Tari Skrevet 30. oktober 2004 #1 Skrevet 30. oktober 2004 Sønnen min bruker cherrox ute når det er vått og kaldt og gore-tex -sko når det bare er kaldt....Jeg er fornøyd med gore-tex-skoene, men jeg syns cherroxene virker så tunge og stive når han går..Er det noen som har noe annet å anbefale som også holder han tørr og varm på bena?
Gjest Hilde K S Skrevet 30. oktober 2004 #2 Skrevet 30. oktober 2004 Gore Tex holder fint i vått vær og ikke bare i tørt.
Tari Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2004 Gore Tex holder fint i vått vær og ikke bare i tørt. Jeg syns ikke det holder i skikkelig regnvær som det kan være utover nå.... I snø er gore-tex suverent, men fungerer vel ikke like bra i regn? Eller er det jeg som har kjøpt feil gore-tex?
Tari Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2004 Gore-tex skal være vanntett. Hmmm, får teste før jeg sender med bare det i barnehagen da. Takk for svar :-)
Gjest gjesta Skrevet 30. oktober 2004 #6 Skrevet 30. oktober 2004 Gore-tex er vanntett, men selve skoen er ofte laget i en kombinasjon av stoff/skinn. Gore-tex membranen ligger under stoffet, så selv om ikke vannet trekker inn i skoen, så trekker det inn i stoffet og gjør skoen tung. På skikkelig våte dager er derfor gore-tex ikke det beste, så da kan det være greit å ha cherrox. Men gore-tex støvletter bruker vi som hovedsko om vinteren, og så har vi cherroxer på lur til de skikkelig blaute dagene.
Gjest Hilde K S Skrevet 30. oktober 2004 #7 Skrevet 30. oktober 2004 Gore Tex skal impregneres, slik at vannet preller av på utsiden også. Det stod en infoplakat om det på skobutikken jeg var på i dag. Her i Bergen blir det mye cherrox. Det er litt dumt, siden gore tex sko koster mye mer enn cherrox. Våre barn har alltid foretrukket dem ved vått vær og gore tex ved tørt vær.
Gjest Tex Skrevet 30. oktober 2004 #8 Skrevet 30. oktober 2004 Gore-Tex holder ikke når det er skikkelig vått. Ikke om de er skikkelig impregnerte engang. Da er det bare gummi som gjelder. Jeg jobber i barnehage, og ser masse våte bein.....
Gjest Tari ikke innlogget Skrevet 31. oktober 2004 #9 Skrevet 31. oktober 2004 Gore-Tex holder ikke når det er skikkelig vått. Ikke om de er skikkelig impregnerte engang. Da er det bare gummi som gjelder. Jeg jobber i barnehage, og ser masse våte bein..... Det er det jeg også mener..har du noen forslag til alternativ til cherrox da? Eller er det kanskje jeg som overreagerer? Syns bare cherrox virker skikkelig ukomfortabelt å gå med..
Gjest allium Skrevet 31. oktober 2004 #10 Skrevet 31. oktober 2004 Det er det jeg også mener..har du noen forslag til alternativ til cherrox da? Eller er det kanskje jeg som overreagerer? Syns bare cherrox virker skikkelig ukomfortabelt å gå med.. Ta en titt på denne: http://www.kamik.com/GenfootWeb/servlet/we...R2004&curRow=77 Sånne har barna mine hatt i noen år nå.
Annie Skrevet 1. november 2004 #11 Skrevet 1. november 2004 Datteren min er 6 1/2 år og stortrives med å gå i cherrox.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå