Gå til innhold

Blåbær vs "blå"bær

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er blåbær man kjøper på butikken like sunne som dem man selv plukker i skogen?

Det har irritert meg i mange år at "butikk-blåbær" smaker mest vann. Når man biter dem i to og kikker på innholdet, så er dette helt blankt som hvite rips. Jeg kjøpte en pakke med store og søte blåbær fra Cevita (Meny) senest i dag, og jeg ble like skuffet denne gangen. Praktisk å slippe disse blå tennene, for all del. Men smaken, liksom! Det smaker jo ikke ordentlig blåbær. 

Lei av å bli lurt. :grine:

Anonymkode: 859da...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Anonymkode: 33456...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at blåbær man plukker i skogen inneholder mer antioksidanter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødfargen inni "villblåbærene" tyder på et høyt innhold av antioksidanter. Så nei, butikbærene er nok ikke liker sunne som de du plukker selv. Det gode unntak er de frosne da, de er så godt som like sunne :D 

Endret av toothfairy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har irritert meg i mange år at "butikk-blåbær" smaker mest vann. Når man biter dem i to og kikker på innholdet, så er dette helt blankt som hvite rips. Jeg kjøpte en pakke med store og søte blåbær fra Cevita (Meny) senest i dag, og jeg ble like skuffet denne gangen. Praktisk å slippe disse blå tennene, for all del. Men smaken, liksom! Det smaker jo ikke ordentlig blåbær. 

Butikkblåbærene har bsre tilfelles med Norske skogsjordbær at de er blå og har felles navn.

For en som leser og følger med, så er det rikelig med info å finne om at der er ingen antioksidanter i butikkbærene mens skogens bær er det mest antioksidantrike man kan spise.

Anonymkode: 94e0a...a23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 20. mai 2016 at 19.39, AnonymBruker skrev:

Google bilberries(de vi finner i skogen i Norge) og blueberries(de du har vært så "heldig" å plukke med deg :P). To forskjellige typer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest at de man kjøper på butikken kommer fra busker? Altså er det noe helt annet. Jeg kjøper butikkblåbær av og til, men det er som du sier Trådstarter, at de er veldig vassne og kjedelige i smaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20. mai 2016 at 19.39, AnonymBruker skrev:

Nei, de er nok ikke det. Tror de bare har 20% av sunnheten til blåbærene som vokser i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...