AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #1 Skrevet 20. mai 2016 Hva tenker dere om det? Samboer og datteren kom hjem her en dag å da hadde han kjøpt sånne falske lange negler som du får tak I på apoteket til henne, som jeg måtte hjelpe til å sette på. Jeg vet ikke, men synes ikke dette er noe som hører en 9 åring til? Er det bare jeg som tenker sært, eller? Synes ikke det virker.. sømmelig? om jeg kan si det? Klart det er moro med sånne ting, og husker jeg ønska meg slike ting når jeg var på den alderen selv, men fikk beskjed at det hørte voksne til osv..Det var vel enda en ting som gjorde at jeg gleda meg til å bli voksen, det å kunne pynte seg litt ekstra 😛 Anonymkode: 58462...e8c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #2 Skrevet 20. mai 2016 Pynter min 9 åring innimellom jeg... Bare stas å være litt jentete! Jenta mi har veldig lange negler, så henne tar jeg kun fransk manikyre på innimellom for moroskyld. Anonymkode: f825f...794 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #3 Skrevet 20. mai 2016 NEI, synes ikke det hører til på den alderen. Bare jålete og ikke pent. Litt neglelakk er greit. Anonymkode: 58154...6b8 2
Silfen Skrevet 20. mai 2016 #5 Skrevet 20. mai 2016 Så lenge de er til barn, så. Hvorfor ikke. Får all slags hello kitty dritt og sånt no. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #6 Skrevet 20. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: NEI, synes ikke det hører til på den alderen. Bare jålete og ikke pent. Litt neglelakk er greit. Anonymkode: 58154...6b8 Synes virkelig ikke det var pent selv heller, men.. sa jeg syntes hun var for ung for sånne ting før jeg satte dem på, så da hadde hun det I bakhodet ihvertfall. Neglelakk bruker hun ellers I massevis, synes det bør være nok.. Ts Anonymkode: 58462...e8c
Lykkehjerte Skrevet 20. mai 2016 #7 Skrevet 20. mai 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere om det? Samboer og datteren kom hjem her en dag å da hadde han kjøpt sånne falske lange negler som du får tak I på apoteket til henne, som jeg måtte hjelpe til å sette på. Jeg vet ikke, men synes ikke dette er noe som hører en 9 åring til? Er det bare jeg som tenker sært, eller? Synes ikke det virker.. sømmelig? om jeg kan si det? Klart det er moro med sånne ting, og husker jeg ønska meg slike ting når jeg var på den alderen selv, men fikk beskjed at det hørte voksne til osv..Det var vel enda en ting som gjorde at jeg gleda meg til å bli voksen, det å kunne pynte seg litt ekstra 😛 Anonymkode: 58462...e8c Jeg tenker at det er veldig forskjell på 9åringer, og fra jente til jente, men siden denne 9åringen er glad i å pynte sine negler, og får lov å bruke lakk (leste at hun brukte det i et svar her), så tenker jeg det er helt ok og morsomt for henne. Pyntenegler for barn, skal være tilrettelagt for barn, mht alt fra lim til lengde. En morsom greie for de som har interessen. Er jo gjerne fine mønster på som fenger barn. Ser ikke noe galt i det, om man syns neglelakk er ok. Men personlig mht pris og sånn, ville jeg ikke satset på det en vanlig aktivitet, og heller ei om hun ikke klarer å sette de på selv! Burde være en fin regel? For liten til å mestre å få de på, for liten å bruke? Altså som unnskyldning om man ikke syns noe om det! Dessuten er det som regel øyeblikks glede for en liten jente, de faller så raskt av under lek osv, er jo ikke like forsiktig som en voksen med falske negler! Når det er sagt, så tenker jeg at faren syns det var ok, men ikke du, da burde i alle fall du ikke hjulpet jenten med å få på neglene! Da burde evt far ha gjort det! Syns ikke det er riktig å hjelpe med noe man egentlig er imot, for så å si underveis at dette syns jeg ikke noe om, men motvillig hjelpe. Hold på dine prinsipper, ellers kan jenten bli forvirret pga uklare signaler, og også bruke det mot deg og dere ved senere anledninger og spesielt andre tilfeller!
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #8 Skrevet 20. mai 2016 9 minutter siden, Lykkehjerte skrev: Jeg tenker at det er veldig forskjell på 9åringer, og fra jente til jente, men siden denne 9åringen er glad i å pynte sine negler, og får lov å bruke lakk (leste at hun brukte det i et svar her), så tenker jeg det er helt ok og morsomt for henne. Pyntenegler for barn, skal være tilrettelagt for barn, mht alt fra lim til lengde. En morsom greie for de som har interessen. Er jo gjerne fine mønster på som fenger barn. Ser ikke noe galt i det, om man syns neglelakk er ok. Men personlig mht pris og sånn, ville jeg ikke satset på det en vanlig aktivitet, og heller ei om hun ikke klarer å sette de på selv! Burde være en fin regel? For liten til å mestre å få de på, for liten å bruke? Altså som unnskyldning om man ikke syns noe om det! Dessuten er det som regel øyeblikks glede for en liten jente, de faller så raskt av under lek osv, er jo ikke like forsiktig som en voksen med falske negler! Når det er sagt, så tenker jeg at faren syns det var ok, men ikke du, da burde i alle fall du ikke hjulpet jenten med å få på neglene! Da burde evt far ha gjort det! Syns ikke det er riktig å hjelpe med noe man egentlig er imot, for så å si underveis at dette syns jeg ikke noe om, men motvillig hjelpe. Hold på dine prinsipper, ellers kan jenten bli forvirret pga uklare signaler, og også bruke det mot deg og dere ved senere anledninger og spesielt andre tilfeller! Hadde vel kanskje vært noe annet om det hadde vært negler med motiv som var ment for barn, men dette var sånne lange negler for voksne. Altfor store og lite pent, virkelig ikke kledelig for en 9 åring. Jeg sa det til dem begge I ettertid at om hun skulle ha sånne flere ganger fikk far hjelpe, da jeg ikke synes noe om det.☺ Ts Anonymkode: 58462...e8c
Honey Dew Skrevet 20. mai 2016 #9 Skrevet 20. mai 2016 Vær ytterst forsiktig med disse neglene http://www.tv2.no/a/5444596/
Lykkehjerte Skrevet 20. mai 2016 #10 Skrevet 20. mai 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde vel kanskje vært noe annet om det hadde vært negler med motiv som var ment for barn, men dette var sånne lange negler for voksne. Altfor store og lite pent, virkelig ikke kledelig for en 9 åring. Jeg sa det til dem begge I ettertid at om hun skulle ha sånne flere ganger fikk far hjelpe, da jeg ikke synes noe om det.☺ Ts Anonymkode: 58462...e8c Ok, tok det for gitt at det var slike ment for barn, da jeg vet de selger slike for barn på apoteket! Så gav mitt svar i forhold til det! Men da så, negler ment for voksne, det ville jeg ikke ha brukt på en 9åring nei! Hørtes bare veldig lite pent ut ja! Litt som å tre på henne sko med kjempehøye hæler, blir for dumt. For det første passer de ikke fingrene til så små, gjør vondt pga for store, er altfor lange, for sterkt lim for barn, totalt upraktisk ( er jo upraktisk med de som faktisk er ment for barn også ), så med falske negler ment til voksne satt på barnehender, hadde vært nei for meg, uten tvil! Men negler ment for barn, for en sjelden gang ( pga kostnad og varigheten som kan være ned til ca 2minutter) for moro=ja
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #11 Skrevet 20. mai 2016 Jeg ville ikke likt det mtp sopp etc. Anonymkode: 7c56f...6ce
Zienna Skrevet 20. mai 2016 #12 Skrevet 20. mai 2016 Ikke greit. La barn få være barn så lenge som mulig, med skitne negler og skrubbsår på knærne. Voksenlivet, med alle krav om å være "perfekt", kommer tidsnok. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå