AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #1 Skrevet 20. mai 2016 Jeg befinner meg i Tyrkia på grunn av en jobbreise. Jeg bor på et fint 5 stjerners hotell. Jeg bestilte roomservice i dag og da jeg skulle tipse han som kom med det jeg hadde bestilt så snudde han seg for å gå i tillegg til å smelle igjen døren på vei ut. Jeg ble helt satt ut, men klarte å spørre mens han var på vei ut om han ikke ville ha tipsen sin. Fikk ingen svar, han så ikke på meg en gang. Jeg var ikke frekk, hilste pent når han kom, smilte og sa tusen takk flere ganger. Så jeg er sikker på at det ikke var min holdning heller. Etter å ha blitt fortalt av andre og tillegg lest at man skal gi tips, så trodde jeg det var det riktige å gjøre her. Det var 25% av beløpet jeg hadde bestilt for jeg skulle gi om det har noe å si. Jeg tror ikke det var lite, men han så ikke hva jeg hadde i hånden heller. Etter at han dro kom de som rengjør rommet og da turte jeg ikke å gi tips, men hun sa ha det flere ganger og da følte jeg at hun kanskje ville gjøre det klart at hun gikk. For min del så er det mer enn helt greit å ikke gi tips, men jeg ville ikke fornærme noen her. Har lest at mange livnærer seg på tipsen de får og derfor trodde jeg at det var en riktig ting å gjøre. Men nå er jeg litt satt ut av denne opplevelsen. Har dere noen erfaringer med dette? Anonymkode: f7eaa...0be
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #2 Skrevet 20. mai 2016 Ingen som vet noe om dette? Føler meg litt dum siden jeg nå ikke vet hva som er riktig å gjøre? Anonymkode: f7eaa...0be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå