AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #1 Skrevet 19. mai 2016 Gikk meg hus forbi at NRK 9. mai sendte dokumentaren «1945: The Savage Peace», eller på norsk «1945: Fredens råskap» på NRK 2. Så det først idag på nettsidene deres, at de hadde sendt den. Så denne dokumentaren i fjor høst, og kan mildt sakt si det var en øyeåpner for meg. Den omhandler noe av forferdelighetene den tyske sivilbefolkningen måtte gjennomgå etter krigen. Må virkelig si jeg er positivt overrasket over at NRK har sendt denne dokumentaren, for jeg tror ikke det er mange her i Norge som faktisk vet hva som skjedde i Tyskland etter krigen. Den ligger på NRK Nett-tv: https://tv.nrk.no/program/KOID26007615/1945-fredens-raaskap Noen her som har sett den? Anonymkode: acf7b...57e 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #3 Skrevet 20. mai 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Gikk meg hus forbi at NRK 9. mai sendte dokumentaren «1945: The Savage Peace», eller på norsk «1945: Fredens råskap» på NRK 2. Så det først idag på nettsidene deres, at de hadde sendt den. Så denne dokumentaren i fjor høst, og kan mildt sakt si det var en øyeåpner for meg. Den omhandler noe av forferdelighetene den tyske sivilbefolkningen måtte gjennomgå etter krigen. Må virkelig si jeg er positivt overrasket over at NRK har sendt denne dokumentaren, for jeg tror ikke det er mange her i Norge som faktisk vet hva som skjedde i Tyskland etter krigen. Den ligger på NRK Nett-tv: https://tv.nrk.no/program/KOID26007615/1945-fredens-raaskap Noen her som har sett den? Anonymkode: acf7b...57e Dette er ikke ukjent for de som kan litt krigshistorie. Den røde arme ble bl.a kalt "rape army" og tyske familer begikk kollektive selvmord ved å henge seg sammen isteden for at mor og datter skulle gjengvoldtaes daglig foran resten av familien. Dette pågikk lenge i russisk okkupert området. Det er et tankekors at Tyskland ble bombet sønder og sammen. Ingen industri, byer i ruiner, samferdsel brutt sammen, de var okkupert, hadde mistet 15% av befolkningen (ca.10.5 millioner) og en hel generasjon med unge menn døde eller skadet. Mer enn 300.000 tyske jenter ble voldtatt av russiske styrker. Landet delt i 2 og halvparten led under kommunistisk vannstyre og diktatur i 50 år. Nå 70 år senere er de lokomotivet i europa igjen. Blomstrende næringsliv og den sterkeste nasjonen. Til sammenligning er midtøsten/araberlandene er like trist som det alltid har vært. Årsaken er visstnok at grensene som ble trukket av England for 70 år!! siden ikke var riktig?!?! Noen sier meg at dette hadde hadde vært møkkaland folk flykter fra uansett kolonitid eller feil grenser. Er noe som heter kulturelle årsaker. Anonymkode: b609d...eae 7
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 20. mai 2016 #4 Skrevet 20. mai 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke ukjent for de som kan litt krigshistorie. Den røde arme ble bl.a kalt "rape army" og tyske familer begikk kollektive selvmord ved å henge seg sammen isteden for at mor og datter skulle gjengvoldtaes daglig foran resten av familien. Dette pågikk lenge i russisk okkupert området. Det er et tankekors at Tyskland ble bombet sønder og sammen. Ingen industri, byer i ruiner, samferdsel brutt sammen, de var okkupert, hadde mistet 15% av befolkningen (ca.10.5 millioner) og en hel generasjon med unge menn døde eller skadet. Mer enn 300.000 tyske jenter ble voldtatt av russiske styrker. Landet delt i 2 og halvparten led under kommunistisk vannstyre og diktatur i 50 år. Nå 70 år senere er de lokomotivet i europa igjen. Blomstrende næringsliv og den sterkeste nasjonen. Til sammenligning er midtøsten/araberlandene er like trist som det alltid har vært. Årsaken er visstnok at grensene som ble trukket av England for 70 år!! siden ikke var riktig?!?! Noen sier meg at dette hadde hadde vært møkkaland folk flykter fra uansett kolonitid eller feil grenser. Er noe som heter kulturelle årsaker. Anonymkode: b609d...eae Det var ikke bare den røde arme som drev på slik. Det er kanskje noe man ikke vil innrømme i vesten men det var også nok av soldater fra de vestlige allierte som voldtok kvinner. Og med tanke på hvordan tyskerne hadde oppført seg spesielt i Øst er det forstålig at man søkte hevn. Selvsagt er det dumt at det hovedsakelig gikk ut over uskyldige.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #5 Skrevet 20. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke ukjent for de som kan litt krigshistorie. Den røde arme ble bl.a kalt "rape army" og tyske familer begikk kollektive selvmord ved å henge seg sammen isteden for at mor og datter skulle gjengvoldtaes daglig foran resten av familien. Dette pågikk lenge i russisk okkupert området. Det er et tankekors at Tyskland ble bombet sønder og sammen. Ingen industri, byer i ruiner, samferdsel brutt sammen, de var okkupert, hadde mistet 15% av befolkningen (ca.10.5 millioner) og en hel generasjon med unge menn døde eller skadet. Mer enn 300.000 tyske jenter ble voldtatt av russiske styrker. Landet delt i 2 og halvparten led under kommunistisk vannstyre og diktatur i 50 år. Nå 70 år senere er de lokomotivet i europa igjen. Blomstrende næringsliv og den sterkeste nasjonen. Til sammenligning er midtøsten/araberlandene er like trist som det alltid har vært. Årsaken er visstnok at grensene som ble trukket av England for 70 år!! siden ikke var riktig?!?! Noen sier meg at dette hadde hadde vært møkkaland folk flykter fra uansett kolonitid eller feil grenser. Er noe som heter kulturelle årsaker. Anonymkode: b609d...eae Takk for ett godt tilbakesvar. Det er riktig som du sier, Tyskland har virkelig reist seg fra asken. Det er godt at mer og mer av det de allierte gjorde av krigsforbrytelser mot Tyskland under og etter andre verdenskrig kommer frem. NRK har virkelig tatt et steg i riktig retning her. Det samme gjelder når de sendte dokumentaren «Tyskerungene» tidligere i vår: https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/MDDP11000316/01-03-2016 Anonymkode: acf7b...57e
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #6 Skrevet 20. mai 2016 2 timer siden, Feologild skrev: Og med tanke på hvordan tyskerne hadde oppført seg spesielt i Øst er det forstålig at man søkte hevn. Selvsagt er det dumt at det hovedsakelig gikk ut over uskyldige. Kun av nysgjerrighet, hva var det tyskerne hadde gjort i øst-Europa som rettferdigjorde det tyskerne ble utsatt for etter krigen? Anonymkode: acf7b...57e 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #7 Skrevet 20. mai 2016 Den offisielle historien om andre verdenskrig i Norge handler om en "fredselskende" liten nasjon som ble liksom tatt fullstendig på sengen av et fullstendig uprovosert angrep fra Nazi-Tyskland. Kongefamilien og regjeringen klarte (med fienden rett i hælene) å unnslippe til Storbritannia - og derfra inspirerte de sitt folk til fortsatt krig mot den grusomme okkupasjonsmakten.. Til tross for en meget aktiv og heroisk motstand blant hele det norske folk - forble landet okkupert av en "veldig overlegen" militærmakt i fem lange år. Gode nordmenn kjempet tappert for sitt fedreland, mens et bittelite mindretall (med Vidkun Quisling) i spissen svek sitt land. Da Norge "vant" krigen, ble samtlige landssvikere konfrontert med sine forbrytelser og fikk sin "rettferdige" straff. Denne historien om andre verdenskrig er en del av samtlige nordmenns kollektive norske bevissthet og identitet. Ett overveldende flertall av den norske befolkningen har fremdeles ett helt likt syn om hvordan den andre verdenskrig foregikk. Denne offisielle krigshistorien har blitt innprentet allerede fra barnsben av.. Anonymkode: dc40f...4eb 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #8 Skrevet 20. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Den offisielle historien om andre verdenskrig i Norge handler om en "fredselskende" liten nasjon som ble liksom tatt fullstendig på sengen av et fullstendig uprovosert angrep fra Nazi-Tyskland. Kongefamilien og regjeringen klarte (med fienden rett i hælene) å unnslippe til Storbritannia - og derfra inspirerte de sitt folk til fortsatt krig mot den grusomme okkupasjonsmakten.. Til tross for en meget aktiv og heroisk motstand blant hele det norske folk - forble landet okkupert av en "veldig overlegen" militærmakt i fem lange år. Gode nordmenn kjempet tappert for sitt fedreland, mens et bittelite mindretall (med Vidkun Quisling) i spissen svek sitt land. Da Norge "vant" krigen, ble samtlige landssvikere konfrontert med sine forbrytelser og fikk sin "rettferdige" straff. Denne historien om andre verdenskrig er en del av samtlige nordmenns kollektive norske bevissthet og identitet. Ett overveldende flertall av den norske befolkningen har fremdeles ett helt likt syn om hvordan den andre verdenskrig foregikk. Denne offisielle krigshistorien har blitt innprentet allerede fra barnsben av.. Anonymkode: dc40f...4eb Veldig godt formulert. Det er slik fremstillingen har vært etter krigen, men jeg tror at etter hvert som tiden går vil flere se på den tidsepoken med et litt annet syn. Det er mye som har blitt fordreid og løgner som er blitt fremstilt fra den epoken. Hvis jeg kan få anbefalt et intervju av en enke til en tidligere nazi-leder, som ble gjort i fjor vår og sendt på TV i Tyskland i fjor mai. Etter at intervjuet ble sendt på TV fikk hun huset sitt ransaket av politiet, og hun ble i fjor høst dømt til 10 måneder i fengsel på grunn av det hun sa i intervjuet. Intervjuet ligger på Youtube med engelsk tekst: https://www.youtube.com/watch?v=WPa_QeV9KDM Anonymkode: acf7b...57e
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 20. mai 2016 #9 Skrevet 20. mai 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kun av nysgjerrighet, hva var det tyskerne hadde gjort i øst-Europa som rettferdigjorde det tyskerne ble utsatt for etter krigen? Anonymkode: acf7b...57e Les en historiebok.
Gjest O.G. Skrevet 20. mai 2016 #10 Skrevet 20. mai 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke ukjent for de som kan litt krigshistorie. Den røde arme ble bl.a kalt "rape army" og tyske familer begikk kollektive selvmord ved å henge seg sammen isteden for at mor og datter skulle gjengvoldtaes daglig foran resten av familien. Dette pågikk lenge i russisk okkupert området. Det er et tankekors at Tyskland ble bombet sønder og sammen. Ingen industri, byer i ruiner, samferdsel brutt sammen, de var okkupert, hadde mistet 15% av befolkningen (ca.10.5 millioner) og en hel generasjon med unge menn døde eller skadet. Mer enn 300.000 tyske jenter ble voldtatt av russiske styrker. Landet delt i 2 og halvparten led under kommunistisk vannstyre og diktatur i 50 år. Nå 70 år senere er de lokomotivet i europa igjen. Blomstrende næringsliv og den sterkeste nasjonen. Til sammenligning er midtøsten/araberlandene er like trist som det alltid har vært. Årsaken er visstnok at grensene som ble trukket av England for 70 år!! siden ikke var riktig?!?! Noen sier meg at dette hadde hadde vært møkkaland folk flykter fra uansett kolonitid eller feil grenser. Er noe som heter kulturelle årsaker. Anonymkode: b609d...eae Ja, det er kultur.
Katten.2.0 Skrevet 20. mai 2016 #11 Skrevet 20. mai 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig godt formulert. Det er slik fremstillingen har vært etter krigen, men jeg tror at etter hvert som tiden går vil flere se på den tidsepoken med et litt annet syn. Det er mye som har blitt fordreid og løgner som er blitt fremstilt fra den epoken. Hvis jeg kan få anbefalt et intervju av en enke til en tidligere nazi-leder, som ble gjort i fjor vår og sendt på TV i Tyskland i fjor mai. Etter at intervjuet ble sendt på TV fikk hun huset sitt ransaket av politiet, og hun ble i fjor høst dømt til 10 måneder i fengsel på grunn av det hun sa i intervjuet. Intervjuet ligger på Youtube med engelsk tekst: https://www.youtube.com/watch?v=WPa_QeV9KDM Anonymkode: acf7b...57e Eksisterer det faktisk folk i Norge som nekter for at Holocaust fant sted? 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #12 Skrevet 20. mai 2016 3 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Eksisterer det faktisk folk i Norge som nekter for at Holocaust fant sted? Har du sett intervjuet? Anonymkode: acf7b...57e 1
Testosteron Skrevet 20. mai 2016 #13 Skrevet 20. mai 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kun av nysgjerrighet, hva var det tyskerne hadde gjort i øst-Europa som rettferdigjorde det tyskerne ble utsatt for etter krigen? Anonymkode: acf7b...57e Han skrev ikke at Wehrmachts handlinger rettferdiggjorde Den røde armes handlinger. Han skrev at det er forståelig at russerne hevnet seg på tyskerne etter at tyskerne hadde begått folkemord i Russland. Det har han helt rett i. 2
Katten.2.0 Skrevet 20. mai 2016 #14 Skrevet 20. mai 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du sett intervjuet? Anonymkode: acf7b...57e Så fem minutter av det. Gi meg en god grunn til å se videre? Og da vil jeg gjerne ha grunnet støttet opp med kilder. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #15 Skrevet 20. mai 2016 32 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Så fem minutter av det. Gi meg en god grunn til å se videre? Og da vil jeg gjerne ha grunnet støttet opp med kilder. Kilder sa du? Her er 10 kilder fra 1915 til 1935. TS Anonymkode: acf7b...57e
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #17 Skrevet 20. mai 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kilder sa du? Her er 10 kilder fra 1915 til 1935. TS Anonymkode: acf7b...57e Svært få regner konspiratoriske YT videoer som kilder Anonymkode: f48e0...f2e
Katten.2.0 Skrevet 20. mai 2016 #18 Skrevet 20. mai 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kilder sa du? Her er 10 kilder fra 1915 til 1935. TS Anonymkode: acf7b...57e Youtube-linker er ikke en gyldig kilde. Dessuten skjønner jeg ikke helt at det faktum at første verdenskrig drev over seks millioner jøder fra sine hjem, og inn i fattigdom og sult, som et argument for at tyskerne ikke drepte over seks millioner jøder nesten tyve år senere? 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #19 Skrevet 20. mai 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svært få regner konspiratoriske YT videoer som kilder Anonymkode: f48e0...f2e Men amerikanske aviser fra før krigen da? Anonymkode: acf7b...57e
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #20 Skrevet 20. mai 2016 7 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Youtube-linker er ikke en gyldig kilde. Dessuten skjønner jeg ikke helt at det faktum at første verdenskrig drev over seks millioner jøder fra sine hjem, og inn i fattigdom og sult, som et argument for at tyskerne ikke drepte over seks millioner jøder nesten tyve år senere? Det er nok bare en tilfeldighet. Anonymkode: acf7b...57e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå