AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #1 Skrevet 20. mai 2016 Min datter på snart 22 er veldig fornuftig. Jobber og går på skole, siste året på skole nå. Hun sparer på bsu og drømmer om eget sted å bo. Kjæresten er 26, tjener utrolig mye penger, men sparer ikke ei krone. Alt blir brukt opp på "tull" som feks biler, gutteturer, fester osv osv. Han er en liten egoist, men samtidig snill mot min datter. Han har noen "nykker" jeg ikke setter stor pris på som feks et sinne som ikke er så stabilt. Jeg vet jeg ikke skal bry meg så lenge hun er fornøyd, men jeg vet det finnes bedre gutter der ute for henne. Min datter har heller ikke noe til overs for hans familie og da mener jeg det ikke er liv laga i lengden. Min største skrekk er at de får barn og at det skal bli slutt. At hun ender opp som alenemor. Hvordan kan jeg på en diplomatisk måte ta opp dette med henne uten å virke dømmende? Anonymkode: ebe60...cef
Gjest Bestyrerinnen Skrevet 20. mai 2016 #2 Skrevet 20. mai 2016 Det kan du ikke. Det finnes ikke noen fremgangsmåte som vil gjøre det greit for deg å blande deg i dette. Det vil isåfall kun få én eneste konsekvens, at forholdet mellom deg og din datter får en knekk. Det er som min kjære mor sa til meg da jeg var ung og uerfaren, "Det eneste jeg kan gjøre som mor, er å støtte valgene du tar - enten de er gode eller dårlige". Og det hadde hun faktisk helt rett i.
Gjest NotNaomi Skrevet 20. mai 2016 #3 Skrevet 20. mai 2016 Hva mener du med å bry deg da? Du skal jo ikke si dette du skriver her til henne! Dere kan vel ta en kveld og ha en litt dypere samtale vel? Få henne til å tenke over ting ved å stille spørsmål. Snakk litt om verdier osv. Da syns jeg absolutt du kan bry deg det er jo datteren din :-)
Gjest NotNaomi Skrevet 20. mai 2016 #4 Skrevet 20. mai 2016 15 minutter siden, Bestyrerinnen skrev: Det kan du ikke. Det finnes ikke noen fremgangsmåte som vil gjøre det greit for deg å blande deg i dette. Det vil isåfall kun få én eneste konsekvens, at forholdet mellom deg og din datter får en knekk. Det er som min kjære mor sa til meg da jeg var ung og uerfaren, "Det eneste jeg kan gjøre som mor, er å støtte valgene du tar - enten de er gode eller dårlige". Og det hadde hun faktisk helt rett i. Og det sa hun vel når hun ikke var enig i valgene? :-) Sa nok hun da,og hun hadde vel sagt mer om hun var oppriktig urolig eller bekymret!
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #5 Skrevet 20. mai 2016 Jeg skulle ønske at foreldrene mine hadde snakket med meg før jeg giftet meg med eksen. Jeg gjorde et utrolig dårlig valg der og han plaget meg i mange år etter at vi ble skilt. Søsteren min har fortalt meg at de var helt fortvilet da vi skulle gifte oss. Jeg hadde antakeligvis ikke hørt på dem, men jeg skulle ønske de hadde prøvd å si noe allikevel. Jeg var jo helt blind. Anonymkode: 55044...88b
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #6 Skrevet 20. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle ønske at foreldrene mine hadde snakket med meg før jeg giftet meg med eksen. Jeg gjorde et utrolig dårlig valg der og han plaget meg i mange år etter at vi ble skilt. Søsteren min har fortalt meg at de var helt fortvilet da vi skulle gifte oss. Jeg hadde antakeligvis ikke hørt på dem, men jeg skulle ønske de hadde prøvd å si noe allikevel. Jeg var jo helt blind. Anonymkode: 55044...88b Da svigerinnen min giftet seg, kom advarsler fra fjern og nær, til og med fra søsteren til brudgommen. Jeg vet at både min samboer og hans foreldre ønsker i dag at de ikke var så forsiktig med hint om at et bryllup ikke var så lurt. Det hadde spart min svigerinne for mange år med økonomisk rot i fellesøkonomien og ikke minst psykisk vold.... Jeg synes TS bør ta en generell prat om økonomi med datteren, det er lov å hinte om at kjæresten bør ta grep ellers vil datteren bli innblandet og få problem om de feks flytter sammen. Anonymkode: 4ffd1...74d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå