Gå til innhold

Dyr som drar ut søpla

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har kjøpt ekstrasekker og hatt søppel i det. Bla.a matrester og bæajebleier... som skjæra liker å dra utover hele hagen!!! Er det noe jeg kan spraye utenpå som smaker helt forj.vlig for skjæra? Tenkte på hårspray, men den bryr seg kanskje ikke.. eller noe jeg kan smøre utenpå? Er det noe skjærer hater?

Anonymkode: f7b00...797

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kjøpt ekstrasekker og hatt søppel i det. Bla.a matrester og bæajebleier... som skjæra liker å dra utover hele hagen!!! Er det noe jeg kan spraye utenpå som smaker helt forj.vlig for skjæra? Tenkte på hårspray, men den bryr seg kanskje ikke.. eller noe jeg kan smøre utenpå? Er det noe skjærer hater?

Er ikke avfallsbeholderen din stor nok til avfallet, må du bestille en større avfallsbeholder fra Renholdsverket!

Det er heller ikke lov til å sette poser og sekker med slikt avfall ved siden av avfallsbeholdere utendørs som blir tømt av søppelbilene.

Anonymkode: b8a98...3c8

• Liker 6
Skrevet

Funker fint med netting over.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke avfallsbeholderen din stor nok til avfallet, må du bestille en større avfallsbeholder fra Renholdsverket!

Det er heller ikke lov til å sette poser og sekker med slikt avfall ved siden av avfallsbeholdere utendørs som blir tømt av søppelbilene.

Hun har kjøpt ekstrasekker, det er spesielle sekker man får kjøpt hos kommunen som man kan sette ut. Sekkene tas med ved tømming. Jeg bruker de selv av og til når vi feks pusser opp og det blir mye tapetsøppel og liknende. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sulosi skrev:

Hun har kjøpt ekstrasekker, det er spesielle sekker man får kjøpt hos kommunen som man kan sette ut. Sekkene tas med ved tømming. Jeg bruker de selv av og til når vi feks pusser opp og det blir mye tapetsøppel og liknende. 

Ok. Takk for svar! Jeg visste ikke at det er slik nå. Men det er vel ikke meningen at man skal legge matavfall og bæsjebleier i de sekkene? Skadedyrene vil jo tiltrekkes da (mus og rotter)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man får kjøpt ekstra poser til restavfall, men matrester skal vel strengt talt ikke i restavfallet? Skaff dere en større beholder for matavfall. Tror faktisk ikke at det koster noe ekstra i året for en større matavfallsdunk, restavfall derimot.

Anonymkode: 6057f...352

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så utrolig irriterende når folk som ikke kan en dritt om noenting MÅ svare i tråder... les litt før du svarer; du.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Bondenisse skrev:

Funker fint med netting over.

Netting?

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Takk for svar! Jeg visste ikke at det er slik nå. Men det er vel ikke meningen at man skal legge matavfall og bæsjebleier i de sekkene? Skadedyrene vil jo tiltrekkes da (mus og rotter)

Der var du igjen jo. Kan du gi deg? 

JO - HER I KOMMUNEN ER BÆSJ OG MAT RESTAVFALL. Slutt å være så ekkel og uvitende. Du svarer ikke engang på det jeg lurer på.. 

AnonymBruker
Skrevet

Man får kjøpt ekstra poser til restavfall, men matrester skal vel strengt talt ikke i restavfallet? Skaff dere en større beholder for matavfall. Tror faktisk ikke at det koster noe ekstra i året for en større matavfallsdunk, restavfall derimot.

Anonymkode: 6057f...352

Jo, det skal i RESTAVFALL. 

Det fnnes ingen beholder for matavfall. Doh.. tror du ikke vi hadde hatt en da? 

Det er ikke alle kommuner som har samme resirkuleringssystem som deres kommune! Her er det restavfall, papir, plast og metall/glass. Absolutt alt annet (unntatt batterier og medisiner) skal i restavfall. Jaaaaa, det gjelder også mat. Og bæsj. 

Det kjøpes ekstrasekker fordi noen ganger er det ekstra mye søppel og de henter kun hver 14.dag. ekstra dunk koster ekstra mye, og det funker fint med ekstrasekker bortsett fra skjæra. 

Nemlig.

Det er ikke rotter og mus, det er skjæra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Få tak større søppeldunk. Det er det eneste som hjelper.

Praksis med sekker er ulikt fra sted til sted virker det som.Her i Bergen hvor jeg bor er det strengt forbudt med sekker.Søppeltømmerne lar sekkene stå igjen.

Anonymkode: f9e1f...a8a

• Liker 2
Skrevet
Den 21.5.2016 at 8.53, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke de har noe spesielle lukter/smaker de styrer unna.Såvidt jeg vet er de åtseletere.Men ville prøvd å legge en presenning over sekkene,gjerne med noen store steiner rundt,eller brukt doble sekker og snøret de helt stramt igjen.

• Liker 1
Skrevet

Det er bare søppeltømming hver 14 dag her og så om jeg bruker en slik forhåndsbetalt ekstrasekk (vanlige plastsekker blir ikke hentet) kan jeg ikke kaste mat og bleier i den. Du må rett og slett sørge for at slike ting som lukter får plass i dunken og ha andre ting I sekken som ikke frister dyr. Ellers er det billigere å bestille en større dunk enn å stadig bruke ekstrasekker. Hos oss koster det 200 per år for en større dunk enn standarddunken, en sekk koster 40 kroner... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

JO - HER I KOMMUNEN ER BÆSJ OG MAT RESTAVFALL. Slutt å være så ekkel og uvitende. Du svarer ikke engang på det jeg lurer på.. 

Jeg er vel uvitende da. Men ekkel er jeg ikke.

Er det da slik at i din kommune så er det lov til å lagre bæsj og matavfall utendørs uten å legge det oppi godkjente beholdere?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ps

Hvordan skulle jeg vite hvordan reglene i DIN kommune er?

Se under:

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Få tak større søppeldunk. Det er det eneste som hjelper.

Praksis med sekker er ulikt fra sted til sted virker det som.Her i Bergen hvor jeg bor er det strengt forbudt med sekker.Søppeltømmerne lar sekkene stå igjen.

Anonymkode: f9e1f...a8a

Her også :)

Det er så utrolig irriterende når folk som ikke kan en dritt om noenting MÅ svare i tråder... les litt før du svarer; du.

Vel, i min kommune er reglene slik!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken kommune bor du i?

Der vil jeg aldri bo, så lenge det er lov til å lagre bæsj og matavfall utendørs på en slik måte at det tiltrekker rotter m.m.

• Liker 1
Skrevet
Den 22. mai 2016 at 8.08, AnonymBruker skrev:

Netting?

Er ett teppelignende tøystykke med hull i, minner litt om garn kanskje bare tykkere tråder? Vi bruker det også for å holde fugler unna ripsbuskene. Legger bare en sånn over sekken, og noen steiner i hjørnene sånn at de ikke får dra det av/vinden tar det. Kanskje not er ett bedre ord?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...