Teardrop Skrevet 19. mai 2016 #1 Skrevet 19. mai 2016 Noen som har kjøpt AngleSounds eller Fetal Doppler og hørt på hjertelyden hjemme? Verdt pengene? Brukte du den mer enn 1 gang?
Gjest Runforit Skrevet 20. mai 2016 #2 Skrevet 20. mai 2016 Brukte Angelsound en gang i uka frem til jeg kjente jevnt med liv
Gjest Teta Skrevet 20. mai 2016 #3 Skrevet 20. mai 2016 (endret) Har brukt Angelsounds 3-4 ganger. Veldig kjekt Nå har jeg så smått begynt å kjenne liv, men kommer nok til å bruke den litt videre. Angrer ikke på kjøpet! Endret 20. mai 2016 av Teta
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #4 Skrevet 20. mai 2016 Siden flertallet bruker den feil og ikke hører forskjell på babyens hjerteslag og egne pulsslag så er det bortkastede penger. Anonymkode: 8e029...bf4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #5 Skrevet 20. mai 2016 Nå i siste svangerskap hadde jeg en fra Luvion. Veldig fornøyd med den. Den har display og viser hjerteslag, så ingen tvil om at det er fosterets hjerteslag man hører. Anonymkode: a276b...c9d
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #6 Skrevet 20. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nå i siste svangerskap hadde jeg en fra Luvion. Veldig fornøyd med den. Den har display og viser hjerteslag, så ingen tvil om at det er fosterets hjerteslag man hører. Anonymkode: a276b...c9d Brukte den forøvrig fra uke 9 og ca en gang I uken fram til jeg kjente daglig liv. Deretter sporadisk. Hadde rolig baby i magen nå sist, så av og til måtte jeg bare sjekke hjertelyd når det hadde vært for stille noen timer. Anonymkode: a276b...c9d
sol. Skrevet 20. mai 2016 #7 Skrevet 20. mai 2016 Hadde angelsound. Hadde fast rituale med mannen hver lørdagsmorgen å høre på hjertet. Sluttet med det da vi kjente spark - var ikke like spennende lenger da. Veldig koselig.
Pinkpashion Skrevet 20. mai 2016 #8 Skrevet 20. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden flertallet bruker den feil og ikke hører forskjell på babyens hjerteslag og egne pulsslag så er det bortkastede penger. Anonymkode: 8e029...bf4 Dersom man tidligere har hørt hjerteslag på ultralyd vil man helt klart høre forskjell på egen puls og babyens hjerte. Selv hadde jeg Angelsound, brukte den kanskje 4 ganger. Hadde opplevd MA før siste svangerskap, og var engstelig. Siden jeg var andregangs kjente jeg liv tidlig (uke 13-14), og brukte den ikke etter dette.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #9 Skrevet 20. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden flertallet bruker den feil og ikke hører forskjell på babyens hjerteslag og egne pulsslag så er det bortkastede penger. Anonymkode: 8e029...bf4 Okei? De fleste hører vel greit forskjell på det. Jeg hører jo til og med om hjerterytmen til vesla er litt høy eller litt lav når vi hører på den hos jordmor. Det er ikke spesielt vanskelig.. Anonymkode: ab57c...e67 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #10 Skrevet 20. mai 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei? De fleste hører vel greit forskjell på det. Jeg hører jo til og med om hjerterytmen til vesla er litt høy eller litt lav når vi hører på den hos jordmor. Det er ikke spesielt vanskelig.. Anonymkode: ab57c...e67 Helt enig. De fleste vet vel at man ikke som frisk voksen person har hjerteslag som en hest i galopp. Var ikke litt vanskelig engang å finne ut hva som er hva. Anonymkode: 4e5fa...c57 1
Finngirl Skrevet 20. mai 2016 #11 Skrevet 20. mai 2016 Brukte angeltalk, kjøpte den brukt på Finn. Fungerte greit og hørte hjertet, var lett å skille mellom mitt og babyens, da babyens var myyye raskere. Solgte den igjen da jeg begynte å kjenne spark.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #12 Skrevet 20. mai 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden flertallet bruker den feil og ikke hører forskjell på babyens hjerteslag og egne pulsslag så er det bortkastede penger. Anonymkode: 8e029...bf4 Hvor har du det fra? Du er i så fall direkte misinformert - foster har omlag 200 slag i minuttet, ikke spesielt vanskelig å kjenne igjen. Hadde stor glede av AngelSound som jeg brukte med jevne mellomrom når fosteret var lite eller stille lenge. Anonymkode: d8572...185
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #13 Skrevet 20. mai 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du det fra? Du er i så fall direkte misinformert - foster har omlag 200 slag i minuttet, ikke spesielt vanskelig å kjenne igjen. Hadde stor glede av AngelSound som jeg brukte med jevne mellomrom når fosteret var lite eller stille lenge. Anonymkode: d8572...185 200? Det var da litt overdrevet igjen, eller slår de voldsomt fort de første ukene? Anonymkode: ab57c...e67
KatyP Skrevet 20. mai 2016 #14 Skrevet 20. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: 200? Det var da litt overdrevet igjen, eller slår de voldsomt fort de første ukene? Anonymkode: ab57c...e67 Mener det skal ligge på mellom 120-160 slag i minuttet. Helt utrolig egentlig med tanke på hvor små de er inni magen
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #15 Skrevet 20. mai 2016 Jeg syntes det var betryggende og moro å bruke fetal doppler. Kjøpte på ebay, funka helt fint kosta en hundrelapp. Med mindre du nettopp har løpt så hører du fint forskjell på din og babyens puls. MEN det er viktig å huske på at det kan være vanskelig å finne fosterlyden , spesielt når det er tidlig. Fosteret kan ligge litt rart så det er vanskelig å høre. Og da kan man jo bli bekymret da. Hendte jeg lette rundt på hele magen leeenge før jeg fant en svak lyd på ett bestemt punkt, hvis jeg vred føleren og ja....du skjønner. Bare greit å være klar over at OM du ikke klarer å høre noe, så er det ikke sikkert det er noe galt. Da kan du heller vente litt og prøve igjen senere. Ville bare si det i tilfelle du bestemmer deg for å kjøpe Anonymkode: 353e3...bbc
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #16 Skrevet 20. mai 2016 Brukte den ikke ofte forresten, kanskje én gang i uka frem til jeg kjente tydelige spark. Mannen min syntes det var veldig gøy å høre, for han fikk jo ikke vært med på jordmortimene Anonymkode: 353e3...bbc
appelsinjuice Skrevet 20. mai 2016 #17 Skrevet 20. mai 2016 Vi hadde doppler. Ikke angel sound, men en annen som vsite antall slag i minuttet. For oss var den gull verdt, bla. ved en blødning i uke 20 (eller noe lignende) hvor barsel ikke ville ta meg i mot for å sjekke om det fortsatt var liv der inne. Uten doppleren ville vi ha måttet vente til over helgen for å få time hos jordmor for å få sjekket om alt fortsatt var ok, men siden vi hadde den kunne vi raskt konstantere at hjertet slo som det skulle. Det var flere ganger jeg var bekymret og doppleren sparte meg for bekymringer. Vi fant alltid hjertelyd, men noen ganger tok det litt tid. Det er heller ikke vanskelig å høre forskjell på babyens og ens egen hjertelyd, da babyens hjerte slår mye raskere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå