Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har forsøkt å være venn med en x stalker som påstår han har vært forelsket i meg 20 år og sier han ville gjort alt for meg etc, jeg brøt med han som venn pga han interesserer meg ikke, jeg trives ikke med ham og jeg blir fysisk kvalm av uønsket oppmerksomhet og syns det er ekkelt og dermed at han er ekkel.

Da ringte han meg og sa han ikke ville miste meg etc så logikken i hans hode er altså fremdeles at jeg tilhører han. Jeg følte bare at han ikke respekterer meg overhodet og at det ikke var noenting hyggelig å være med han pga han skulle bestemme og dominere alt følte jeg. I tillegg så responderte jeg 0 på hans amorøse opplegg og føler han bare ville bruke meg som et ledd i sin livsplan. Det ble meget ubehagelig og klamt det hele.

Har lest på diverse fora for stalking på nett, da utenlandske sider primært, siden det er få sider som tar opp den type problematikk her i landet.

Problemet er sf at han ikke lar meg være i fred og heller ikke respekterer meg. Det virker overhodet ikke som han ser meg som et menneske med rett til egne valg og eget liv. Jeg blir fysisk kvalm  bare av å skrive om dette.

Jeg leste litt om stalkeren og stalkerens ego og de ser det som sin soleklare rett å stalke da de ser på stalkerobjektet som ingenting annet enn et objekt for deres utnyttelse og beskjeftigelse etc., de gidder ikke prøve å forstå at det ikke føles riktig for den andre personen. Jeg ble lei av å forsøke å pedagogisk forklare til denne stalkeren at jeg ikke var interessert i ham, og han ble bare mer og mer dedikert til å stalke og ta for seg, snike rundt huset nattestid, hinte til at han hadde vært i mitt nabolag etc.

Nå har jeg kuttet all kontakt, men det virkelig plager meg om noen har meg som besettelse og tenker på meg hele tiden, det plager meg!!!

Og ja jeg har opplevd stalking mange ganger før. Stalkere hindrer meg i å utvikle meg som menneske og er grunnen til at jeg i mange år kun lå og dopet meg på sovepiller.

Nå skal jeg begynne i terapi da så har tenkt til å ta med en liste til terapauten for å forklare hvordan diverse personer har dominert meg og min psyke og hvor lite jeg selv har fått utvikle meg midt oppi et slikt liv.

Problemet er bare det at mange psykologer er totalt ignorante om stalking og psykopatologiske individer og psykopati og andre perosnlighetsforstyrrelser, så jeg forventer egentlig et totalt ubrukelig "nek" på psykologkontoret som vil snakke om vaffeloppskrifter eller kryssord og sette idiotiske diagnoser på meg, i stedet for å hjelpe meg til å ta tilbake livet mitt fra stalkerene.

Hva skal jeg gjøre.

Offentlig dps har alltid bare skyvd under teppet alt stalkerfaenskapen jeg har opplevd og lagt skylden på meg og latt som om det bare ikke har skjedd og slikt, a k a totalt bortkastet tid for meg som har fått livet og psyken ødelagt av psykopatologiske "individer".

Anonymkode: d4324...9ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bra du ignorerer han, det er det eneste fornuftige å gjøre.

Det virker litt spesielt at du er stalket av flere forskjellige personer, er du kjendis eller noe? Er det mulig at deres tilnærmelser er mer uskyldig og at du oppfatter dem feil?

Hvorfor plager det deg at han er besatt av deg? Hvis du blokkerer han får du jo ikke vite noe om det. Du kan ikke gjøre noe med hva andre gjør, eller at andre liker deg. Psykologene vil vel bare få deg til å slutte å henge deg opp i stalkeren din.

Hvordan spesifikk ødelegger stalkeren psyken din? Hvorfor tror du han er en psykopat? Mistenker psykologene henger seg opp i deg på grunn av måten du uttrykker deg, og de kan selvsagt ikke endre noen andre enn deg. Deres lerret er deg, de kan ikke endre verden eller noen andre. Deres jobb er å få deg til å takle livet med dine forutsetninger. Har du blitt truet av disse individene?  

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja sf har jeg blitt truet og psykisk terrorisert, ellers ville det jo ikke vært stalking og jeg ville ikke skrevet psykopatologiske "individer", altså det man før kalte psykopater eller energivampyrer.

Slike mennesker utraderer jo ens psyke fullstendig fordi det er ikke plass for andre i rommet enn dem selv, så det blir som å leve i en stalkers hjernefengsel hvor alt personen maser om døgnet rundt er hvordan man ser ut mens man gjør ditt og datt etc,hvorfor man gjør sånn eller sånn, de skalnemlig faktisk vite om helt konkret absolutt alt man gjør og sier hjemme og tom hva man tenker og drømmer, det er så sykt at det er vanskelig å beskrive nivåene av den energetiske og fysiske stalkingen og hva de har bedrevet i åresvis faktisk.

Tenk deg å ha noen som fotfølger deg og teller antall kaffekopper du drikker eller hvor lenge du sover eller hva du bruker penger på eller hva du har lyst til å bruke penger på, hva du tenker om å ha en sparekonto, vil vite hva du spiser her og der, hvor du er til enhver tid, alt du foretar deg!!!!!!! 

En psykopatologisk forfølger vil VITE ALT SÅ HAN KAN EIE virker det som om. De fleste psykopater er dessuten rimelig trange i nøtta si og ekstremt rigide, så en jente/kvinne ser de ikke mye annet i enn en utseendedings som kan brukes til å tilfredsstille dem seksuelt og som de vil EIE gjennom da å fotfølge de og vite absolutt alt. Det som motiverer en psykopat er kun hva HAN SELV kan få utav noen, han ser ikke at det er et mennneske med følelser, fordi psykopater ser kun seg selv og sine behov.

Midt oppi dette så er det  veldig vanskelig for meg å utvikle meg eller få noen som helst identitet oppi det hele, eller følelse av at jeg i det hele tatt eksisterer.  Å bryte med slike folk krever tydeligvis tålmodighet og innsats, du kan tenke deg hva det gjør med psyken om du hadde blitt forfulgt hvert sekund døgnet rundt av en forfølger. Mange år turte jeg ikke tenke høyt inni meg engang eller legge noen som helst planer, da jeg var så vant til å ha stalkere på meg. Nå er jeg igjen inne i en slik periode av livet mitt hvor jeg må ligge lavere enn lavt døgnet rundt og ikke kan legge noen planer for eget liv. Etter år med denne hemmede "livsstilen" så blir man nokså lei og oppgitt. Men har uansett bestemt meg for å bryte med psykoene, så får det bare ta den tiden det tar. Det var jo stalking og hatkriminalitet som sendte meg rett inn i psykiatrien også, hvor jeg ikke ble trodd i det hele tatt, men fikk haugesvis av dårlig hjernedop og ikke engang rett til å ha min egen versjon av min historie. Så det tok jo ikke mindre enn 10 år da og treffe de imbesilene der.

Så jeg forventer ikke at de "fjottene" i psykiatrien forandrer seg, heller ikke psykopatene som før utgjorde mitt nærmiljø og som fremdeles henger på meg som klisterlim. Men nå har jeg bestemt meg for å bryte, livet er ikke noenting verdt om man ikke følger sin egen stemme syns jeg. Dessuten gidder jeg ikke å sitte å smiske på folk jeg ikke får noenting ut av å være sammen med.

Vil finne meg selv og utvikle meg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Håper det skjer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

AnonymBruker
Skrevet

Ja litt den følelsen av at man ikke vet hvor man begynner selv og slutter, pga man har vært dominert så ekstremt av andre folk. Der er jeg nå da. Ikke noen morsom følelse. Men nå har jeg besluttet å bryte kontakten da ihvertfall .....

AnonymBruker
Skrevet

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg forventer ikke at de "fjottene" i psykiatrien forandrer seg, heller ikke psykopatene som før utgjorde mitt nærmiljø og som fremdeles henger på meg som klisterlim.

øhh..er du veldig pen eller noe? Syns det høres så rart ut at det er så mange psykopater i nærmiljøet ditt?

Anonymkode: d7b66...2ac

Skrevet

Stalking er nå ulovlig og du kan anmelde ham

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg er ikke veldig pen eller noe, bare hatt skikkelig uflaks og vært i et svært dårlig miljø preget av psykopater og narko, egentlig ikke så mye pga narkoen heller tror jeg fordi mange var slik helt uten å gå på drugs. Traff på mange av disse folkene da jeg var såpass ung at jeg ikke forstod omfanget av den skrudde psykologien deres.

Har dessverre ikke noen som helst tro på at de kommer til å gi seg noengang da enkelte av de har sagt rett ut at de lever for å plage meg, spesielt stalkeren jeg referer til i denne tråden har vært ganske aktiv siste tiden mye.

Har heller ikke tro på at man kan anmelde pga de finner jo egentlig bare mer og mer sofistikerte metoder og da blir det  virkelig et problem å bevise det, man må bli trodd hos politi og rettsvesen og hos offentlig dps. Stalker jeg kaller x-venn har kommet seg inn til behandling hos samme dps som den jeg skal gå til, han er mye rundt i bybildet og går også turer rundt om i mitt nabolag etc, det er bittelite tettsted så ikkno gøy å forsøke å bryte kontakt. Jeg vet at han er dreven hacker slike flere andre stalkere også er og har vært slik at de kan ha full kontroll via tlf og mac etc. Triste greier.

Jeg blir også så trist fordi det virker som det er så uhyre enkelt for slike folk å få herjet på i nor-ge, er så oversiktlige forhold på det lille tettstedet jeg bor på at det må jo være den våte drøm for en stalker. Derfor har jeg store problemer med å trives i nor-ge  selvom jeg også har bodd i Oslo, men er jo ikke særlig store forhold der heller. Trist at enkelte gjør så mye utav seg at de bruker opp alt av by og land for andre. Har lest at det er ekstremt vanlig å gå gjennom depressive impulser slik jeg gjør nå pga stalking, man føler jo ikke at man får puste eller ferdes fritt i sin egen by. Heldigvis skal jeg reise bort litt om en 2 ukers tid. Ellers sliter jeg mye med at jeg syns det er så trist og ensomt i nor-ge sånn generelt.

Skrevet

Dersom du har opplevd alvorlig stalking flere ganger har du vel anmeldt minst en av stalkerne, og kan legge fram papirene på det som bevis hvis psykologen ikke tror deg?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Cathrine88 skrev:

Dersom du har opplevd alvorlig stalking flere ganger har du vel anmeldt minst en av stalkerne, og kan legge fram papirene på det som bevis hvis psykologen ikke tror deg?

Ja har anmeldt, men kun via mail, og fordi det er veldig omfattende sak og mye kaos med det så valgte jeg å trekke anmeldelsene pga jeg så ikke noen vits i å følge de opp. Ville jo egentlig ikke endret noe om de mange drittsekkene som har tilnærmet plagd vettet av meg kom i fengsel føler jeg. Det og en blanding av at det var så mange utenforstående som støttet opp om overgrepene mot min person.

Så ble bare en saus av DRITT som jeg ikke orket begynne å nøste opp i. Så alt i alt blir det helt som vanlig i slike saker mitt ord mot deres ord,også da siden jeg valgte å trekke anmeldelsene etter en stund, noe jeg gjorde delvis også pga noen av de anmeldte forholdene selvfølelig var rukket å bli foreldet, slik det pleier å være i slike saker og delvis fordi noe av hatkriminaliteten var utført med MYE "ryggdekning" aka cover ; altså i det skjulte. Noe som ville gjort etterforksning ekstremt ressurskrevende.

Fått litt støtte i å høre at slikt kan skje med andre også, at enkelte folk setter istand hele hekseprosesser i små lokalsamfunn, rundt om på arbeidsplasser etc, bl annet har min bestemor opplevd å ha nabokona som stalker/hater hvor hun da har ringt henne opp privat i åresvis etc.

Og det har jo ofte vært sånn med ryktemakeri og intriger på små lokalsamfunn og tettsteder. Jeg sitter igjen med litt resignert følelse pga det er ikke noe man ønsker å nøste opp i når det har vært såpass sterke krefter og massesuggesjon og onde ting i sving. Selvfølgelig så får man post traumatisk stress av det. Ingen av de involverte intresserer meg noenting som helst å ha kontakt med, så er det som blir det vanskelige nå, og slutte å smiske med psykopatene og prøve å bygge seg opp igjen selv. Starter jo helt på scratch så må jo regne med at det blir abstinenser i forhold til at jeg ikke har noen steder å henvende meg for sosial omgang, slik sett lyktes psykoene ekstremt godt med sin plan; jeg er totalt isolert etter at det viste seg at samtlige x "venner" støttet opp om hekseprosessen(e) mot min person.

AnonymBruker
Skrevet

Jaja, du er vel spesiel da.

Anonymkode: d9963...69d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes noen ting du skriver er litt merkelig, men jeg tror deg.

I noen miljøer er det stor overvekt av menn som generelt ikke har så god sjangs på damer, for eksempel de verste narko-miljøene. Om man er kvinne der, kan man raskt bli utsatt for en del beundrere. De føler de har funnet en kvinne som endelig vil kjennes ved dem etc. 

Kommentaren over var unødvendig.

Anonymkode: 9b2fa...f82

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har heller ikke tro på at man kan anmelde pga de finner jo egentlig bare mer og mer sofistikerte metoder og da blir det  virkelig et problem å bevise det, man må bli trodd hos politi og rettsvesen og hos offentlig dps. Stalker jeg kaller x-venn har kommet seg inn til behandling hos samme dps som den jeg skal gå til, han er mye rundt i bybildet og går også turer rundt om i mitt nabolag etc, det er bittelite tettsted så ikkno gøy å forsøke å bryte kontakt. Jeg vet at han er dreven hacker slike flere andre stalkere også er og har vært slik at de kan ha full kontroll via tlf og mac etc. Triste greier.

