Gå til innhold

Hårkur for å reparere skadet og bleket hår

Gjest Enhorning

Anbefalte innlegg

Gjest Enhorning

Jeg har nådd mitt første mål: å få hvitblondt/sølvblondt hår. Nå ønsker jeg å forsøke å reparere så mye av skaden som mulig. Håret vil nok aldri bli like sunt som det var før jeg gjorde noe med det, men å minimere flokene, gjøre det mykere og mindre tørt og frizzy er det jeg har satt som mål.

Noen som har en god hårkur å foreslå? Vil helst prøve noe annet enn det fra Jan Thomas og Elvital. Keratinkur er for meg ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Enhorning
5 minutter siden, Neket skrev:

Gå til frisør og ta Olaplex.

Jeg har ikke økonomi for å dra til frisør akkurat nå. Jeg har derimot vurdert å bruke Olaplex og behandle det selv; tror man kan få tak i det på Amazon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat gratis på Amazon heller. Vet ikke hvor langt hår du har, men jeg betalte under 500 kr og da fikk jeg med en flaske til etterbehandling hjemme. 

Bare etterbehandlingen koster 25 dollar på Amazon, så kommer frakt og tull i tillegg. Jeg ville heller gått til frisøren for en 500-lapp og fått noe som virket, fremfor å kjøre på med hårkurer til 2-300 kr flasken som har lite effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Enhorning skrev:

Takk for svar. Har du prøvd den selv? Hvilken forskjell ser du på håret før og etter?

Har veldig god erfaring med den :) Bruker den 1-2 ganger i uka, og har gjort det i flere år. 

Nå bruker jeg ikke å bleke håret mitt så det blir ikke slitt pga det, men jeg har veldig langt hår, og jeg reiser mye i løpet av året så håret mitt blir veldig solbleket. Så den kuren er et must for å holde håret mitt fint :)

Hvis jeg går en lengre periode uten den kuren så blir det mere frizzy og virker flisete. Kuren gjør håret veldig mykt og samler det på en måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Enhorning skrev:

Jeg har ikke økonomi for å dra til frisør akkurat nå. Jeg har derimot vurdert å bruke Olaplex og behandle det selv; tror man kan få tak i det på Amazon.

Jeg kjøpte Olaplex sist jeg var til frisøren :) 

Går helt fint å bruke det hjemme. Du gjennomfukter håret og tar i kuren. Lar den virke i ca 20-30min og vasker så håret som vanlig med shampo og balsam. Den er veldig god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhorning
7 minutter siden, Neket skrev:

Det er ikke akkurat gratis på Amazon heller. Vet ikke hvor langt hår du har, men jeg betalte under 500 kr og da fikk jeg med en flaske til etterbehandling hjemme. 

Bare etterbehandlingen koster 25 dollar på Amazon, så kommer frakt og tull i tillegg. Jeg ville heller gått til frisøren for en 500-lapp og fått noe som virket, fremfor å kjøre på med hårkurer til 2-300 kr flasken som har lite effekt.

Jeg må innrømme jeg delvis vegrer meg for å dra til frisør igjen fordi jeg så mange ganger har opplevd at de aldri helt gjør det jeg ønsker med håret mitt, men gjør det de selv vil. Nå er jo dette bare en hårkur, men jeg har langt hår og alle frisører jeg har gått til liker å legge på en ekstra hundrings på grunn av "styling" - selv når jeg har spesifikt sagt til dem at jeg ikke ønsker styling. Jeg kan forestille meg at på grunn av langt hår vil det da være dyrere å gjøre behandlingen i salongen enn å skaffe produktet selv. Men takk for tipset, og som nevnt ovenfor tror jeg jeg skal søke ut noen salonger her i Norge for å kjøpe en flaske med hjem. Jeg er så lei av frisører nå at jeg gjør alt hjemme.

Vil legge til at med min økonomi er "en hundrings" en god del penger for meg. Det høres gjerrig ut, men det er et helt måltid - kanskje til og med flere - mindre i måneden.

Endret av Enhorning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MASSE proteiner, for all del ikke bruk en fuktkur før du har tilført håret nok protein. Redken Extreme, for eksempel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Enhorning skrev:

Jeg må innrømme jeg delvis vegrer meg for å dra til frisør igjen fordi jeg så mange ganger har opplevd at de aldri helt gjør det jeg ønsker med håret mitt, men gjør det de selv vil. Nå er jo dette bare en hårkur, men jeg har langt hår og alle frisører jeg har gått til liker å legge på en ekstra hundrings på grunn av "styling" - selv når jeg har spesifikt sagt til dem at jeg ikke ønsker styling. Jeg kan forestille meg at på grunn av langt hår vil det da være dyrere å gjøre behandlingen i salongen enn å skaffe produktet selv. Men takk for tipset, og som nevnt ovenfor tror jeg jeg skal søke ut noen salonger her i Norge for å kjøpe en flaske med hjem. Jeg er så lei av frisører nå at jeg gjør alt hjemme.

Jeg foretrekker Joico-K pak foran olaplex for å være ærlig. Du vil merke forskjell etter første vasken. 

Kan og tipse deg om morrocon-oil. Ta det i lengdene etter at du har håndkletørket håret. Børst ut og ikke føn. 

Generelt prøve å unngå varmebehandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bare bruke etterbehandlingen gir ikke et like bra resultat! Jeg tok for noen mnd siden og har ikke vært så flink til å bruke etterbehandlingen en gang i uken, og de siste par gangene har jeg merket liten effekt av den :)

Jeg har hjemmefarget ettervekst i mellomtiden også da, det har nok også gjort sitt til at effekten har avtatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@skruf og @satan (elsker navnet til sistnevnte forresten): Takk for tips, og det med proteiner skal jeg huske på. :)

Du kan forresten også styrke håret fra innsiden ved å ta b-vitaminer :) Anbefaler suplex-b som du får kjøpt på helsekost og vita. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhorning
2 minutter siden, Neket skrev:

Å bare bruke etterbehandlingen gir ikke et like bra resultat! Jeg tok for noen mnd siden og har ikke vært så flink til å bruke etterbehandlingen en gang i uken, og de siste par gangene har jeg merket liten effekt av den :)

Jeg har hjemmefarget ettervekst i mellomtiden også da, det har nok også gjort sitt til at effekten har avtatt. 

Finnes det flere ulike behandlinger med Olaplex, og en etterbehandling? Beklager, er ganske ny med Olaplex - er derfor jeg søker informasjon, først av alt. :) Jeg har ikke  ødelagt hår som jeg burde ha hatt, men jeg merker jo at det ikke er like tykt og sterkt som det pleide å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, satan skrev:

MASSE proteiner, for all del ikke bruk en fuktkur før du har tilført håret nok protein. Redken Extreme, for eksempel.

Jeg har både shampo, balsam og leave-in i den serien, men synes allikevel Olaplexen ga et bedre resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Et øyeblikk siden, Neket skrev:

Jeg har både shampo, balsam og leave-in i den serien, men synes allikevel Olaplexen ga et bedre resultat :)

Jeg elsker også olaplex, men hjemmebehandlingen er ikke på langt nær like effektiv som den som er i salong, etter min erfaring. Merket ikke noen særlig forskjell. Men det er vel litt individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det flere ulike behandlinger med Olaplex, og en etterbehandling? Beklager, er ganske ny med Olaplex - er derfor jeg søker informasjon, først av alt. :) Jeg har ikke  ødelagt hår som jeg burde ha hatt, men jeg merker jo at det ikke er like tykt og sterkt som det pleide å være.

Man har en som de tar i i vått hår i salongen, grer gjennom, skyller ut og vasker. 

Så er det en man tilsetter i hårfargen som skal redusere ødeleggelsen man påfører håret, også får man med en flaske med etterbehandling hjem som man bruker som en kur en gang i uken. Flaskene er merket med 1,2,3, er ikke sikker på om det er 1 eller 2 man tilsetter hårfargen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GulSol

Aussie 3 Minute Miracle er veldig god. Om blekingen har gått hardt utover tuppene dine ville jeg ofret 3 cm med saksa, det blir bare verre om du sparer på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kerastase (blå krukke) hårkur. Hjalp mitt hår etter 4 blekerunder hos frisør. 

Anonymkode: 47c52...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...