Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen gang anmeldt noen? For hva? Angrer du eller er du glad du gjorde det?

Anonymkode: a52db...64c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har gjort det en gang, for mange år siden. Dette var på tidlig 90-tall, før det ble vanlig med mobiltelefoner og før det var vanlig at hustelefoner hadde nummervisningsdisplay. Ringte det, hadde du ingen anelse om hvem det var før du faktisk svarte og fikk svar i telefonen.

En lengre periode ble jeg plaget av en anonym oppringer til alle døgnets tider, men spesielt på nettene i helgene. Vedkommende sa ingenting,bare satt og holdt i røret og var musestille. Noen ganger kunne jeg høre vedkommende puste. Jeg var temmelig sikker på at jeg visste hvem det var, nemlig en eks jeg hadde gjort det slutt med. Men for å finne det ut, måtte man gjennom en lang ballett av tiltak. FØRST måtte du på polititstasjonen og anmelde for telefontrakassering. Når du hadde det i boks, kunne du kontakte Telenor. Da kunne de sette i gang overvåking av linjen din. Men det var ikke sånn at de kunne se nummeret som ringte deg. Neida. Når jeg ville "si fra" at her er en uønsket telefon, måtte jeg mens jeg holdt forbindelsen, tappe en gang fort og lett på opphengsknappen (den man trykker på for å "legge på"). Da ble den samtalen logget i sentralen. Merk at dette kunne de ikke gjøre før de hadde en politianmeldelse.

Så, når jeg hadde logget en slik telefon en natt (de kom alltid i helgene), ventet jeg til mandag og så ringte jeg Telenor. Der kunne de fortelle meg hvilken SENTRAL samtalen kom fra, og de to første sifrene på telefonnummeret det ble ringt fra. Ikke noe mer. Det var ikke noe mer spesifisert enn det, og det måtte man ha politianmeldelse for å få hente ut informasjon på..... gammeldags regelrytteri.

Enden på visa var at jeg da jeg fikk vite sentralen og de to første sifrene i nummeret som terroriserte meg, kunne slå fast at den eneste jeg kjente på de traktene var eksen min. Så det var han som ringte i månedsvis på nettene.

Det ble slutt på det, da jeg etter en tid fikk meg ny type og jeg overlot til han å svare på de nattlige telefonterror-oppringningene.... :-) Å høre en mannsstemme i røret var visst det som skulle til for å få en slutt på det.

Utenom dette kan jeg ikke huske at jeg noengang har anmeldt noen for noe, nei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja,har anmeldt noen for bedrageri. Angrer absolutt ikke. 

Anonymkode: d556d...e29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...