AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #1 Skrevet 20. mai 2016 Barnehagem vår har alltid et felles show som sommeravsluttning med utgangspunkt i forskjellige tema. Tidligere har dette innebært at de skal ha med bukse og genser i en spesiell farge. Men i år krever de at vi skal kjøpe hvit skjorte, svart bukse, bulkseseler og en spesiell type hatt. Jeg syntes dette er litt i det meste laget. Disse klærne skal også ligge i barnehagen en tid før, siden de skal øve så å låne av andre er liksom ikke helt aktuellt syntes jeg. For oss med jente betyr dette innkjøp av et helt antrekk som aldri vil bli brukt igjen. Jeg kommer selvsagt til å lete på fretex, men jeg tviler på at jeg finner hatten og bukseseler der. Er dette innafor det jeg må regne med både nå og i årene fremover, med tanke på forestillinger på skolen etc, eller er dette litt mye folangt? Anonymkode: da1b5...464
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #2 Skrevet 20. mai 2016 Hadde ikke syntes det var greit, har aldri opplevd å måtte gjøre det mtp skoleforestillinger heller. Anonymkode: 9c38d...aed 6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #3 Skrevet 20. mai 2016 sånne utgifter syns jeg ikke barnehagen skal presse på folk. tenker bare på de som kanskje har ekstremt dårlig råd og som da må velge mellom mat eller klær... sier seg jo selv hva de velger, men det å faktisk måtte vise at de har såppas dårlig råd er neimen ikke lett for folk. Anonymkode: 2ec27...e28 2
pippi langstrømpe Skrevet 20. mai 2016 #4 Skrevet 20. mai 2016 Syntes det er for mye for langt. Ville tatt det opp med styrer i barnehagen. 2
Sulosi Skrevet 20. mai 2016 #6 Skrevet 20. mai 2016 Det hadde jeg ikke godtatt. Si ifra til styrer og gjerne også til foreldrekontakten. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #7 Skrevet 20. mai 2016 de regner vel med at de fleste har skjorte og bukse, og d må kjøpe hatt og seler. Dette er også klær som kan brukes senere. Jeg synes du overdriver. Anonymkode: 36625...8e4 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #8 Skrevet 20. mai 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: de regner vel med at de fleste har skjorte og bukse, og d må kjøpe hatt og seler. Dette er også klær som kan brukes senere. Jeg synes du overdriver. Anonymkode: 36625...8e4 Er jo ikke alle småjenter som går med skjorte, bukseseler og hatt da. Syns det er alt for mye penger å bruke på en sommeravsluttning. Anonymkode: 9c38d...aed 8
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #9 Skrevet 20. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Er jo ikke alle småjenter som går med skjorte, bukseseler og hatt da. Syns det er alt for mye penger å bruke på en sommeravsluttning. Anonymkode: 9c38d...aed De fleste småjenter bruker bukse jo. Og hvit skjorte kn du ha under enhver cardgn. Anonymkode: 36625...8e4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #10 Skrevet 20. mai 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: de regner vel med at de fleste har skjorte og bukse, og d må kjøpe hatt og seler. Dette er også klær som kan brukes senere. Jeg synes du overdriver. Anonymkode: 36625...8e4 det er faktisk ikke alle som har penger til sånne ting liggende. Anonymkode: 2ec27...e28 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #11 Skrevet 20. mai 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: det er faktisk ikke alle som har penger til sånne ting liggende. Anonymkode: 2ec27...e28 Da bør man ta økonomiske grep snarest, for såpass bør man ha til overs. Anonymkode: 36625...8e4 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #12 Skrevet 20. mai 2016 Hvor mye penger er det snakk om at du evt. må bruke? Anonymkode: 1f79d...381
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #13 Skrevet 20. mai 2016 Du kan kanskje legge ut at du ønsker å kjøpe på sånn kjøp/salg-side om det finnes i området ? Kanskje det er noen som gir bort også. Anonymkode: 1f79d...381
blomst12 Skrevet 20. mai 2016 #14 Skrevet 20. mai 2016 I prinsippet er jeg enig i at det fort bli høyt pengebruk hvis barnehagen krever ditt og datt. Samtidig tenker jeg at økonomien ikke er helt på stell hvis det faktisk blir vanskelig å få til? Burde man ikke ha en buffer stående i tilfelle? Og nå snakker jeg om gjennomsnittsfamilien. Ikke de som sliter økonomisk av diverse grunner. 2
Lykkehjerte Skrevet 20. mai 2016 #16 Skrevet 20. mai 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnehagem vår har alltid et felles show som sommeravsluttning med utgangspunkt i forskjellige tema. Tidligere har dette innebært at de skal ha med bukse og genser i en spesiell farge. Men i år krever de at vi skal kjøpe hvit skjorte, svart bukse, bulkseseler og en spesiell type hatt. Jeg syntes dette er litt i det meste laget. Disse klærne skal også ligge i barnehagen en tid før, siden de skal øve så å låne av andre er liksom ikke helt aktuellt syntes jeg. For oss med jente betyr dette innkjøp av et helt antrekk som aldri vil bli brukt igjen. Jeg kommer selvsagt til å lete på fretex, men jeg tviler på at jeg finner hatten og bukseseler der. Er dette innafor det jeg må regne med både nå og i årene fremover, med tanke på forestillinger på skolen etc, eller er dette litt mye folangt? Anonymkode: da1b5...464 Dette er nok ikke normalen, og ikke på skolen heller! Er vel heller normalen på diverse dansestudioer o.l. Har selv hatt arrangement med små barn med klær som dette, da ble det forhørt om alle hadde den spesifikke fargen på bukse, og evt om noen hadde fler til evt utlån (frivillig selvsagt) Endte med fargebytte da vanlig jeans fargede bukser hadde alle en utgave av. Og hvit teskjorte eller skjorte. Hatter ble laget av papp, og bukseselene ble stilige, laget av billig garn, som de eldste barna (og voksne hjalp til) fingerheklet remser lange nok til "bukseseler". (som ble tråklet lett i buksekant) (Selene kan også lages ved å klippe remser fra diverse stoff. )Resultatet ble veldig stilig, og alle ble i tillegg like! Kanskje det går an å tipse barnehagen om dette, lage hatter og seler selv? Om ikke bh har tid, kan de jo spørre om noen foreldre har lyst? 3
Lou Salome Skrevet 20. mai 2016 #17 Skrevet 20. mai 2016 Bukseseler har vel mange liggende og det er lite i bruk, så det kan du låne av enhver gutteforeldet tror jeg, selvom lånet er for en måned. Fretex har fort det også. Dessverre er loppemarketrushet over for i vår, men der kunne du lett fått hvit skjorte (kan da også lånes, og kan det ikke være bluse eller genser? Bunadsskjorta? ). Sort bukse har de på HM (tighsaktig, anvendelig,) til 79,90. Hva slags "hatt" er det snakk om? Altså, skjønner det er irriterende, og jeg syns ikke det er greit hvis det blir framstilt som et krav at alle MÅ. Men når det først er slik, kan du skaffe det billig. 1
MapleSirup Skrevet 20. mai 2016 #18 Skrevet 20. mai 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnehagem vår har alltid et felles show som sommeravsluttning med utgangspunkt i forskjellige tema. Tidligere har dette innebært at de skal ha med bukse og genser i en spesiell farge. Men i år krever de at vi skal kjøpe hvit skjorte, svart bukse, bulkseseler og en spesiell type hatt. Jeg syntes dette er litt i det meste laget. Disse klærne skal også ligge i barnehagen en tid før, siden de skal øve så å låne av andre er liksom ikke helt aktuellt syntes jeg. For oss med jente betyr dette innkjøp av et helt antrekk som aldri vil bli brukt igjen. Jeg kommer selvsagt til å lete på fretex, men jeg tviler på at jeg finner hatten og bukseseler der. Er dette innafor det jeg må regne med både nå og i årene fremover, med tanke på forestillinger på skolen etc, eller er dette litt mye folangt? Anonymkode: da1b5...464 ...Dette er bare begynnelsen. Bare vent til temabursdager! Hat! Ta det opp på foreldremøte. Dette angår alle.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #19 Skrevet 20. mai 2016 Selvfølgelig ikke greit. Barnehager kan ikke kreve at foreldre skal kjøpe inn et helt sett med klær til en avslutning. Dette vil i tillegg ofte gjøre et dypt innhogg i økonomien til veldig mange foreldre. Har aldri opplevd dette før, verken på skole/SFO eller barnehage. Anonymkode: fab18...342
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #20 Skrevet 20. mai 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste småjenter bruker bukse jo. Og hvit skjorte kn du ha under enhver cardgn. Anonymkode: 36625...8e4 Les innlegget skikkelig før du svarer da. Sa heller ikke at jenter ikke bruker bukse, men det er ikke alle jenter som går med skjorte, bukseseler og hatt. Det var ikke buksen som umiddelbard slo meg som problematisk å kjøpe inn til en sommeravsluttning, det var hvit skjorte (brukte aldri det på jentene her i barnehagealder), bukseseler og hatt. Bortkastet å kjøpe bare for å bruke en gang. Anonymkode: 9c38d...aed 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå