Gjest Endaen Skrevet 20. mai 2016 #1 Skrevet 20. mai 2016 Jeg må si jeg er litt lei, og ikke minst blir litt lei meg, av alle kroppstrådene her inne. "Er jeg for tjukk?" osv. Og så alle svarene om at man er fin, men ser "utrent" ut. Det er så mange som har et forvridd forhold til hvordan egentlig en veltrent kropp ser ut, og ikke minst hvor forskjellige de kan se ut! Så derfor, her er en veldig god fotomontasje, syns jeg:
Gjest Runforit Skrevet 21. mai 2016 #2 Skrevet 21. mai 2016 Er vel bare én der som er overvektig og en som vil gå under " plus size". De andre er temmelig rippet....skjønner ikke helt poenget her?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #3 Skrevet 21. mai 2016 2 timer siden, Runforit skrev: Er vel bare én der som er overvektig og en som vil gå under " plus size". De andre er temmelig rippet....skjønner ikke helt poenget her? Poenget er vel at man kan ikke se hvor godt trent en person er utelukkende ved å se på vekt og fettprosent, og at også den overvektige og den som er "plus size" også er godt trente, selv om de her inne ville fått beskjed om det motsatte. Her inne er "trent" synonymt med "fit" og "ripped" - kort sagt lav fettprosent. Anonymkode: bc8ea...f7e 6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #4 Skrevet 21. mai 2016 Ja, man kan jo ikke se om en kropp er trent eller ikke kun ved å se på utseendet. Hvordan en trent kropp ser ut har jo mye med hva man trener. En som løper vil jo ha en helt annen kropp enn en som driver mye med styrketrening. Det er jo mange som mener at man må ha lav fettprosent og synlige muskler for at man skal være trent. Har sett flere som har kritisert folk som trener og er i god form fordi de ikke har det rette utseendet. Anonymkode: cdd1d...7b2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #5 Skrevet 21. mai 2016 Man ser jo om en person er tvers igjennom dvask, eller om det er litt fysisk form der. Spesielt ansikt og glød avslører det. Anonymkode: 7d1b2...5ed 2
Gjest Nanne70 Skrevet 21. mai 2016 #6 Skrevet 21. mai 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man ser jo om en person er tvers igjennom dvask, eller om det er litt fysisk form der. Spesielt ansikt og glød avslører det. Anonymkode: 7d1b2...5ed Kroppsholdning og ganglag er ganske "avslørende", tror jeg. Har selv fått myyyye bedre holdning og mer spenst i ganglaget etter at jeg begynte å trene tung styrke for et par måneder siden
Gjest Endaen Skrevet 21. mai 2016 #7 Skrevet 21. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, man kan jo ikke se om en kropp er trent eller ikke kun ved å se på utseendet. Hvordan en trent kropp ser ut har jo mye med hva man trener. En som løper vil jo ha en helt annen kropp enn en som driver mye med styrketrening. Det er jo mange som mener at man må ha lav fettprosent og synlige muskler for at man skal være trent. Har sett flere som har kritisert folk som trener og er i god form fordi de ikke har det rette utseendet. Anonymkode: cdd1d...7b2 Ja, nettopp! Det er så mange som forfekter fitnessidealet som det som viser om man er trent eller ikke, i hvert fall her inne. Men man kan også være topptrent uten å se sånn ut.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #8 Skrevet 21. mai 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man ser jo om en person er tvers igjennom dvask, eller om det er litt fysisk form der. Spesielt ansikt og glød avslører det. Anonymkode: 7d1b2...5ed Nei, mange gjør ikke det. Har sett ei for en stund siden her inne som det kom frem at hun jogget og det kunne man se. Allikevel var det flere som mente at hun var dvask og utrent bare fordi hun ikke hadde sixpack. Så jeg synes ikke det er rart at folk spør om de er feite når helt normale kropper blir kalt lubben og folk som har fitnesskropp blir kalt dvask. Anonymkode: cdd1d...7b2
Teriyaki Skrevet 21. mai 2016 #9 Skrevet 21. mai 2016 Jeg jogger en del og trener meget moderat styrketrening. Jeg kunne nok lett fått beskjed om at jeg må trene mer siden jeg ikke har særlig synlige muskler. Likevel har jeg jo faktisk ganske så grei kondis. Kroppen blir ikke like synlig trent ved å bare jogge i forhold til de som trener mye tung styrke. Men slank blir den, og det er egentlig kun uten klær at man kan se så stor forskjell på meg og en som trener på en annen måte.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #10 Skrevet 21. mai 2016 Kroppshysteriet har tatt helt av! I dag er det kun hard styrke som gjelder og man trene nesten hver dag. Helst være på gymmet i to timer. Kun økologisk og supermat blir sett på som sunt. På 90 tallet ble en skive med brunost sett på som sunt. I dag blir det sett på som skikkelig usunt og det må man holde seg laaaangt unna. Det er jammen ikke rart folk har dårlig selvtillit og lager tråder hvor spør om de er feite. Selv om de er normal vektige. I dag er man kun trent hvis man har en fitness kropp. Hvis ikke er man urent og dvask. Anonymkode: c203f...f5a 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #11 Skrevet 21. mai 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, mange gjør ikke det. Har sett ei for en stund siden her inne som det kom frem at hun jogget og det kunne man se. Allikevel var det flere som mente at hun var dvask og utrent bare fordi hun ikke hadde sixpack. Så jeg synes ikke det er rart at folk spør om de er feite når helt normale kropper blir kalt lubben og folk som har fitnesskropp blir kalt dvask. Anonymkode: cdd1d...7b2 Jeg mente selvfølgelig "folk som ikke har fitnesskropp blir kalt dvask". Anonymkode: cdd1d...7b2
Rights Skrevet 21. mai 2016 #12 Skrevet 21. mai 2016 Å være trent er vel også litt synonymt med å være sunn? Det er mulig hun ekstremt overvektige jenta er trent i den grad at hun har bedre kondisjon / løfter mere enn en person som veier halvparten, ja kanskje til og med at hun spiser bra og er mye sunnere enn utgangspunktet hun hadde også.. men kroppen hennes er IKKE SUNN. Hun drasser rundt på alt for mye kilo / har alt for høy fett % til at den kan kategoriseres som SUNN..(eller trent om du vil). En trent kropp ser med andre ord ikke slik ut. På sikt kan den derimot gå under kategorien TRENT (om hun fortsetter med en SUNNERE & AKTIV LIVSSTIL). Og jeg er selvfølgelig enig i at man ikke trenger synlige mageruter for å gå under kategorien trent.Kommer kanskje litt på øynene som ser også.. hva med den topptrente atleten her? 3
Kittlingur Skrevet 21. mai 2016 #13 Skrevet 21. mai 2016 ååååhhg herregud!!!!! se på tåerne på den siste kvinnen på bildet. au au au au
Gjest Endaen Skrevet 21. mai 2016 #14 Skrevet 21. mai 2016 Syns det er interessant å se hvor få av dem som faktisk har sixpack-mage. har hun styrkeløftersken en usunn kropp? kan vi vite det for sikkert bare ved å se på henne? hun trener jo på toppnivå, vil tro hun dermed lever temmelig sunt! men dette kan jeg ikke nok om. Poenget mitt er forøvrig å vise mangfoldet, selv i topptrente kropper, det er liksom bare ett ideal om dagen, i hvert fall her inne, og alt annet går for å være dvaskt/høy fettprosent osv. Ok, sumobryteren tviler jeg på at har en kropp som er bra for helsen!
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #15 Skrevet 21. mai 2016 11 minutter siden, Rights skrev: Å være trent er vel også litt synonymt med å være sunn? Det er mulig hun ekstremt overvektige jenta er trent i den grad at hun har bedre kondisjon / løfter mere enn en person som veier halvparten, ja kanskje til og med at hun spiser bra og er mye sunnere enn utgangspunktet hun hadde også.. men kroppen hennes er IKKE SUNN. Hun drasser rundt på alt for mye kilo / har alt for høy fett % til at den kan kategoriseres som SUNN..(eller trent om du vil). En trent kropp ser med andre ord ikke slik ut. På sikt kan den derimot gå under kategorien TRENT (om hun fortsetter med en SUNNERE & AKTIV LIVSSTIL). Og jeg er selvfølgelig enig i at man ikke trenger synlige mageruter for å gå under kategorien trent.Kommer kanskje litt på øynene som ser også.. hva med den topptrente atleten her? Disse er ekstremt mye tynnere, og har ekstremt lav fettprosent, men tror du de er så mye sunnere da? (I konkurranseform har bikinifitnessmodellene mye lavere fettprosent enn hva som er regnet for å være sunt!) Anonymkode: bc8ea...f7e
Rights Skrevet 21. mai 2016 #16 Skrevet 21. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Disse er ekstremt mye tynnere, og har ekstremt lav fettprosent, men tror du de er så mye sunnere da? (I konkurranseform har bikinifitnessmodellene mye lavere fettprosent enn hva som er regnet for å være sunt!) Anonymkode: bc8ea...f7e Du tar for deg 2 ekstremiteter, i hver sin ende av skalaen. Jeg vet jo at det ikke er gunstig for en kvinne å ha for lav fett %, og at det ikke er sunt. Men fitnessutøvere er bare slik i en veldig begrenset periode, før de da går tilbake til å ha mere karbohydrater i kostholdet og dermed eser litt ut og får en sunnere kropp. Dessuten er jeg ganske sikker på de fitnessjentene der får i seg mye sunnere mat enn hun overvektige gjør, selv når de "deffer".
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #17 Skrevet 21. mai 2016 Et øyeblikk siden, Rights skrev: Du tar for deg 2 ekstremiteter, i hver sin ende av skalaen. Jeg vet jo at det ikke er gunstig for en kvinne å ha for lav fett %, og at det ikke er sunt. Men fitnessutøvere er bare slik i en veldig begrenset periode, før de da går tilbake til å ha mere karbohydrater i kostholdet og dermed eser litt ut og får en sunnere kropp. Dessuten er jeg ganske sikker på de fitnessjentene der får i seg mye sunnere mat enn hun overvektige gjør, selv når de "deffer". Siden du tok for deg den ene ekstreme, tok jeg for meg den andre. I teorien er de fleste bikinifitnessmodellene sunnere, i og med at de skal ha en så lav fettprosent i et veldig kort tidsrom. Men i praksis viser det seg at mange har problemer med å gå bort i fra konkurranseformen fordi de ikke er komfortable med den høyere fettprosenten, og derfor holder seg slik over lengre tid. Jeg vet ikke hva den overvektige idrettsutøveren spiser, men siden hun er en profesjonell idrettsutøver ser jeg ikke bort i fra at hun spiser det samme som alle andre, men i en annen mengde. Jeg tror at hun er like trent som de andre, spiser samme sunne mat, men har en høyere fettprosent. Anonymkode: bc8ea...f7e 2
Rights Skrevet 21. mai 2016 #18 Skrevet 21. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror at hun er like trent som de andre, spiser samme sunne mat, men har en høyere fettprosent. Anonymkode: bc8ea...f7e Jeg står på mitt! Om hun spiser sunt og trener/er aktiv, så vil hun (kroppen) på SIKT være det jeg i mine øyne kaller TRENT (altså å ha en sunn kropp som ikke har så latterlig høy fett % og mye overvekt).
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #19 Skrevet 21. mai 2016 Nå må dere ikke blande sunnhet med det å prestere godt i en idrett. For å konkurrere i verdenstoppen i vektløfting, trenger man mye fett på kroppen, da du ikke klarer å bygge MYE muskler uten fett. Carl Yngvar Christensen er et eksempel på dette. Han er bjønnsterk og ekstremt godt trent, men jeg vil påstå at den kroppen _IKKE_ er sunn. Anonymkode: 453f6...7d6 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #20 Skrevet 21. mai 2016 What? Bortsett fra vektløfteren og sleggekasteren så er alle de der muskuløse og ser superfit ut! Man ser da ganske tydelig at disse damene er trente Anonymkode: fb38c...134 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå