AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #1 Skrevet 21. mai 2016 Jeg har en gutt som er veldig sint. Ikke normalt sint slik alle barn er men ganske ekstremt. Han er 6 år og under utredning. Jeg skal ta Cos kurset gjennom bup (cirkel of secerity/trygghetssirkelen) men det er lite bemanning og blir stadig utsatt av div grunner. Derfor tenkte jeg at det går iallfall ann å lese litt selv for å prøve å forstå. Jeg har vurdert trygghetssirkel boka ettersom det er dette kurset jeg skal ta. men finnes det noen andre gode bøker og finnes det eventuelt noen bøker om hvordan man skal ta seg av søsken midt oppi det hele http://www.gyldendal.no/Faglitteratur/Psykologi/Utviklingspsykologi/Trygghetssirkelen Anonymkode: 5c9fc...0ff
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #2 Skrevet 21. mai 2016 http://www.adlibris.com/no/bok/relasjoner-med-barn-9788292900017 Anonymkode: 9fda8...01f
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #3 Skrevet 21. mai 2016 "Eksplosive barn" av Ross Greene http://famlabbok.no/product/eksplosive-barn/ Se òg på http://famlab.no/ info om kurset "Eksplosive barn" ; veldig bra og matnyttig både for fagfolk og foreldre! Anonymkode: cf6df...ac3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #4 Skrevet 21. mai 2016 En enklere versjon av den boka om Trygghetssirkelen er en som heter "se barnet innenifra". Den er egentmig skrevet for barnehagepersonell men er i et lett språk slik at også ufaglærte skal skunne lese den. Den linker til er vel mer en fagbok for de som gir cos kurset tror jeg. Anonymkode: 448b2...25f 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #5 Skrevet 21. mai 2016 Om du er stødig i engelsk ligger det en del info på www.circleofcecurity.com med videosnutter etc. Boka fra ross greene er også en god bok, bygger på litt samme tankemåte som trygghetssirkelen igrunn Anonymkode: 448b2...25f
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #6 Skrevet 21. mai 2016 Eksplosive barn er en veldig god bok. Anonymkode: ca89f...7d5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #8 Skrevet 22. mai 2016 Jeg husker selv at jeg hadde skikkelig temperament som barn. Kanskje det heller kan være en idé å finne ut hvorfor barnet er sint? Litt dypere enn "han er sint fordi han ikke fikk en is", men heller om det kan være noe som har skjedd enten på skolen/barnehagen, nettet eller hjemme? Anonymkode: 87828...909 1
Miss moneypenny Skrevet 22. mai 2016 #9 Skrevet 22. mai 2016 Nå kjenner jeg jo ikke resten av historien deres, men har du sjekket om han har noen tegn på høysensitivitet? Har ei datter som er det, og hun kan være så sint at jeg har vært dypt fortvila. Nå forstår jeg sammenhengen og kan bedre hjelpe henne
Akvarium85 Skrevet 22. mai 2016 #10 Skrevet 22. mai 2016 Peaceful Parents, Happy Kids!! Den boka er fantastisk, full av praktisk tilnærming.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #11 Skrevet 22. mai 2016 Cos kurset er bra tok det selv. Du finner litt på youtube om det som er nyttig. Dra m mannen om dere har fått det.. vi bruker det vi lærte på cos bruker vi mest til å håndtrere trass før det blir raseriannfall. Ala SE barnet "ser du er lei deg nå fordi du ville ha den buksa som er i vasken. Det er en fin bukse. men vi må dra ut fordi --- den buksa du har nå er også fin. Du kan ha på deg buksa i morgen. Men forstår at du er irritert Anonymkode: a78ac...51e
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #12 Skrevet 22. mai 2016 Denne her er ganske bra. https://www.amazon.com/Angry-Child-Regaining-Control-When-ebook/dp/B003E8AJ4M?ie=UTF8&keywords=the%20angry%20child&qid=1463917998&ref_=sr_1_1&s=digital-text&sr=1-1 Anonymkode: 664ae...b33
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #13 Skrevet 22. mai 2016 'De utrolige årene' er veldig bra. Bruker den ofte i jobbsammenheng. Du kan også sjekke ut om barneverntjenesten kjører Cos eller kurs i 'Trygg base' Anonymkode: d5d33...042
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #14 Skrevet 23. mai 2016 Takk for flere tips. Jeg er egentlig igang ,med cos, men fikk bare tatt to leksjoner før de måtte slutte pga bemanning, men planen er at jeg skal begynne igjen snart Det er vanskelig å forstå hva som skjer med han, han er under utredning og har enn så lenge fått tics diagnose, men plages ikke med det selv. Han følges opp av spes ped, logoped, pup og ppt i tilleg til at det er ekstra personal på avdelingen hans, hittil har vi lett etter mønster i sinnet i flere år uten å forstå. Vi har tenkt litt på ADHD/ADD og høysensitivitet som det også nevnes her, han reagerer ofte på lyd, men tåler generelt vanlig bråk greit, det er verre med lyder i form av støvsugere, hårtørrere, kjøkkenmaskiner, tivolimusikk som kommer fra overalt på tvoli. Anonymkode: 5c9fc...0ff
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #15 Skrevet 23. mai 2016 Høysensitivitet er bare tull. Nå håper jeg folk snart lærer det. Anonymkode: 1d23b...13e
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #16 Skrevet 24. mai 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Høysensitivitet er bare tull. Nå håper jeg folk snart lærer det. Anonymkode: 1d23b...13e Nei, det er det ikke. Anonymkode: d1523...6de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå