinget. Her kan du nok få svar på det du lurer på ellers.
Gjest Money Skrevet 7. juni 2016 #17 Skrevet 7. juni 2016 Jøss, mange fra nord her skjønner jeg. Er selv fra storbyen, Bodø. Her er det flust med shopping, bla city nord som er et svært kjøpesenter med 100+ butikker.
Bjørkeris Skrevet 7. juni 2016 #18 Skrevet 7. juni 2016 Er ikke fra Steigen selv, men har slekt der. Steigen er nydelig og har noe av det beste klimaet i nord.
Miklo Velka Skrevet 9. juni 2016 #19 Skrevet 9. juni 2016 Jeg er ikke derfra, og har aldri bodd der, men synes at Steigen er virkelig vakkert, og med en fantastisk strand. Bare så synd at temperaturen i vannet er ulevelig. Liker man natur og friluft så er Steigen, med de fantastiske nabokommunene Hamarøy og Tysfjord, paradis på jord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå