AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #1 Skrevet 20. mai 2016 Høyde: 173 cm Vekt: 74 kg Midje: 74 cm Hofter: 93 cm (målt ved trusekanten/korsryggen, vet ikke om det er riktig??) Alder: 21 Føler meg liksom ikke så feit, men vet ikke om jeg tar helt feil? Vet jeg har litt ekstra magefett og er langt ifra ribba. Har derfor nå starta opp igjen med tung styrketrening og bedre mat. Ønsker egentlig ikke å telle kalorier og være veldig strikt, men burde jeg det ut fra de målene jeg har? eller vil det hjelpe med styrketrening og sunnere matvalg? Spiste sjokolade nesten hver dag før bl.a, noe jeg kutter kraftig ned på nå. Spiser en del knekkebrød med ost og skinke og grønnsaker, yoghurt (dobbel 0 med dobbel protein) med vita musli og bær i tillegg til middag som stort sett er whatever my mama makes ettersom jeg bor hjemme for sommeren. Middager er stort sett mye fisk og ellers vanlig husmannskost-middager. Anonymkode: 3f852...0d9
sugarcrush Skrevet 20. mai 2016 #2 Skrevet 20. mai 2016 Jeg har samme høyde som deg, og du har min idealvekt. Styrketrening og sunn mat høres ut som en god idé, men ikke fordi du burde slanke deg!
Katten.2.0 Skrevet 20. mai 2016 #3 Skrevet 20. mai 2016 Om du kjører styrketrening 2-3 ganger i uken (fullkroppsprogram), passer på å få i deg nok proteiner (100-150g dagen) og prøver å kutte ned på sukker, så vil kroppen din endre seg utrolig raskt! Om du ikke nødvendigvis går ned i vekt (muskler veier mer enn fett), så vil ihvertfall sammensetningen i kroppen din endre seg. Tren og vedlikehold en vekt du er fornøyd med for din egen del, ikke for hva omverden potensielt vil ha.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #4 Skrevet 20. mai 2016 Flott midjemål ift. høyde og vekt! Anonymkode: 2353a...8c0 1
Dolores Skrevet 20. mai 2016 #5 Skrevet 20. mai 2016 Både vekt og midjemål er innenfor normalen, så når du selv sier at du ikke føler deg feit, så tenker jeg at du ikke trenger å slanke deg. Du trenger nok ingen diett, men å trene og spise mindre usunn mat er jo uansett bra for deg
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #6 Skrevet 20. mai 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Høyde: 173 cm Vekt: 74 kg Midje: 74 cm Hofter: 93 cm (målt ved trusekanten/korsryggen, vet ikke om det er riktig??) Alder: 21 Føler meg liksom ikke så feit, men vet ikke om jeg tar helt feil? Vet jeg har litt ekstra magefett og er langt ifra ribba. Har derfor nå starta opp igjen med tung styrketrening og bedre mat. Ønsker egentlig ikke å telle kalorier og være veldig strikt, men burde jeg det ut fra de målene jeg har? eller vil det hjelpe med styrketrening og sunnere matvalg? Spiste sjokolade nesten hver dag før bl.a, noe jeg kutter kraftig ned på nå. Spiser en del knekkebrød med ost og skinke og grønnsaker, yoghurt (dobbel 0 med dobbel protein) med vita musli og bær i tillegg til middag som stort sett er whatever my mama makes ettersom jeg bor hjemme for sommeren. Middager er stort sett mye fisk og ellers vanlig husmannskost-middager. Anonymkode: 3f852...0d9 Du høres veldig balansert ut - og akkurat der du bør ligge. Nå er det bare kunnskapen i topplokket som må på plass. Anbefaler deg å lære inn grunnprinsipper som gjelder via lærebøker slik at du slipper å være usikker på denne typen "ting". + mange andre relaterte ting Anonymkode: 4ebad...527
Gjest Runforit Skrevet 21. mai 2016 #7 Skrevet 21. mai 2016 Så lenge du er fornøyd med deg selv og ikke har mye av det farlige magefettet så holder det med at du velger sunne alternativer i hverdagen og trener jevnt
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #8 Skrevet 21. mai 2016 Hvis du har en del muskler, tenker jeg at den vekten er helt ok. Selv er jeg 170 og veier 20 kg mindre enn deg - ikke syltynn i det hele tatt, men har lite muskler og kunne derfor ikke vært i nærheten av din vekt uten å se litt chubby ut. Målene dine er fine. Anonymkode: 579c0...228
fullkornspasta Skrevet 21. mai 2016 #9 Skrevet 21. mai 2016 Hmm.. Jeg er selv 175 høy, veier 78 og har en midje på 71. Jeg syns personlig ikke du burde slanke deg, men jeg føler meg veldig tjukk, og kan godt skjønne dersom du føler det selv. Virker som om du ikke er særlig fornøyd nå, og da kan du enten jobbe psykisk eller fysisk. Eventuelt begge deler. Lykke til!
Gjest Coolaid Skrevet 22. mai 2016 #10 Skrevet 22. mai 2016 Det er forskjell på hva som er en sunn og frisk kropp og hvilke vekt eieren av kroppen ønsker seg. Nei, du trenger ikke gå ned i vekt. I tillegg få du ta høyde for at her inne svarer all slags folk. Også de som har et urealistisk forhold til kropp og vekt. Vær kritisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå