Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Trenger hjelp til å finne på noen troverdige unnskyldninger for fravær fra jobb/bytte av vakter i forbindelse IVF-prosessen. Vet at man får sykemelding i forbindelse med egguttak og innsett, men det blir jo en del fravær utenom dette også. Å være ærlig med sjefen er ikke aktuelt, da jeg har brent meg på det tidligere. :) Trenger ikke være sykdomsrelaterte unnskyldninger. Vi har mulighet til å bytte vakter med hverandre på jobb, men da må vi som regel oppgi en grunn for å få byttet godkjent. Har allerede vært hos "tannlegen". ;) Håper på masse gode svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psykolog

Ernæringsfysiolog

Egenmeldinger

Feriedager

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, EvaLena skrev:

Psykolog

Ernæringsfysiolog

Egenmeldinger

Feriedager

Får man fri fra jobben for å gå til ernæringsfysiolog?

26 minutter siden, flinn skrev:

Hei!

Trenger hjelp til å finne på noen troverdige unnskyldninger for fravær fra jobb/bytte av vakter i forbindelse IVF-prosessen. Vet at man får sykemelding i forbindelse med egguttak og innsett, men det blir jo en del fravær utenom dette også. Å være ærlig med sjefen er ikke aktuelt, da jeg har brent meg på det tidligere. :) Trenger ikke være sykdomsrelaterte unnskyldninger. Vi har mulighet til å bytte vakter med hverandre på jobb, men da må vi som regel oppgi en grunn for å få byttet godkjent. Har allerede vært hos "tannlegen". ;) Håper på masse gode svar!

Ingenting. Du har sykemelding og dine private helseopplysninger angår ikke dem.

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Får ikke fri til hverken psykolog eller ernæringsfysiolog, men det er jo noe hun kan oppgi som grunn. Egentlig har ikke arb.giver noe med det i utgangspunktet 

• Liker 2
Skrevet

Tannlegen kan man dra til ukentlig i perioder da 😝 Eller legen, noe ala utsjekking av allergi eller noe.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ettersom dere bytter vakter, så trenger ikke årsakene å være godkjente for fri med lønn? Da kan du kanskje bruke noen av disse...

• B12-mangel, trenger regelmessige sprøyter over en lengre periode.
  • Kiropraktor
  • Spesielle ting i niese/nevøs barnehage. Avslutning, tantefrokost, kunstutstilling?
  • Time på politikontoret for å få nytt pass
  • Møte i annen bank for å se etter mulighet for å flytte lånet og få rimeligere rente?
  • Se på mulig ny bil? (Eller være med og se på mulig ny bil til søster eller samboer?)
  • Hente bestemor på flyplassen. 

Anonymkode: affdd...199

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger å be om ulønnet fri dager. Evt. sykemelding ved uttak/innsett.

Håper det klaffer på første forsøk for ellers blir det vanskelig å ta fri i lengden. Ingen skal vite vi driver med IVF.

Anonymkode: 27fec...c00

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, EvaLena skrev:

Psykolog

Ernæringsfysiolog

Egenmeldinger

Feriedager

Takk for tips! Hele årets ferie er fastsatt, så kan dessverre ikke bruke feriedager. Egenmelding tenker jeg å bruke som en nødløsning :) 

Skrevet
10 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Får kun sykemelding i forbindelse med egguttak og innsett. Vet at mine helseopplysninger ikke angår arbeidsgiver, men på arbeidsplassen min blir det fort mye snakk når man er mye borte av helsemessige årsaker. Det skulle ikke vært sånn. Men det er derfor jeg er ute etter troverdige unnskyldninger :) 

Skrevet
10 timer siden, Alenia skrev:

Tannlegen kan man dra til ukentlig i perioder da 😝 Eller legen, noe ala utsjekking av allergi eller noe.. 

Hehe, det er sant! Får bruke tannlegen som unnskyldning en gang til :) Men skal jo til flere kontroller, så tar gjerne imot flere tips! :) 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ettersom dere bytter vakter, så trenger ikke årsakene å være godkjente for fri med lønn? Da kan du kanskje bruke noen av disse...

• B12-mangel, trenger regelmessige sprøyter over en lengre periode.
  • Kiropraktor
  • Spesielle ting i niese/nevøs barnehage. Avslutning, tantefrokost, kunstutstilling?
  • Time på politikontoret for å få nytt pass
  • Møte i annen bank for å se etter mulighet for å flytte lånet og få rimeligere rente?
  • Se på mulig ny bil? (Eller være med og se på mulig ny bil til søster eller samboer?)
  • Hente bestemor på flyplassen. 

Anonymkode: affdd...199

Oj, så mange gode tips! Tror det blir en tur til kiropraktoren snart ;) 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg velger å be om ulønnet fri dager. Evt. sykemelding ved uttak/innsett.

Håper det klaffer på første forsøk for ellers blir det vanskelig å ta fri i lengden. Ingen skal vite vi driver med IVF.

Anonymkode: 27fec...c00

Ja, får håpe det klaffer fort for oss alle :) Masse lykke til!

Skrevet

Siden det er snakk om unnskyldninger for å bytte vakter, så foreslår jeg at du sier kryptisk at du har "en situasjon i familien" og at du ikke føler for å utdype akkurat nå. Da kan de tro du må stille opp for et familiemedlem. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En operaforestilling du bare MÅ se. Vennebesøk utenbysfra, og du vil gjerne ha litt tid sammen med dem. 

Anonymkode: da83d...271

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor god må forresten grunnen være for å få vaktbyttet godkjent?

Anonymkode: da83d...271

Skrevet
1 time siden, flinn skrev:

Får kun sykemelding i forbindelse med egguttak og innsett. Vet at mine helseopplysninger ikke angår arbeidsgiver, men på arbeidsplassen min blir det fort mye snakk når man er mye borte av helsemessige årsaker. Det skulle ikke vært sånn. Men det er derfor jeg er ute etter troverdige unnskyldninger :) 

Jeg ville jobbet i mot den kulturen med å bare si kontant at jeg ikke ønsker å opplyse om min helse. Så får folk spekulere slik som dem vil. Ved å lage unnskyldninger legitimerer du snokingen. Jeg hadde en sjef som snakket om ansattes helse til meg, jeg synes ikke det er greit, og jeg skjønner ikke hvorfor dem forteller henne slikt. Forholdet med sjefen er profesjonelt, og det er linjer sjefen ikke skal krysse. Jeg synes det er mer ryddig å si jeg ikke ønsker å uttale meg om det.

AnonymBruker
Skrevet

Optiker

Gynekolog (vil vel stoppe kjeften på de fleste som spør og graver :nigo:)

Blodgivning (kan brukes en gang per forsøk, men blir en smule mistenkelig om du bruker den flere ganger per forsøk :fnise:)

Anonymkode: 4cfce...e5f

• Liker 1
Skrevet

Fysioterapi? Klag litt på en muskel så de forstår at du må gå jevnlig.

AnonymBruker
Skrevet

Sjefen min er hos tannlegen MINST en gang i mnd så du kan bruke den flere ganger 😜 Du får goolge deg frem til div tannrelaterte problemer 😂 

Anonymkode: 9b381...260

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjefen min er hos tannlegen MINST en gang i mnd så du kan bruke den flere ganger 😜 Du får goolge deg frem til div tannrelaterte problemer 😂 

Anonymkode: 9b381...260

Om sjefen din er kvinne er hun sikkert på uttak/innsett hver måned :-P

Anonymkode: 6fb1e...b2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...