Gå til innhold

Jeg blir flau på vegne av sultne mennesker.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg står i kø med folk er det enkelte som blir veldig gretne, i tillegg merker jeg generelt om folk er sultne og i dårlig humør. Jeg blir flau men vet ikke hvorfor :P er vi så avhengig av mat at vi ikke klarer å ha humøret litt oppe? :P

Anonymkode: fe101...03e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mat er et primærbehov, så ja, vi er ganske avhengige av mat. Når primærbehovene ikke er dekt vil jo det gå utover humør og væremåte. Det sier vel seg selv. 

Anonymkode: f3b8a...4be

• Liker 20
Gjest summesumbi
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mat er et primærbehov, så ja, vi er ganske avhengige av mat. Når primærbehovene ikke er dekt vil jo det gå utover humør og væremåte. Det sier vel seg selv. 

Well said!

Skrevet

Jeg må si jeg lurer på hvordan i all verden du kan "merke" at folk er sultne?

• Liker 5
Skrevet

Jeg er ofte gretten, men som oftest mett.

• Liker 11
Skrevet
4 minutter siden, Petra75 skrev:

:fnise:

• Liker 2
Skrevet

Folk her i Norge og andre velferdsland har en tendens til å tro at man nærmest dauer uten mat noen timer. I u-land er de uten mat i flere dager. Vi er for godt vant, og tar ting for gitt..

Men, ja, mat er elementært. Uten mat dør vi til slutt.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Petra75 skrev:

:fnise::fnise::fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan fint være gretten uten mat. Å du har ikke en 6. Sans som ser at folk er sultne... 

Vil anbefale deg å studere maslows behovspyramide så lærer du kanskje litt om våre behov og hva slags prioriteringer vi har 

Anonymkode: da93c...e92

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir hangry når jeg er skikkelig sulten. Det er heldigvis(desverre for han?) bare mannen min som merker det og ikke random folk i en matkø ol.

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg står i kø med folk er det enkelte som blir veldig gretne, i tillegg merker jeg generelt om folk er sultne og i dårlig humør. Jeg blir flau men vet ikke hvorfor :P er vi så avhengig av mat at vi ikke klarer å ha humøret litt oppe? :P

Så klart er vi avhengige av mat. Vi er som en maskin som trenger drivstoff og mat er vårt drivstoff

Skrevet
8 minutter siden, ♥Missy♥ skrev:

Folk her i Norge og andre velferdsland har en tendens til å tro at man nærmest dauer uten mat noen timer. I u-land er de uten mat i flere dager. Vi er for godt vant, og tar ting for gitt..

Men, ja, mat er elementært. Uten mat dør vi til slutt.

Ok så du mener vi skal la være å spise i flere dager i solidaritet med fattige som ikke har nok mat? 

Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Huff, skjønner deg godt T.S. Jeg blir flau på vegne av de som spiser. Hva feiler det dem liksom??!? 

Gjest Juami
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, og dessuten har sult en påvirkning på blodsukkeret som kan føre til at mange blir gretten av det. 

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er vi. Matinntaket påvirker blodsukkeret, og blodsukkeret påvirker humøret. Noen påvirkes veldig av lavt blodsukker og andre mindre, men disse humørsvingningene er i hovedtrekk ikke noe vi har kontroll på selv. Selvsagt skal vi gå inn for å oppføre oss som folk uansett, men det er altså ikke noe å være flau over så lenge man bevarer en viss folkeskikk. 

Anonymkode: 02355...3d6

AnonymBruker
Skrevet

Ts her, jeg tenker på hvor godt stilte vi er. Spiser oss faen så store! Så skal vi være gretne fordi vi ikke får mat på 5 timer liksom..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, jeg tenker på hvor godt stilte vi er. Spiser oss faen så store! Så skal vi være gretne fordi vi ikke får mat på 5 timer liksom..

Jeg tror du kun er ute etter å provosere. Dette har som nevnt i tråden en fysiologisk årsak. 

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ok så du mener vi skal la være å spise i flere dager i solidaritet med fattige som ikke har nok mat? 

Haha, nei, var ikke poenget akkurat. Men man trenger vel ikke gå rundt og være sur av den grunn:fnise:

Skrevet

Studier viser at noe av det som irriterer oss mest er å stå i kø, kanskje du misforstår årsaken til grettenheten? Sult påvirker nok ekstra,  men tror heller folk er gretne for at de må stå i kø. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Nasse1 skrev:

Studier viser at noe av det som irriterer oss mest er å stå i kø, kanskje du misforstår årsaken til grettenheten? Sult påvirker nok ekstra,  men tror heller folk er gretne for at de må stå i kø. 

Fin kombinasjon: Lavt blodsukker + kø = :rasende: 

:fnise:

Anonymkode: 02355...3d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...