AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #1 Skrevet 20. mai 2016 Dette har sikkert blitt spurt om hundre ganger før, men jeg gidder ikke å lete meg gjennom havet av emner. Vi skal ha sommerfest nå i sommer, vi blir (per nå) 39 stk til sammen, og vi lurte på å servere koldtbord. Hvor mye trenger vi av hver ting? Kan alt lages dagen før? Og, vil det bli dyrt? Tusen takk på forhånd til de som tar seg tid til å svare! Anonymkode: bf7dc...089
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #2 Skrevet 20. mai 2016 Skal også ha en velkomstdrink, tenkte denne - noen som har prøvd den? Tenkte i såfall å slenge oppi litt forskjellig frukt, skal ha det i en glassbeholder med tappekran(fra Nille). Anonymkode: bf7dc...089
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #5 Skrevet 21. mai 2016 Be et cateringselskap om er tilbud/eksempel/prisoverslag, og lag det de foreslår selv. Anonymkode: 04aaa...bf9
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #6 Skrevet 22. mai 2016 Det føler jeg vil bli veldig frekt å gjøre.. Anonymkode: bf7dc...089
happiest Skrevet 22. mai 2016 #7 Skrevet 22. mai 2016 Jeg vet ikke hvor mye av hver ting, men jeg kan komme med forslag : *Bær og frukt. Gjerne jordbær/bringebær og melon *Grillspyd *Salat, gjerne to forskjellige *Pai *Lefseruller *Spekemat *Potetsalat *Noe sjømat. F.eks reker med tilbehør (loff, majones, sitron) Salatene, lefserullene, spekemat, bær/frukt er enkelt å lage til på forhånd. Legg alt på fat med plast over og oppbevar i kjøleskap. Synes det er ok å ikke ha for mange varmretter når det er mange. Rettene blir fort kald når en må stå i kø for å forsyne seg. Også er det greit å slippe å stå på kjøkkenet hele dagen og passe på ovnen.
petterm Skrevet 22. mai 2016 #8 Skrevet 22. mai 2016 Har notert fra et tidligere innlegg fra en som hadde levert koldtbord som "proff": 4-6 typer kjøtt, f.eks. skinke, roastbiff, spekeskinke, kjøttboller, kalkunfilet osv. ca. 25 g/person Eggerøre: 1 egg pr. person, gjerne litt mere Potetsalat: 50 g/person Røkelaks el.l. 35 g/person Andre salater (Waldorf, italiensk, tunfisk el.l) 25 g/person En stor bolle vanlig grønn salat Kylling 1/4 pr pers Varmrett, f.eks. gryterett regnes 50 g/person 1
Biloba Skrevet 28. mai 2016 #9 Skrevet 28. mai 2016 Den Sunday, May 22, 2016 at 17.07, AnonymBruker skrev: Det føler jeg vil bli veldig frekt å gjøre.. Anonymkode: bf7dc...089 Enig! Uærlig også. Men du kan Google koldtbord og menyer og finne forslag fra privatpersoner og menyer fra cateringselskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå