Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette godt betalt?
Hvor ofte får du oppdrag?
Andre ting du vil dele om dette emnet?

AnonymBruker
Skrevet

er ikke det en scam?

Anonymkode: 86719...391

Skrevet

Har vært det et par ganger. Fått gratis synsundersøkelse og dolly dimples-middag :) veldig seriøst opplegg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært, og syntes det var moro å se bedrifter fra den siden, og få gratis mat og stæsj. Timelønna er ok, når man er inne i systemet og vet hva man skal gjøre. 

Anonymkode: 1eb48...80f

Skrevet (endret)

Mystery shopping er ganse seriøst, men det er ikke godt betalt, og du kan nok ikke leve av å være mystery shopper. Jeg har ikke vært det, men har registrert meg på en side som deler ut slike oppdrag. Lønnen er som regel rundt hundrelappen, og du må være _veldig_ rask til å logge på og ta oppdragene etter hvert som de legges ut, før noen andre rekker det. Enkelte oppdrag er høyere lønnet enn andre, f.eks, prøvekjøring av biler etc. Det fine er at du ofte får produktene du tester når du jobber som mystery shopper. 

Endret av NumberSix
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i flere år.

Liker det godt! Artig å se hvordan de egentlig er ment å utøve service. Og liker alle de gratistingene :) Helt greit betaling, blir ikke rik. Men alle monner drar :)

Anonymkode: 02065...89d

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, NumberSix skrev:

Mystery shopping er ganse seriøst, men det er ikke godt betalt, og du kan nok ikke leve av å være mystery shopper. Jeg har ikke vært det, men har registrert meg på en side som deler ut slike oppdrag. Lønnen er som regel rundt hundrelappen, og du må være _veldig_ rask til å logge på og ta oppdragene etter hvert som de legges ut, før noen andre rekker det. Enkelte oppdrag er høyere lønnet enn andre, f.eks, prøvekjøring av biler etc. Det fine er at du ofte får produktene når du jobber som mystery shopper. 

Er det en grei ekstrainntekt til studentlån?

Jeg har også vurdert Mystery Shopper, men jeg ble litt skeptisk. 

Anonymkode: 5d425...967

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er det en grei ekstrainntekt til studentlån?

Jeg har også vurdert Mystery Shopper, men jeg ble litt skeptisk. 

Anonymkode: 5d425...967

Ja, det vil jeg si. Ofte tar det ikke så lang tid å gjennomføre undersøkelsene, så det burde være overkommelig i tillegg til studiene. Men som sagt må man være veldig på for å rekke å ta oppdragene. Nå kan man jo sikkert registrere seg hos flere firmaer som driver med mystery shopping for å øke muligheten for dette. For å være ærlig ville jeg heller anbefalt å få deg en butikkjobb eller lignende med faste vakter, det tjener du mye mer på. :) 

Skrevet

Jeg var det i flere år, men har egentlig gitt meg nå. Mest fordi jeg ikke har tid, og ikke trenger pengene, men jeg trivdes godt med det. Syns kundeservice er interessant, så det er jo artig å se det fra en sånn vinkel. 
Godt betalt? Tja, mellom 240-400kr for maks en halvtimes arbeid er vel greit betalt. I tillegg får man jo noen kroner å handle for, eller for eksempel gratis synsundersøkelse, middag på restaurant eller lignende. 

Mens jeg jobbet som det fikk jeg tilbud om oppdrag tre til fem ganger i uka, og ofte var dette oppdrag som dekket flere butikker (dvs. i virkeligheten 12-15 oppdrag i uka hvis jeg ville). Altså ikke nok til å leve av det, men et av årene jeg studerte klarte jeg meg med bare det i tillegg til studielånet. 

Skrevet

Jeg var forresten aldri registrert på en sånn side, men hadde en fast arbeidsgiver som sendte ut oppdrag kun til meg. Måtte aldri "sloss" om jobbene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er det. Bor i en liten by, så det er ikke så voldsomt mange oppdrag. H&M, Møbelringen, Jernia etc. Jeg gjør det mest for gøy, for det er ikke spesielt bra lønnet når man tenker på hvor lang tid det tar - forberedelse, reise, selve besøket, rapportering etterpå. Man får som regel i overkant av 100kr for ett besøk, før skatt. 

Anonymkode: b66fd...8e8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært hos Vinmonopolet. Helt greit ordningen, men for meg som er avholds hopa det seg fort opp en stabil vinsamling. 😂

Anonymkode: d3735...6d3

Skrevet

Hvor melder man seg på dette?

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at man har utlegg på dette? At man må legge ut for varer osv?

Anonymkode: 14ed2...a63

Skrevet

Er dette godt betalt? Helt greit betalt for å i grunn ikke gjøre så mye. Fikk jo f.eks dekket frisørtime når jeg testet ut frisør. Da fikk jeg både betalt for behandlingen og timelønn.
Hvor ofte får du oppdrag? Veldig sjeldent egentlig, men det er nok fordi det er mange i Oslo. Der jeg var mysteryshopper før fikk jeg relativt ofte oppdrag fordi det kun var et par som var det i det området.
Andre ting du vil dele om dette emnet? Tja, vet ikke helt. Enklere hvis man spør om det man lurer på. :) 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik at man har utlegg på dette? At man må legge ut for varer osv?

Anonymkode: 14ed2...a63

Måtte legge ut ja, så fikk jeg igjen pengene.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...