Nei, du må ikke bli trodd hos politi, rettsvesen og DPS. En anmeldelse krever bare at du anmelder til politiet. Rettsvesenet kommer inn i bildet når politiet har satt i gang med etterforskning, eller denne er ferdig.

Men det jeg ikke har sett deg skrive noe særlig om er hvordan de stalker deg. Hva er det de helt konkret gjør?

Vet du at de har kontroll på telefonen og Macen din? Hvordan vet du eventuelt det?

Du må nesten forklare hva denne stalkingen går ut på. Så langt sitter man stort sett igjen med at du mener du er stalket, men du har ikke forklart hvorfor du mener det.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har forsøkt å være venn med en x stalker som påstår han har vært forelsket i meg 20 år og sier han ville gjort alt for meg etc, jeg brøt med han som venn pga han interesserer meg ikke, jeg trives ikke med ham og jeg blir fysisk kvalm av uønsket oppmerksomhet og syns det er ekkelt og dermed at han er ekkel.

Hvorfor forsøkte du å være venn med han?
Du forteller at du har opplevd flere stalkere, kan det være fordi du ikke tør å avvise folk? Mitt råd er DRIT i dem og lev ditt eget liv, fokuser på noe annet.

Du skriver du har bestemt deg for å bryte med psykoene. Det er bra for det burde du gjort for lenge siden. Hva med å flytte, da det virker som det er et helt miljø du sliter med?

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg er psykisk syk. Men jeg BLE ironisk nok psykisk syk PGA stalking og diverse hekseprosseser og helvete som psykoer startet "for" meg , innrømmer gjerne at jeg derfor iblandt skriver litt i affekt ettersom minnene/traumene strømmer på.  

Har ikke noe å si i / med denne tråden lenger annet enn at de fleste folk har behandlet meg svært dårlig og jeg har hatt et meget vanskelig liv etter at de gærne co- co idiotfolksa fikk meg innlagt, fikk laget istand alt mulig helvete bak ryggen min etc, folk jeg ikke shenner engang og ikke ville ha noenting med å gjøre engang. Er altfor trøtt for å skrive ned detaljer rundt mobbing og faenskap og forfølgelse og severe hatkriminalitet idag.

Men jeg skal ihvertfall bryte med folk som mobber meg og får meg til å føle meg dårlig! ;selvom det kommer til å føre til at jeg har 0 sosial omgang med de tragiske taperne som uansett alltid har mobbet meg og holdt på med å trykke meg ned bokstavelig talt. Er jo pga de drittfolkene at jeg ikke har mitt eget liv idag og er kronisk psyk pas. Mobbing og hatkriminalitet og forfølgelse og slikt setter endel spor, og nå bor jeg på et lite drittsted med flust av sånne tragiske skjedelige drittfolk. fuck!!!!!

Men jeg skal bryte. Sånne folk deprimerer meg helt beyond at man kan være så smålig og jævlu på sinnet. Jeg skal bryte, første steg er å blokkere alle sammen på tlf og face, så har jeg lest meg opp på dynamikken de har; eietrangen og hatet og slikt blusser ekstremt opp i periodene offeret forsøker å frigjøre seg. Så jeg er ihvertfall forberedt på kramper fra mine "døende fangevoktere" som har holdt meg i grepet i alle disse årene.  haha hello life.

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes noen ting du skriver er litt merkelig, men jeg tror deg.

I noen miljøer er det stor overvekt av menn som generelt ikke har så god sjangs på damer, for eksempel de verste narko-miljøene. Om man er kvinne der, kan man raskt bli utsatt for en del beundrere. De føler de har funnet en kvinne som endelig vil kjennes ved dem etc. 

Kommentaren over var unødvendig.

Anonymkode: 9b2fa...f82

Det gjelder ikke bare i narkomiljøene. massesuggesjon og gruppedynamikk er sjeldent pent.

Skrevet

Ryddet for spekulasjoner.

Raven Emerald, mod.

Skrevet
Den 5/21/2016 at 18.23, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er psykisk syk. Men jeg BLE ironisk nok psykisk syk PGA stalking og diverse hekseprosseser og helvete som psykoer startet "for" meg , innrømmer gjerne at jeg derfor iblandt skriver litt i affekt ettersom minnene/traumene strømmer på.

Eller var du psykisk syk slik at du trodde alle stalket deg? Du har fortsatt ikke forklart konkret hva stalkingen går i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...