Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo! Passet mitt går ut om et par dager, men jeg er på ferie i utlandet og skal ikke hjem før om en uke! Arg, vet det var min oppgave å sjekke dette, men hvorfor ble jeg ikke gjort oppmersksom på dette i flyplassen av passfolka? 

Kan det hende jeg har flaks og de overser det igjen når jeg skal hjem igjen?

Anonymkode: a7545...c4c

Skrevet

Du må bruke en dag og oppsøke ambassade eller konsulat for å skaffe deg nødpass.

• Liker 3
Skrevet

Hvilket land er du i? 

Er du innenfor Schengen trenger du ikke pass for å krysse grensen. 

AnonymBruker
Skrevet

Er på ferie i Tyrkia, men ikke Istanbul og der er jo ambassaden. Null mulighet for å satse på å ikke bli oppdaget? Vil ikke bruke mer penger på å måtte endre billett og ha en spontandag i istanbul, er student og har ikke fritt med penger.

AnonymBruker
Skrevet

Du vil få et stort problem. Når passet utgår så oppholder du deg ulovlig. Ring ambassaden ASAP og høre hva du skal gjøre. De er strenge i Tyrikia.

Anonymkode: cb59d...028

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke helt troverdig ut. For du må ha visum for å komme inn i Tyrkia og for å få visum må du ha et pass med minst 6 måneders gyldighet. 

Anonymkode: af5e7...7ca

• Liker 16
Skrevet

du hadde blitt stoppet på utreise fra Norge, det står på visumet ditt når passet går ut og i Tyrkia hadde du ikke kommet inn i landet 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, makkapakka skrev:

du hadde blitt stoppet på utreise fra Norge, det står på visumet ditt når passet går ut og i Tyrkia hadde du ikke kommet inn i landet 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke helt troverdig ut. For du må ha visum for å komme inn i Tyrkia og for å få visum må du ha et pass med minst 6 måneders gyldighet. 

Anonymkode: af5e7...7ca

Så jeg lyver om det? Har dere lest HI? At jeg vet det er min feil, MEN jeg synes at passfolkene ikke har gjort jobben sin når de ikke har gjort meg oppmerksom på dette/stoppet meg.

Dere får ha en god dag videre, men litt trist at dere tydligvis er skeptiske til ALT her i verden. Jeeezz

Skrevet

Men hvordan fikk du visum? Dette må du ordne enten før du drar, eller på flyplassen i Tyrkia. Da må passet ha minst 6 mnd. gyldighet.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, momo skrev:

Men hvordan fikk du visum? Dette må du ordne enten før du drar, eller på flyplassen i Tyrkia. Da må passet ha minst 6 mnd. gyldighet.

"visum" til Tyrkia er jo bare en sum man betaler på flyplassen når man skal inn i landet, kan nok fort skje at de ikke sjekker dato der...

Ring ambassaden og hør, om du er på et turiststed kan det godt hende de har folk i nærheten av deg som kan hjelpe.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hallo! Passet mitt går ut om et par dager, men jeg er på ferie i utlandet og skal ikke hjem før om en uke! Arg, vet det var min oppgave å sjekke dette, men hvorfor ble jeg ikke gjort oppmersksom på dette i flyplassen av passfolka? 

Kan det hende jeg har flaks og de overser det igjen når jeg skal hjem igjen?

Tror du de er barnepike?

Anonymkode: 2ea77...318

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du de er barnepike?

Anonymkode: 2ea77...318

Hehe nei? Er du dum, eller leker du bare dum? Selvfølgelig skal dem gjøre arbeide sitt og sjekke dette før man gir visa og er gjennom passkontroll både her i Norge og i Tyrkia, er jo en grunn til at de tar passet for å sjekke at alt er i irden for å kunne reise. Man skal i teorien ikke kunne reise med utgått pass, ergo er ikke jobben deres gjort?

Og hva i ALLE DAGER har dette med barnepiker å gjøre?

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg lyver om det? Har dere lest HI? At jeg vet det er min feil, MEN jeg synes at passfolkene ikke har gjort jobben sin når de ikke har gjort meg oppmerksom på dette/stoppet meg.

Dere får ha en god dag videre, men litt trist at dere tydligvis er skeptiske til ALT her i verden. Jeeezz

Hvorfor sjekket du ikke dette før du reiste til Tyrkia?

Anonymkode: 1cce3...e2f

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er merkelig at du fikk komme inn i landet i og med at passet skal være gyldig i minimum 6 måneder. Hvorfor sjekket du ikke passet før? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe nei? Er du dum, eller leker du bare dum? Selvfølgelig skal dem gjøre arbeide sitt og sjekke dette før man gir visa og er gjennom passkontroll både her i Norge og i Tyrkia, er jo en grunn til at de tar passet for å sjekke at alt er i irden for å kunne reise. Man skal i teorien ikke kunne reise med utgått pass, ergo er ikke jobben deres gjort?

Og hva i ALLE DAGER har dette med barnepiker å gjøre?

Det er faktisk ditt ansvar å sørge for gyldig pass og her er det tydelig at du har dummet deg ut. Jeg vet faktisk ikke hva som vil skje og håpe for din del at det er sløve folk som ordner med innsjekkingen din når du reiser hjem igjen. Nødpass kan ikke benyttes i Tyrkia. 

Anonymkode: 9171a...67b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...