exictence Skrevet 21. mai 2016 #1 Skrevet 21. mai 2016 Vi har pusset opp gangen. På gulvet har vi fått lagt noen flotte natursten. Det ble så fint at jeg ble jublende glad da jeg så det. Mureren skulle legge impregnering på overflaten og legge fuger. De var to som la gulvet. En murmester og en lærling. Vi hadde også fått gjort en annen jobb, der det nesten bare var lærlingen som jobbet. Han gjorde et lite pent arbeid og vi var veldig misfornøyde. Ikke kunne han norsk, og bare en dårlig engelsk. Vi fikk inntrykk av at han forstod lite, selv om han hele tiden svarte: "I fix, I fix" og "no problem, I fix, I understand". Vi klagde over arbeidet til murmesteren som måtte gjøre en del av arbeidet på nytt selv. Og vi sa at vi ikke ville ha lærlingen til å utføre arbeidet. Likevel ser vi lærlingen og murmesteren holde på med gangen. Vi sa ingenting. Tenkte at så lenge murmesteren var der sammen med ham, så hadde han nok kontroll. Det var et murmester firma, og vi måtte jo stole på dem. Som sagt, jeg var så glad og imponert over hvor flott det var til da. Men så plutselig forsvant murmesteren. Lærlingen skulle ta den siste finishen med å impregnere og fuge. Dette ble forferdelig stygt. Tror ikke han vasket rent før han la impregneringen. Det ble skjoldet og stygt. Fugen hadde han også grist med, og tatt en annen farge enn vi ble enige om. Dette var i går, fredag. Kjedelig, gruer meg til mandag å måtte klage.
exictence Skrevet 21. mai 2016 Forfatter #2 Skrevet 21. mai 2016 Kan de nekte å gjøre det om igjen. Da må de hakke opp igjen mesteprten av gulvet. Går det an å bare hakke/få opp noen av stenflisene? Går det an å ta av fugen og ta på ny?
exictence Skrevet 21. mai 2016 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2016 (endret) Jeg tror lærligen så selv hvor stygt det ble. Etter at han gikk luktet det intenst akkurat som eddik. Skrekk og gru. Det står at stenene skal kun vaskes med mild sepe som er beregnet for natursten. Kanskje det har blitt enda verre med det? Det virker som det er misfarving enkelte steder. Eller så er det bare et eller annet han har sølt og det går ikke av. Det ser ut som olje eller våte flekker på gulvet. Det går ikke av. Det er som det har gått inn i stenen. Det kreves veldig mye arbeid å gjøre det om igjen. Dyre stener også. Og tid er både kjedelig for dem og for oss. Tenk, så fantastisk det kunne blitt, og de har brukt uker på å legge og skjære til den fine stenen. Så på ca 1 time ødelegger lærlingen det ved å behandle det feil. Noen som vet om sånne feilbehandlete flekker på sten kan fjernes? Endret 21. mai 2016 av exictence
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå