Gå til innhold

Film fra 60-tallet om et trafikkhelikopter og en hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror den er fra 60-tallet, i alle fall. Klesstil, hårsveis osv tilsier det. Den var amerikansk. Hun jeg så den hos påstod at hun bare lot ungene sine se Disney-produserte filmer (gudene vet hvorfor), men jeg husker ikke coveret på filmen/rulleteksten, så jeg vet ikke hvem som stod bak.

Det jeg husker av den:

* Hovedpersonen (ung mann) var pilot i et helikopter som ga trafikkrapport til en radiokanal.
* I starten av filmen lurte en St.Bernhard seg inn i helikopteret uten at noen så det. Han "angrep" mikrofonen i helikopteret, så det kom merkelige lyder på luften.
* Hunden het/fikk navnet Barabass/Barrabas.
* Piloten måtte ta med seg hunden hjem, men utleieren hans bodde i første etasje like ved garasjeanlegget. Hun var en eldre dame med en katt som var allergisk mot hund, så han måtte snike den inn i en avlang pappeske som han skjøv bortover gulvet. 
* Naboen hans vegg i vegg var en ung og vakker kvinne, og hunden stjal en genser hun holdt på å strikke. Hun fulgte sporene/garnet gjennom noen planter som skilte verandaene deres, og kjeftet på mannen (han turte ikke innrømme at han hadde hund).
* Hunden ble populær hos lytterne, og de "pærtet" for Barrabas. Sjefen til hovedpersonen åpnet vinduet på kontoret og hørte alle bilene. (Mulig han skulle ta ham av lufta eller gi ham sparken pga bikkja, men han ble overbevist av responsen han hørte.)
* Utleieren blåste på et tidspunkt i en hundefløyte for å avsløre hovedpersonen (hun mistenkte det var hund der fordi katten nøs så fælt), og massevis av hunder fra nabolaget stormet inn i leiligheten hennes. 

Jeg så denne filmen på VHS på 80-tallet. Har tenkt på den innimellom, googlet litt og sjekket imdb og litt smalere film-forum, - uten hell. 

Er det noen voksne filmnerder her som kan hjelpe meg? :helen:

Anonymkode: 44e0f...74c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være denne?

"Fra filmarkivet .no

Han er mer enn menneskets beste venn, han er en kompis for hele samfunnet. Opplev filmen som trollbandt et kinopublikum og en hel nasjon. Dette er den sanne historien om den vandrende og støvete hunden Kelpie som haiket sin vei til den lille byen Dampier og inn i hjertet til alle dens borgere. Fra forfatteren av Kaptein Corellis Mandolin kommer et nytt rørende og sjarmerende eventyr om kjærlighet og evig vennskap.

Min kommentar:

Vær forberedt på at dette er sterke saker. Jeg gråt gjennom hele filmen. Dette er den mest rørende film jeg har sett på lenge. Vi får presentert en sterk historie som til og med er sann. Det er ikke mye som rører oss som historier om meneskets beste venn, og når det som i denne filmen til og med er mulig å forene hund og katt. Ja, da strømmer tårene i strie strømmer – til og med på ei kjerring med noe som ligner hundefobi.

Jeg vil ikke røpe så mye fra filmen. Men jeg anbefaler den til alle som vil ha en pause fra action. Jeg hadde i hvert fall et rørende friminutt.

"

Red%2BDog.jpg

http://kjerringrock.blogspot.no/2015_05_01_archive.html

Anonymkode: 43267...93d

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av dem. Det var en St.Bernhard-hund. Men takk for forslagene. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror den er fra 60-tallet, i alle fall. Klesstil, hårsveis osv tilsier det. Den var amerikansk. Hun jeg så den hos påstod at hun bare lot ungene sine se Disney-produserte filmer (gudene vet hvorfor), men jeg husker ikke coveret på filmen/rulleteksten, så jeg vet ikke hvem som stod bak.

Det jeg husker av den:

* Hovedpersonen (ung mann) var pilot i et helikopter som ga trafikkrapport til en radiokanal.
* I starten av filmen lurte en St.Bernhard seg inn i helikopteret uten at noen så det. Han "angrep" mikrofonen i helikopteret, så det kom merkelige lyder på luften.
* Hunden het/fikk navnet Barabass/Barrabas.
* Piloten måtte ta med seg hunden hjem, men utleieren hans bodde i første etasje like ved garasjeanlegget. Hun var en eldre dame med en katt som var allergisk mot hund, så han måtte snike den inn i en avlang pappeske som han skjøv bortover gulvet. 
* Naboen hans vegg i vegg var en ung og vakker kvinne, og hunden stjal en genser hun holdt på å strikke. Hun fulgte sporene/garnet gjennom noen planter som skilte verandaene deres, og kjeftet på mannen (han turte ikke innrømme at han hadde hund).
* Hunden ble populær hos lytterne, og de "pærtet" for Barrabas. Sjefen til hovedpersonen åpnet vinduet på kontoret og hørte alle bilene. (Mulig han skulle ta ham av lufta eller gi ham sparken pga bikkja, men han ble overbevist av responsen han hørte.)
* Utleieren blåste på et tidspunkt i en hundefløyte for å avsløre hovedpersonen (hun mistenkte det var hund der fordi katten nøs så fælt), og massevis av hunder fra nabolaget stormet inn i leiligheten hennes. 

Jeg så denne filmen på VHS på 80-tallet. Har tenkt på den innimellom, googlet litt og sjekket imdb og litt smalere film-forum, - uten hell. 

Er det noen voksne filmnerder her som kan hjelpe meg? :helen:

Husker du hvilken type hund det var?

love-leads-the-way-600x600.jpg

Anonymkode: 43267...93d

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok den, ja. My dog the thief part 2

Sitat

According to the good folks at Disney/Buena Vista, "Jack Crandall (Dwayne Hickman) flies a helicopter for a radio station. But, Crandall's traffic reports are caught in a bad-ratings tailspin ... until a huge St. Bernard dog named Barabbas stows away on the craft, sending the program's ratings through the clouds! - But, both Crandall and his girlfriend Kim (Mary Ann Mobley) are unaware that Barabbas is a hopeless kleptomaniac until the dog graduates to the world of high crime by casually lifting a million-dollar necklace from a team of professional jewel thieves." The scene with Mr. Hickman making animal noises definitely does not howl. As villainous Roger C. Carmel keenly observes, "A grown man making funny dog noises ain't no great kick to anybody." 

Anonymkode: 1301c...ddd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, jupiter_c skrev:

her tenker jeg du finner litt mer info :
my dog the thief. også er det tydeligvis flere av disse filmene :)

http://www.imdb.com/title/tt0064705/

Der var den, jo! :hoppendeglad:Jeg hadde helt glemt det med smykket. 

Piloten, bikkja og sjefen.

Piloten, pappesken, utleier og naboen.

Tusen hjertelig takk! :pls: Du gjorde meg veldig glad. :kyss2:

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der var den, jo! :hoppendeglad:Jeg hadde helt glemt det med smykket. 

Piloten, bikkja og sjefen.

Piloten, pappesken, utleier og naboen.

Tusen hjertelig takk! :pls: Du gjorde meg veldig glad. :kyss2:

ingen årsak! :)
bare morsomt å kunne hjelpe andre med å finne tv serier eller filmer man nesten hadde glemt :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...