Gå til innhold

Hvorfor er proteintilskudd for kvinner diett protein?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en skikkelig utblåsning. Ser det er women's week på proteinfabrikken, og på gymgrossisten er det en underkategori som heter tilskudd for kvinner. 
Det er veldig forståelig at kvinner har et annet behov for næringsstoffer enn menn, men det betyr faktisk ikke at vi på generelt grunnlag må ha lite fett og karbohydrater. Det ser ut som at proteinpulver laget for kvinner er laget for kvinner som ønsker å gå ned i vekt samtidig som de skal få muskler. 

Det er helt idiotisk! Proteinpulver for kvinner skal ikke være det samme som diett proteiner! Og man tar vel heller ikke proteinpulver dersom man ønsker å gå ned. Da er det vel bedre å spise en skive med egg fordi det er mer mettende f.eks. Jeg tar i alle fall proteiner fordi jeg skal gå opp, ikke ned. 

Anonymkode: 61d8f...886

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

proteiner er proteiner om de kommer fra pulver eller mat. det er bare en gimmick for at de skal få solgt mer siden pakningene er rosa og ikke virker skremmende. man legger ikke på seg av proteinpulver, det restituerer musklene når man trener styrke. så jeg bruker helt vanlig whey protein etter anbefaling fra en kompis som har trening som livsstil. 

Anonymkode: afd6a...0a5

AnonymBruker
Skrevet

for å si det på en annen måte, det er ikke proteinene du legger på deg av. men kcal. 

Anonymkode: afd6a...0a5

AnonymBruker
Skrevet

Damer trenger jo generelt mindre kcal enn menn. Og proteinshake er fint når du skal gå ned i vekt - du får i deg nok proteiner som gjør at du holder deg mett lengre, og det fyller jo også opp magen. 

Anonymkode: 3a9b5...45b

AnonymBruker
Skrevet

Jo. Faktisk er proteininntaket enda viktigere når du skal ned i vekt enn når du skal opp.

Men nei. Det er ingen fysiologisk grunn til at kvinner skal ha et eget proteinpulver.

Anonymkode: f4f77...466

• Liker 3
  • 5 måneder senere...
Skrevet

Whilke typer Whey protein er bra og hvilke er ikke bra?

Kan dere anbefale en eller flere merker?

Anonymkode: 90f22...41c

Skrevet

Det handler mer om å appellere til en kundegruppe enn logikk. Akkurat slik de klæsjer på en rosafarge på gjenstander de vil selge til kvinner. Å endre ingrediensene litt og "tilpasse dem kvinner" på en vag måte er samme greia. Det er bare noe de gjør for å prøve selge mer av noe til x kundegruppe.

Skrevet
På 22.5.2016 den 11.11, AnonymBruker skrev:

Jo. Faktisk er proteininntaket enda viktigere når du skal ned i vekt enn når du skal opp.

Men nei. Det er ingen fysiologisk grunn til at kvinner skal ha et eget proteinpulver.

Anonymkode: f4f77...466

Hvis man ikke vil bli større ja...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/dyrene/monster-rotte-forspiste-seg-paa-proteintilskudd/a/10027789/

Pleier å bli større dem som tar proteintilskudd da, ikke uten grunn at folk som skal legge på seg blir anbefalt nettopp det.

Sågar dyr som får mye proteiner eser i størrelse.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Whilke typer Whey protein er bra og hvilke er ikke bra?

Kan dere anbefale en eller flere merker?

Anonymkode: 90f22...41c

Jeg vil anbefale ON. Den er litt dyrere, men inneholder nesten bare proteiner, og er ikke så verst på smak.

Kjøper du med vaniljesmak så har du et nøytralt pulver som også kan brukes til baking og smoothies 😄

Skrevet

Ikke noe annerledes enn når coca-cola skapte ny cola light, rettet mot menn, altså cola zero. :)

Eller barberblad med eksakt samme blad, men ulik innpakning, en for menn og en for damer.

Eller det mest dustete eksemplet, en egen penn for kvinner. Yepp, Bic Pen for Her. Takk o lov, så kan kvinner endelig skrive også. 

http://www.forbes.com/sites/davidvinjamuri/2012/08/30/bic-for-her-what-they-were-actually-thinking-as-told-by-a-man-who-worked-on-tampons/#5a10b3d4270c

Skrevet
44 minutter siden, linsejesus skrev:

Gymgrossisten selger også vanlig vann til over 4000,- pr liter.

:hakeslepp: Det der må være det dummeste jeg har sett på lenge. 

Skrevet
På 20.5.2016 den 21.53, AnonymBruker skrev:

Damer trenger jo generelt mindre kcal enn menn. Og proteinshake er fint når du skal gå ned i vekt - du får i deg nok proteiner som gjør at du holder deg mett lengre, og det fyller jo også opp magen. 

Anonymkode: 3a9b5...45b

1 gram protein er 4 kcal uansett om du får det fra en pose som er ment for jenter eller gutter eller for begge kjønn. De kan liksom ikke gå inn i proteinene og endre kaloriene heller. I fjor da magen min tålte sånt og jeg trente mer brukte jeg Oats & Whey fra optimum nutrition. Dyrt proteinpulver, men sykt bra! Var verdt hvert øre. 

Anonymkode: 61d8f...886

Skrevet

Proteinpulver er hovedsakelig basert på myse. Det samme som brunost lages av. 

Stort sett brukes myse som grisefor, men siden det finnes mange mennesker som er villig til å betale hundrevis av kroner for dyrematen så har vi fått proteinpulver. 

Melk og egg inneholder alle proteiner som kroppen trenger, uansett kjønn. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...