Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde meldt ifra at jeg ikke lengre var enslig forsørger og ba de stoppe alle stønader jeg ikke har krav på. Likevel så har jeg fått penger jeg ikke skal ha! Og de på tlf skjønner ingenting selvsagt, må jo søren meg fortelle de at kontantstøtte ikke er en stønad kun for enslig forsørgere men også for oss som venter på barnehageplass..... Hva gjør jeg nå? Hvordan får jeg betalt pengene tilbake?

Anonymkode: 51457...d3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde meldt ifra at jeg ikke lengre var enslig forsørger og ba de stoppe alle stønader jeg ikke har krav på. Likevel så har jeg fått penger jeg ikke skal ha! Og de på tlf skjønner ingenting selvsagt, må jo søren meg fortelle de at kontantstøtte ikke er en stønad kun for enslig forsørgere men også for oss som venter på barnehageplass..... Hva gjør jeg nå? Hvordan får jeg betalt pengene tilbake?

Hva slags penger er det du har fått utbetalt som du mener du ikke skal ha? Har du fått vedtak om stans av noen stønader? 

Anonymkode: d092c...862

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags penger er det du har fått utbetalt som du mener du ikke skal ha? Har du fått vedtak om stans av noen stønader? 

Overgangsstønad, ekstra barnetrygd og småbarnstillegg......

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Utvidet barnetrygd kan man ha rett på i inntil 12 måneder om man f.eks har fått ny samboer. Flytter man sammen med barnets far, gifter seg eller får nytt barn med samboeren skal den stanses fra måneden etter vilkårene ikke er oppfylte. 

Overgangsstønad og småbarnstillegg stopper opp måneden etter vilkårene ikke lengre er oppfylte. Meldte du f.eks fra om at du ble samboer i mai får du betaling til ogmed mai og så stopper stønaden måneden etterpå fra juni.

Ta kontakt med NAV tlf 5555 3333 for å sjekke din sak. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du gitt de tid til å åpne skjema?

Lett å skylde på andre....

Anonymkode: 62cca...dc6

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Send de i retur før de anmelder deg for svindel

Anonymkode: cc76e...23f

Skrevet (endret)

Send en email til NAV og meld fra skriftlig, evt send et vanlig brev du beholder kopi av. Det er viktig at du kan dokumentere i ettertid at du har forsøkt (kanskje flere ganger) å få tilbakebetalt pengene til dem, i tilfelle de anklager deg for noe. Jeg ville iallfall sørget for at alt var skriftlig, for sikkerhets skyld. Man leser jo så mye rart om NAV, så....best å ha sitt på det tørre.

Inntil du får et KID nummer og en bankkonto du skal betale til, sett pengene i sin helhet til side på en konto. Opprett evt en ny i nettbanken din (gjort på et halvt minutt) som du bruker til å ha pengene på. Når pengene en dag omsider er tilbakebetalt til NAV, kan du slette kontoen eller bruke den som sparekonto ;-)

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en lignende sak hos nav. Gav beskjed, sendte dokumentasjon og ringte de. Ble satt over til den ene etter den andre, men fikk tilslutt en som kunne med dette. Måtte holde pengene av på kontoen til jeg fikk et brev med kontonummer og kidnummer til tilbakebetaling, etter at jeg først fikk brev der de opplyste at jeg hadde tatt kontakt og informert om ny situasjon. Ble fortalt at de kunne vedta at jeg kunne få beholde pengene, så jeg skrev at pengene lå nå der så fikk de bestemme seg. Men måtte betale. Syns jeg kunne fått beholde den lille summen. Haha. Tok 5 mnd fra jeg gav beskjed til innbetalingsblanketten endelig kom.

Bare sørg for å gi skriftlig beskjed og dokumentasjon og la nav bruke den tida de tar i det systemet. For de har en saksgang de skal ha det etter fikk jeg vite. Hadde det vært opp til meg kunne jeg betalt tilbake på dagen, men det fikk jeg vite kunne skape rot i systemet.......

Anonymkode: d57ab...142

AnonymBruker
Skrevet

Du setter selvsagt pengene til side frem til krav om tilbakebetaling kommer fra NAV forvaltning. Jeg fikk feil utbetaling en gang pga feil innformasjon rundt hvordan jeg skulle fylle ut meldekort når jeg var sykemeldt i tillegg. Jeg tok kontakt med min saksbehandler. Hun fikset ting ganske kjappt og innen 14 dager kom en giro fra forvaltning slik at jeg fikk betalt tilbake.

Hvis du ikke kommer noen vei med å prate med dem på telefon så hadde jeg krevt å få en time med saksbehandler på det lokale NAV kontoret.

Anonymkode: 8031b...68a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...