Gjest Ferie Skrevet 20. mai 2016 #1 Skrevet 20. mai 2016 Snakket med en vennine for noen dager siden om Kvinneguiden. Som kjent, står det mye spesielt her. Hun lurte på om noen av innleggene bare var trolling. Så svarte jeg, at jeg i flere uker, har tenkt at det må være nynazister, som troller Aktuelle saker og politikk, med en del tråder og innlegg. Det er måten det er skrevet på, så naivt, så dumsnillt, litt enkelt. Kalkulert, for å irritere frem sterke motsvar og en kraftigere stemme mot innvandring? Hva tenker dere
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #2 Skrevet 20. mai 2016 Jeg har tenkt samme tanken. Gud bedre man leser mye rart her inne! Anonymkode: 98ce1...034 5
Stiani Skrevet 20. mai 2016 #3 Skrevet 20. mai 2016 Jeg tenker at dine tanker grenser til det paranoide. Kansje på tide å snakke med noen? 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #4 Skrevet 20. mai 2016 Jeg er ikke nynazist, men troller masse. Ikke alltid for å fremprovosere reaksjoner, men som oftest for å få utløp for diverse frustrasjoner. Og noen ganger fordi jeg tror jeg er morsom. Men språkbruken er tilpasset forumet. Lange setninger eller for kompliserte resonnementer blir sjelden lest, i alle fall får jeg liten respons på de. Som regel bare her og i "seksualitet" jeg troller. Troller ikke i de andre kategoriene i frykt for å ødelegge forumet helt. Er faktisk blitt ganske glad i KG. Anonymkode: a5926...818
Gjest Ferie Skrevet 20. mai 2016 #5 Skrevet 20. mai 2016 Takk for informasjon om trolling. Jeg er også blitt glad i KG
ops2 Skrevet 20. mai 2016 #6 Skrevet 20. mai 2016 Nei, jeg er bare her fordi jeg liker å poste linker. En dag uten at jeg har postet 10-12 linker her, og jeg får ikke sove. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #8 Skrevet 20. mai 2016 Mange ihuga velgere av Arbeiderpartiet, KrF og Venstre sitter også her inne. Så dette er i så fall ikke bare "nynazister" og "rasister" her nei... Anonymkode: cde71...21a 1
Drizzt Skrevet 20. mai 2016 #10 Skrevet 20. mai 2016 7 timer siden, Ferie skrev: Snakket med en vennine for noen dager siden om Kvinneguiden. Som kjent, står det mye spesielt her. Hun lurte på om noen av innleggene bare var trolling. Så svarte jeg, at jeg i flere uker, har tenkt at det må være nynazister, som troller Aktuelle saker og politikk, med en del tråder og innlegg. Det er måten det er skrevet på, så naivt, så dumsnillt, litt enkelt. Kalkulert, for å irritere frem sterke motsvar og en kraftigere stemme mot innvandring? Hva tenker dere Beklager, forrige innlegg kom litt feil ut. Skjønte ikke helt hvordan. Men denne delen her - Det er måten det er skrevet på, så naivt, så dumsnillt, litt enkelt. - Hvorfor tror du det er nynazister? Når jeg leser slike innlegg, tenker jeg mer på ytterste venstresiden. Det er de som pleier å formulere seg på denne måten. Men så leser jeg ikke alt her, så jeg uttaler meg kun på bakgrunn av det jeg har lest. 3
Gjest Sunhands Skrevet 21. mai 2016 #11 Skrevet 21. mai 2016 Ja, når folk skriver at man må sette menneskerettigheter til side for å hindre at flyktninger kommer inn i landet, tenker jeg det. En slik dehumanisering er det vel lenge siden vi har sett... Gidder sjelden å skrive inne på Aktuelle saker lenger, hender at jeg leser her en sjelden gang. Og tidligere var dette et av de forum jeg var mest aktiv i.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #12 Skrevet 21. mai 2016 Nei, det er nok noen nynazister på forumet, men det er ytterst få, så jeg er mer bekymret for alle de venstreradikale man ser her for det er veldig mange i forhold. Anonymkode: b3bf5...493 5
Gjest Sunhands Skrevet 21. mai 2016 #13 Skrevet 21. mai 2016 Få venstreradikale, og lite revolusjonspreik...
ops2 Skrevet 21. mai 2016 #15 Skrevet 21. mai 2016 (endret) 1 time siden, Sunhands skrev: Ja, når folk skriver at man må sette menneskerettigheter til side for å hindre at flyktninger kommer inn i landet, tenker jeg det. En slik dehumanisering er det vel lenge siden vi har sett... Gidder sjelden å skrive inne på Aktuelle saker lenger, hender at jeg leser her en sjelden gang. Og tidligere var dette et av de forum jeg var mest aktiv i. Jeg tror ikke du kjenner FNs flyktningkonvensjon særlig godt.... Eller at du har lest at flertallet muslimske land nektet å underskrive FNs menneskerettiggshetsærklæring.... Dehumanisering? Rette ræva som feis. Såkalte ”islamske menneskerettigheter”. Kairo-deklarasjonen om menneskerettigheter i Islam, som skal sikre blant annet retten til en rettferdig rettssak og religionsfrihet. På den annen side understrekes det at ”alle rettigheter og friheter nevnt i denne deklarasjonen er underordnet den islamske sharia.” Les litt om Sharia, du. Endret 21. mai 2016 av ops2 3
Gjest Sunhands Skrevet 21. mai 2016 #16 Skrevet 21. mai 2016 4 minutter siden, ops2 skrev: Jeg tror ikke du kjenner FNs flyktningkonvensjon særlig godt.... Eller at du har lest at flertallet muslimske land nektet å underskrive FNs menneskerettiggshetsærklæring.... Dehumanisering? Rette ræva som feis. Såkalte ”islamske menneskerettigheter”. Kairo-deklarasjonen om menneskerettigheter i Islam, som skal sikre blant annet retten til en rettferdig rettssak og religionsfrihet. På den annen side understrekes det at ”alle rettigheter og friheter nevnt i denne deklarasjonen er underordnet den islamske sharia.” Les litt om Sharia, du. Så da skal vi være like ille?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #17 Skrevet 21. mai 2016 1 minutt siden, Sunhands skrev: Så da skal vi være like ille? Nei, det betyr bare at flyktningkonvensjonen vi har bundet oss til ikke representerer universelle menneskerettigheter hogd i stein for all fremtid. De kan og bør diskuteres og om nødvendig endres. Anonymkode: a5926...818 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #18 Skrevet 21. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det betyr bare at flyktningkonvensjonen vi har bundet oss til ikke representerer universelle menneskerettigheter hogd i stein for all fremtid. De kan og bør diskuteres og om nødvendig endres. Anonymkode: a5926...818 Det betyr vel heller at FNs menneskerttighetserklæring ikke universell. Den er relativ og kulturavhengig. Derfor er den heller ikke unntatt kritikk og endring. Anonymkode: 64e8c...7b8
Gjest Sunhands Skrevet 21. mai 2016 #19 Skrevet 21. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det betyr bare at flyktningkonvensjonen vi har bundet oss til ikke representerer universelle menneskerettigheter hogd i stein for all fremtid. De kan og bør diskuteres og om nødvendig endres. Anonymkode: a5926...818 I et av innleggene jeg leste, mente en av brukerne her at menneskerettighetene skulle settes til side, og at våpen måtte tas i bruk. Det er ikke bare diskusjon om endringer, men et ganske drøyt menneskesyn.
Drizzt Skrevet 21. mai 2016 #20 Skrevet 21. mai 2016 16 minutter siden, Sunhands skrev: I et av innleggene jeg leste, mente en av brukerne her at menneskerettighetene skulle settes til side, og at våpen måtte tas i bruk. Det er ikke bare diskusjon om endringer, men et ganske drøyt menneskesyn. Du så jo hva som skjedde på grensen mellom FYROM og Hellas, ikke sant? Migranter som angrep grensevaktene i et forsøk på å bryte seg inn i nabolandet på ulovlig vis. Det skulle bare mangle at man bruker våpen da når det eskalerer til de grader. Når det gjelder ''menneskerettighetene'' er de i stor skala basert på et dokument som er ikke ajourført og ikke tar hensyn til dagens utvikling. At man kan i noen tilfeller sette til side dette utdaterte dokumentet, er logisk. En bedre løsning er å revidere og aktualisere selve dokumentet og at det undertegnes på nytt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå