Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Janna
Skrevet

Vet det er litt tidlig for meg å tenke på dette allerede, men jeg har i samråd med legen bestemt meg for Ullevål :smile: Søknaden ble sendt idag.

Bakgrunnen er at de er mye mere kompetente på kompliserte fødsler enn de andre sykehusene i Oslo, og de har ca. 5000 fødsler i året der... Ikke rent lite :wink:

Ser for meg at jeg kan bo på Pasienthotellet i dagene etter fødselen, og ha pappan boende der et par dager også (koster ca 200 per døgn for andre enn meg selv og babyn, vi bor gratis)

Det kommer jo ann på fødselen da.

Føler meg trygg på at de vet hva de gjør der, og kan passe godt på en 19 åring i smerter :wink:

Stellet av babyn skal jeg klare selv, trenger ikke folk til å vise meg det. Har stelt mange av tantebarna til mamma fra de var få timer gamle...

Gleder meg til å treffe lille pjerten i magen jeg :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man velge et sykehus i Oslo selv om man bor i Bærum? Eller må man bruke et sykehus i fylket eller komunen?

Hilsen litt uviten Smurfemor 8)

Gjest Lottemor
Skrevet

Hei Vinga....

Jo å bo på sykehus hotellet er flott det....var på besøk hos venninnen min som låg der...

Jeg selv låg på barsel siden det var min første fødte og jeg hadde mye å lære og min nye situasjon var en til venning...

Anbefaler deg til å være på barsel siden det er din første,der er så mange spørsmål og så mye man er usikker på og da er det godt å ha hjelp i næhten....

På sykhus hotellet får man hjelp ,men det er mindre bemanning i forhold til beboende....

Og man må klare seg mer eller mindre selv...

Snakk med jord mor når du begynner å gå til henne og hun vil sikkert gi deg samme råd som meg....

Skrevet

Tror ikke du vil angre på Ullevål.

Hvis du ligger på Pasienthotellet har du ikke jordmødre/barnepleiere rundt deg da?? Hvordan fungerer det?? mange mødre er slitne, deprimert, og trenger litt hvile og omsorg, og da kan det være greit å få avlastning av pleierne. Viss du har problem med melka får du hjelp av pleierne til veiing og evt gi tillegg. Er det noe i eien med babyen f. eks at den er gul blir dette lettere fanget opp når den har personalet rundt seg hele døgnet. Anbefaler deg også å få minst mulig besøk, med unntak av barnefaren da selvf. besøket tar på, men mange oppdager det først etter at besøket er dratt. Ofte er alle fire besteforeldre (og kanskje oldeforeldre) der leeeeenge for å titte på vidunderet, samt masse venner. Mange tror at å være der en halvtime er altfor kort.

Ellers må duu bare glede deg, jeg jobber på barsel nå, og det er så herlig med alle babyene

Skrevet

Lottemor svarte hvis på det jeg lurte på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...