tuji Skrevet 30. oktober 2004 #1 Skrevet 30. oktober 2004 Etter at jeg gikk ut i fødselspermisjon har vi hatt sjokkerende dårlig råd, og jeg grøsser ved tanken på at det skal være slik i et helt år. Ikke nok med at jeg får bare 80 % av inntekten min, men jeg hadde også en ganske bra betalt frilansjobb - og det får man jo ikke permisjonspenger for. Så nå bruker jeg dagene til å vri hjernen for å spare penger. Jeg bebreider foreldrene for at de ikke ga meg bedre økonomisk oppdragelse
Gjest Tex Skrevet 30. oktober 2004 #2 Skrevet 30. oktober 2004 Får du ikke permisjonspenger ut ifra det du har tjent, da? Jeg trodde man fikk ut ifra lønnsslippene jeg?
Gjest StoreSky Skrevet 30. oktober 2004 #3 Skrevet 30. oktober 2004 Får du ikke permisjonspenger ut ifra det du har tjent, da? Jeg trodde man fikk ut ifra lønnsslippene jeg? Ja, kanskje man må opplyse trygdekontoret om frilanslønn selv. Arbeidsgiver sender jo opplysningen de..
Gjest Tex Skrevet 31. oktober 2004 #4 Skrevet 31. oktober 2004 Jeg vet at det er noe med de som er selvstendig næringsdrivende, at de man he egen "forsikring," men hvis man er i den situasjonen sørger man vel for å ha denne forsikringen...?
Gjest Anonymous Skrevet 31. oktober 2004 #5 Skrevet 31. oktober 2004 KJenner ei som var selvstendig nærimgsdrivende, hun fikk 30000 i måneden utbetalt under permisjon.. Greit det?
tuji Skrevet 3. november 2004 Forfatter #6 Skrevet 3. november 2004 Jeg er ikke registrert som selvstendig næringsdrivende, har bare en fast kunde jeg oversetter for, og som jeg sender skattekort til. De definerer meg som frilanser, og jeg får ikke feriepenger (inkludert i honoraret). Mener dere at jeg likevel kan få permisjonspenger for det jeg tjente hos denne arbeidsgiveren?
Gjest Roger Gjest Skrevet 3. november 2004 #7 Skrevet 3. november 2004 Jeg mener at iht en lov, og etter hva jeg så her om dagen, så har arbeidsgiver faktisk ikke lov til å inkludere feriepengene i ordinær lønnsutbetaling..... Hvordan dette blir i forhold til permisjon, aner jeg ikke... Men jeg ville absolutt gått til relevant offentlig kontor og få dette sjekket ut... Det er noe som ikke helt stemmer.... Lykke til!
tuji Skrevet 20. november 2004 Forfatter #8 Skrevet 20. november 2004 Når man er frilanser kan feriepengene inkluderes. Jeg ringte trygdekontoret og spurte om jeg skulle ha oppgitt denne andre inntekten min, og jippi! Nå kan jeg se frem mot litt mer penger i måneden. Det er heller ikke så kjipt at jeg får etterbetalt en del på kommende lønn...
flopia Skrevet 20. november 2004 #9 Skrevet 20. november 2004 Hehe der ser du. Flott at det ordnet seg!
Gjest baby-E Skrevet 20. november 2004 #10 Skrevet 20. november 2004 Så fint at det ordnet seg! Så slipper du å bruke denne tiden til å gruble over penger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå