Gjest Genevieve Skrevet 30. oktober 2004 #1 Skrevet 30. oktober 2004 Bare til opplysning. Allehelgen faller i år på søndag 7 november. Det er ikke Allehelgen i morgen!
Gjest Starya Skrevet 30. oktober 2004 #2 Skrevet 30. oktober 2004 Og før noen begynner å blande kortene: Jada, det er Halloween i morgen.
Gjest Fighter Skrevet 30. oktober 2004 #3 Skrevet 30. oktober 2004 Bare til opplysning. Allehelgen faller i år på søndag 7 november. Det er ikke Allehelgen i morgen! På grunn av alt halloweenstyret trodde jeg det var i morgen, men etter et søk på internett fant jeg ut at allehelgen er neste søndag. Greit nok med halloween, men synes folk bør slutte å si at halloween er allehelgen når det er 2 forskjellige datoer og 2 forskjellige ting.
Tusenfryd Skrevet 30. oktober 2004 #4 Skrevet 30. oktober 2004 Halloween Allehelgens dag Alle helgens dag
Messi Skrevet 1. november 2004 #5 Skrevet 1. november 2004 Jeg trodde allehelgen og halloween var det samme? HVa skjer den 7. November da, når det er allehelgensdag eller natt eller hva det nå heter...?
Gjest Anonymous Skrevet 1. november 2004 #6 Skrevet 1. november 2004 Les i linkene til Tusenfryd i innlegget over, kanskje du finner det ut?
Sheba Skrevet 1. november 2004 #7 Skrevet 1. november 2004 Men i går var det halloween - og bots- og bededag...
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2004 #8 Skrevet 3. november 2004 Jeg er like klok jeg.... hvorfor var 1. november fridag i en del land, f.eks. Frankrike. Feirer ulike land allehelgensdag på ulike datoer???
Gjest allium Skrevet 3. november 2004 #9 Skrevet 3. november 2004 Jeg er like klok jeg.... hvorfor var 1. november fridag i en del land, f.eks. Frankrike. Feirer ulike land allehelgensdag på ulike datoer??? Ja, det stemmer. Allehelgensdag er egentlig 1. november, og Halloween, som er Allehelgensaften, er 31. oktober. Men den norske statskirke har funnet ut at den skal feire allehelgensdag første søndag i november, derfor er det 7.november iår i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå