AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #1 Skrevet 20. mai 2016 Hei. Har mottatt et brev som ikke skulle vært sendt ut. Altså adressert til riktig navn og adresse, men skulle bare ikke blitt sendt i utgangspunktet. Avsender har bedt om at det returneres. Hva skjer dersom jeg bare setter kryss over mottakerruten, vil avsender få gebyr da (for manglende porto etc) eller får de det bare i retur? (Vil jo ikke pådra avsenderfirma merkostnader, men hadde vært veldig greit om jeg slapp å styre med porto selv) Anonymkode: e4f34...4d8
Million Skrevet 20. mai 2016 #2 Skrevet 20. mai 2016 Hvis avsender har bedt om at det returneres, skal det vel bare mangle om de ikke også skal betale returportoen. Så det hadde jeg ikke lurt på et sekund en gang. Stryk over/kryss over ditt navn og adresse og skriv med rødt ved siden av: "RETURNERES TIL AVSENDER". Postlegg brevet i vanlig postkasse. Så får de evt betale returportoen om posten krever det. Jeg hadde iallfall ikke betalt en krone i porto for noe sånt. Det er jo ikke din feil at de feilsendte noe.
petterm Skrevet 21. mai 2016 #3 Skrevet 21. mai 2016 Er vel en fare for at du får straffeporto. Mener jeg fikk straffeporto på over 50kr sist jeg returnerte et brev. Snakk med posten.
petterm Skrevet 21. mai 2016 #4 Skrevet 21. mai 2016 Evt legg brevet i en ny, blank konvolutt. På konvolutten skriver du kun navnet til den som skal ha brevet. Da får ikke du straffeporto.
Gjest Blondie65 Skrevet 21. mai 2016 #5 Skrevet 21. mai 2016 ... Og verden går under dersom du spanderer 20 kr i porto?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #6 Skrevet 21. mai 2016 33 minutter siden, Blondie65 skrev: ... Og verden går under dersom du spanderer 20 kr i porto? Absolutt ikke! Som du ser spør jeg om det påløper ekstrakostnader for avsender dersom jeg bare setter kryss over mottaker, slik man gjør dersom du mottar et feilsendt brev. Nettopp for at hvis det gjør det, så ordner jeg med porto selv. Men HVIS det ikke gjør det, velger jeg å droppe å styre med frankering selv. Ts. Anonymkode: e4f34...4d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå