Gå til innhold

Allehelgen

Anbefalte innlegg

Gjest Genevieve
Skrevet

Bare til opplysning. Allehelgen faller i år på søndag 7 november. Det er ikke Allehelgen i morgen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og før noen begynner å blande kortene: Jada, det er Halloween i morgen. :wink:

Gjest Fighter
Skrevet
Bare til opplysning. Allehelgen faller i år på søndag 7 november. Det er ikke Allehelgen i morgen!

På grunn av alt halloweenstyret trodde jeg det var i morgen, men etter et søk på internett fant jeg ut at allehelgen er neste søndag. Greit nok med halloween, men synes folk bør slutte å si at halloween er allehelgen når det er 2 forskjellige datoer og 2 forskjellige ting.

Skrevet

Jeg trodde allehelgen og halloween var det samme? HVa skjer den 7. November da, når det er allehelgensdag eller natt eller hva det nå heter...?

Gjest Anonymous
Skrevet

Les i linkene til Tusenfryd i innlegget over, kanskje du finner det ut?

Skrevet

Men i går var det halloween - og bots- og bededag... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er like klok jeg.... hvorfor var 1. november fridag i en del land, f.eks. Frankrike.

Feirer ulike land allehelgensdag på ulike datoer???

Skrevet
Jeg er like klok jeg.... hvorfor var 1. november fridag i en del land, f.eks. Frankrike.

Feirer ulike land allehelgensdag på ulike datoer???

Ja, det stemmer. Allehelgensdag er egentlig 1. november, og Halloween, som er Allehelgensaften, er 31. oktober.

Men den norske statskirke har funnet ut at den skal feire allehelgensdag første søndag i november, derfor er det 7.november iår i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...