Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er alenemor til et barn, venter nr 2 med samme far (ble gravid rett før bruddet). Søkte nå om overgangsstønad til barn 1 men fikk avslått søknaden min pga at jeg er gravid med samme far. Er dette riktig?

Anonymkode: 0b433...402

Skrevet (endret)
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er alenemor til et barn, venter nr 2 med samme far (ble gravid rett før bruddet). Søkte nå om overgangsstønad til barn 1 men fikk avslått søknaden min pga at jeg er gravid med samme far. Er dette riktig?

Ja, selvsagt.

Du må klage og legge frem saken. Var du gravid før du søkte, så vil jo det komme frem. De avslår på grunnlag av at du fortsatt er sammen med far. Eller omgås far....Sjekk nav.no

Endret av MapleSirup
PS
Skrevet

Hvis du ikke har motatt overgangsstønad før (på første barn) så har det ikke noe å si at du venter nytt barn med samme far så lenge bruddet skjedde etter du ble gravid på nytt. At det skjer brudd mellom foreldre med fler barn skjer. 

Reglene med overgangsstønad ble skjerpet for en stund siden. Nå er det slik at dersom man mottar overgangsstønad FRA FØR av, men blir gravid med samme far på nytt, så er man ikke lenger ansett som å være alene. Før var det et mer gråsoneopplegg hvor det kunne bli brukt skjønn i hvert tilfelle.

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, MapleSirup skrev:

Ja, selvsagt.

Du må klage og legge frem saken. Var du gravid før du søkte, så vil jo det komme frem. De avslår på grunnlag av at du fortsatt er sammen med far. Eller omgås far....Sjekk nav.no

Vanskelig å ikke møte far når man har et lite barn sammen.....

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært deg så hadde jeg gått ned til NAV kontoret og forklart opplegget og bedt de om å hjelpe deg å klage på vedtaket, da blir det iallfall gjort skikkelig.

Anonymkode: 6f21b...b1f

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo selvfølgelig snakk om omgang som ikke har med overlevering og samvær å gjøre. Det er fullt mulig å beholde trusene på i overnevnte situasjon. 

Anonymkode: d4520...6c5

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo selvfølgelig snakk om omgang som ikke har med overlevering og samvær å gjøre. Det er fullt mulig å beholde trusene på i overnevnte situasjon. 

Kan du ikke lese eller? Gravif FØR bruddet...... 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke lese eller? Gravif FØR bruddet...... 

Da må du klage på det grunnlaget. 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du skiller ikke mellom å ha sex eller omgåes pga barnet? For det gjør nemlig NAV....

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, MapleSirup skrev:

Så du skiller ikke mellom å ha sex eller omgåes pga barnet? For det gjør nemlig NAV....

Hva snakker du om? Hvor i all verden får du det ifra at i har sex?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva snakker du om? Hvor i all verden får du det ifra at i har sex?

Viser til første innlegg og hovedsaken:

Du har fått avslag basert på at nav har oppfattet det som at du omgåes far og dermed ikke har krav på overgangsstønad. Dette er da klagegrunnlaget ditt.

Jeg antok at dere har hatt sex ettersom du er gravid med barn nr. 2, men jeg kan selvsagt ha tatt feil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, MapleSirup skrev:

Viser til første innlegg og hovedsaken:

Du har fått avslag basert på at nav har oppfattet det som at du omgåes far og dermed ikke har krav på overgangsstønad. Dette er da klagegrunnlaget ditt.

Jeg antok at dere har hatt sex ettersom du er gravid med barn nr. 2, men jeg kan selvsagt ha tatt feil.

Kan du ikke lese? Gravid FØR bruddet står det. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke lese? Gravid FØR bruddet står det. 

Har du fått avslag eller ikke?

For du har spurt og fått korrekt svar!

Bare hyggelig btw....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...