Gå til innhold

Hva har din merkeligste drøm vært..?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det flere der ute som drømmer ofte, og våkner skikkelig forvirret? Jeg drømmer veldig mye, og de fleste drømmene mine er skikkelig merkelige. Et eksempel er at jeg drømte at jeg kunne fly, men hadde samtidig på meg en rød kappe og mikke mus ører(flydde i supermann style med en arm ute i tillegg) før jeg styrta i en ferje da jeg skulle krysse sjøen over til en større by :fnise: Et annet eksempel som jeg drømte for kun noen dager siden, var at jeg var en type "englevakt" som skulle passe på noen i noe opprør/krig (hadde hvit kappe denne gang gitt..) men fant ut at jeg heller skulle fly til Paris for å handle sko :balltre: .. kom ikke så langt fordi jeg mistet sokkene mine under flyvningen i London, så da kunne jeg ikke fly lengre :fnise: :icon_frown:

Herregud, hva betyr sånne drømmer? Eller er det bare jeg som har en merkelig underbevissthet? :fnise:

Anonymkode: 2c820...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har også hatt mange merkelige drømmer. Men dine hørtes mye mer underholdende ut! Mine er mer i mareritt sorten. 

Sist natt drømte jeg at jeg og typen hadde kjøpt et nytt hus. Problemet var at det var en demon inni ventilen som krevde menneskeofringer. Løsningen var da å sette fyr på søsteren min og stappe henne inni ventilen slik at demonen brant ihjel. 

Da eksploderte huset, og istedenfor at demonen døde ble den satt fri, og vi stjal en bil og kjørte vekk. Før jeg våknet så var det noen andre som skulle flytte inn i restene av huset... 

Har mange flere av den sorten. Natten før der drømte jeg at typen, jeg og en venninne hadde vunnet billetter til Polen, samt et gratis måltid på en luksusrestaurant der. Jeg fikk servert lasagne som var full av lange hår som jeg dro ut av munnen. Jeg klagde og da ville de ha betalt for maten. Jeg nektet og da ringte de politiet. Og resten av drømmen var av typen "katt og mus". 

Anonymkode: ea422...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, den typen drømmer hadde jeg som barn. Savner det litt!:fnise:

Jeg har en drøm som jeg drømmer svært ofte. Jeg elsker sjokolademuffinsen fra Aunt Mables. Jeg drømmer at jeg går på butikken, kjøper muffinen og putter den i veska. Kommer hjem og i veska finner jeg Findus Fiskegrateng. Jeg slenger fra meg gratengen i gangen og gå på butikken for å kjøpe muffin en gang til. Vel hjemme har denne også blitt til fiskegrateng. Dette gjentar seg og gjentar seg og det hoper seg opp med fiskegrateng i gangen min, helt til jeg våkner.

Det merkelige er at jeg ikke blir sint/skuffet/lei meg. Jeg bare prøver igjen. Dette er BORTKASTET drømmetid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hahaha, bra jeg ikke er den eneste som klør meg i hodet når jeg våkner :fnise:

Har også hatt drømmer om den klassiske zombie apokalypsen(bare i dette tilfellet så gikk samfunnet som normalt, så når jeg skulle handle på kiwi sa dama i kassa at jeg måtte lukke døra sånn at zombiene ikke kom inn og skremte kundene bort), at jeg jobbet som en trolljeger(men endte med å måtte spidde en drage...?), at huset mitt har vært hjemsøkt fra gulv til tak(tipper skrekkfilmene har satt sine spor der), og endel drømmer der jeg skal rekke ting men får aldri kommet meg frem fordi bena ikke vil samarbeide. 

TS 

Anonymkode: 2c820...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattis

Jeg drømte ofte tidligere at jeg var i en zombieapokalypse. Var ofte på flukt og drev med zombierenskning på høyt nivå og samlet inn mat. Jeg var faktisk utrolig god på det også :laugh:

Nå for tiden drømmer jeg ofte om aliens, og at de har inntatt jorda. Disse drømmene er litt annerledes, her handler det ikke kun om overlevelse. Men å kunne skille mennesker fra aliens (de er nemlig nesten helt like bare aliensene er veldig slemme og kan gjøre et menneske om til aliens!) 

Jeg er i hvertfall godt trent mentalt om noe slikt skulle oppstå i virkeligheten om ikke annet. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang drømte jeg at jeg ble spist hel av en gedigen ørret mens jeg stod og holdt i den inni en campingvogn. Fordi noen som kom på besøk ba meg om å holde den så lenge mens de prata med moren min. Den var egentlig død først, men plutselig levde den igjen og angrep meg, så var jeg plutselig inni fisken.. så skulle moren min og de besøkende prøve å få meg ut i all hast, men jeg våknet underveis.. 

Jeg skjønner overhode ikke hvor den drømmen kan ha kommet fra. Familien min er ikke ofte på campingtur. Og vi fisker aldri. Og spiser generelt lite fisk også faktisk.. men underholdende er det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drømmer veldig mye, og husker av den grunn ikke halvparten, engang. Våkner ofte opp med vage følelser av savn eller sorg, eller sinne. En sjelden gang glede (men den blir fort tatt knekken på når jeg innser at jeg våknet fra en drøm :fnise: ) eller redsel (den henger dessverre litt mer igjen, av en eller annen irriterende grunn).

Jeg husker som sagt normalt ikke så mye av drømmene mine, da de glir over i hverandre, de er mange og detaljerte. Men jeg har noen eksempler: Jeg kan for eksempel drømme at jeg er gravid evt. har et nyfødt barn, og at jeg rømmer fra noe, eller til noe. Jeg har drømt at jeg kommer for sent til ferjer/ båter når jeg skal hjem, slik at jeg er strandet et eller annet meget ugunstig sted. Jeg drømmer ofte om katter jeg har hatt; at jeg har dem hos meg for en stund, og derfor skal gjøre mest mulig ut av den tiden. Eller at jeg er i et hus jeg har en eller annen tilknytning til fra barndommen, med masse hemmelige rom som jeg "likte å utforske som barn". Sistnevnte er pyton, fordi de er realistiske på en sånn måte at jeg ikke klarer å skille drøm fra virkelighet. Så en del av meg føler veldig på at disse husene faktisk har hatt noe ved seg, og at jeg bare ikke husker eksakt hva (vi snakker tidlig barndom). Ellers drømmer jeg ofte om tidlig barndom.

Av og til drømmer jeg om mennesker jeg har "mistet". De drømmene vil jeg ikke gå inn på, det er dem som vekker sorg og savn. 

Problemet med enkelte av disse drømmene mine, da særlig barndomsdrømmene, er at de er detaljerte på en måte som gjør at jeg aldri er 100% sikker på om jeg faktisk har drømt et minne, eller "bare en drøm". Og det gir en ubehagelig følelse av at man mister kontakten med virkeligheten. 

For eksempel kan jeg drømme om en gang jeg fant en død flaggermus, og drømme detaljer omkring dette funnet. Og når jeg våkner, er det blitt til et barndomsminne jeg ikke vet om jeg har opplevd eller ikke.

Småtterier, vil noen si, men når man får nye falske minner annenhver natt, mister man seg selv litt til sist...

Så jeg må si jeg misunner dere som har et underholdende drømmeliv...mitt er bare lett traumatiserende. =P

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte at jeg kritiserte Putins miljøpolitikk etter å ha landet i fjæresteinene - blant tang og tare og ikke en snøflekk i sikte - under en skiflygningskonkurranse i nord Russland. Putin skulle selvsagt utslette meg etter dette og allierte seg med min vertsfamilie (var en periode på utenlandsopphold) om å forgifte meg og stenge meg inne i et mørkt rom uten dører. Giften gjorde sånn at jeg mistet synet, og famlet i blinde etter ledetråder til hvordan jeg skulle komme meg ut, mens min vertssøster satt på en stol og lo høyere og høyere jo mer frustrert jeg ble (merkelig nok kunne jeg se og høre henne men ikke gå bort til henne). Var vel nå type "filmgift", à la "finn motgiften innen en time, eller så!", så var skikkelig tidspress. Husker jeg fant en skjult luke i gulvet, en sprøyte med motgift, og fikk satt denne akkurat før det var for sent - mens min "søster" sukket høyt og var skikkelig skuffet.

...(bare jeg som nå er småparanoid for at noen jeg kan ha fortalt dette til før skal kjenne meg igjen??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer mye rart, siste jeg kommer på er at jeg skulle i mitt bryllup i Nord-Norge av en eller annen grunn. Bor på Østlandet og har ingen slektninger eller venner i nord. 

Familie og venner var samlet, reist så langt for at jeg skulle gifte meg men jeg hadde ingen aning hvem jeg skulle gifte meg med, ingen kjæreste som kunne være bruden heller. Familien hadde arrangert alt, jeg bare dukket opp så de måtte jo ha hørt at jeg skulle gifte meg. Sto ved alteret med mine forlovere, familien satt utålmodig å ventet.... Bruden dukket aldri opp før jeg våknet. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte en gang at jeg var lederen av en flokk med fluer. Hadde GPS og skulle vise vei til en ny innsjø der vi skulle bo. 

Drømmer generelt mye, har aldri "normale" drømmer, er alltid noe som ikke henger på greip når jeg våkner og tenker over det. 

Har ofte mareritt, da mye om gjenferd eller apokalypse drømmer, eller katastrofe drømmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...