AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #1 Skrevet 19. mai 2016 Når sykehus gir pasienter morfin og heroin, så lurer jeg på hvor stoffet kommer fra. Finnes det drivhus med opiumsvalmuer i Norge eller importerer vi fra andre land? Jeg har prøvd å søke på nettet, men jeg trenger visst litt hjelp. Anonymkode: 70a7b...95e
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #2 Skrevet 19. mai 2016 Hvorfor lurer du? Hvis du skal ha tak i stoff, så får du kjøpt det på gaten. Anonymkode: e40c4...884
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #3 Skrevet 19. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når sykehus gir pasienter morfin og heroin, så lurer jeg på hvor stoffet kommer fra. Finnes det drivhus med opiumsvalmuer i Norge eller importerer vi fra andre land? Jeg har prøvd å søke på nettet, men jeg trenger visst litt hjelp. Anonymkode: 70a7b...95e Sykehus gir ikke pasienter Heroin. Morfin gis til alvorlig syke pasienter etter strenge kriterier og mye "kontroll". Morfin og andre meisiner kommer fra sykehusapoteket. A preperater er det ikke hvem som helst av de ansatte som får nøkler til medisinskapet på medisinrommet på avdelingene til. Det må og nøye kvitteres ut hvem som får A preperater og hvor mye. Anonymkode: 2fcee...89b 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #4 Skrevet 19. mai 2016 https://www.deamuseum.org/ccp/opium/production-distribution.html Legal produksjon av opium foregår i Tyrkia, India og Australia. Anonymkode: 63636...b76 2
ajarRun Skrevet 19. mai 2016 #5 Skrevet 19. mai 2016 De kjøper det fra Taliban. En lite kjent hemmelighet er at sykepleiere er så gretne om morgenen fordi de må smugle heroin i anus fra Afghanistan med morgenflyet før de har en vakt. Det er også derfor de går rart, og når stoffet lekker ut av kondomkukongene får de fryktelig lyst til å gå i crocks. Så pass deg for slike sykepleiere. 11
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #6 Skrevet 19. mai 2016 3 minutter siden, ambivalentReaction skrev: De kjøper det fra Taliban. En lite kjent hemmelighet er at sykepleiere er så gretne om morgenen fordi de må smugle heroin i anus fra Afghanistan med morgenflyet før de har en vakt. Det er også derfor de går rart, og når stoffet lekker ut av kondomkukongene får de fryktelig lyst til å gå i crocks. Så pass deg for slike sykepleiere. Klarer du virkelig ikke å svare seriøst på noe som helst? Er såååå lei av alt tullet ditt! Anonymkode: 6a6bd...13b 8
ajarRun Skrevet 19. mai 2016 #7 Skrevet 19. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Klarer du virkelig ikke å svare seriøst på noe som helst? Er såååå lei av alt tullet ditt! Anonymkode: 6a6bd...13b Ok, da. Opiater er syntetiske, disse lagres i en fabrikk, samme med amfetamin og benzodiazepiner. Morfin er halvsyntetisk så det lages av opiumvalmuer, disse dyrkes ikke i Norge men importeres fra de store multinasjonale medisinselskapene. Fornøyd? 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #8 Skrevet 19. mai 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.deamuseum.org/ccp/opium/production-distribution.html Legal produksjon av opium foregår i Tyrkia, India og Australia. Anonymkode: 63636...b76 Legal produksjon av opium? Er det heroin? Det er ikke lov i Norge i allefall. Anonymkode: 91897...8d3
Maleficenta Skrevet 19. mai 2016 #9 Skrevet 19. mai 2016 14 minutter siden, ambivalentReaction skrev: De kjøper det fra Taliban. En lite kjent hemmelighet er at sykepleiere er så gretne om morgenen fordi de må smugle heroin i anus fra Afghanistan med morgenflyet før de har en vakt. Det er også derfor de går rart, og når stoffet lekker ut av kondomkukongene får de fryktelig lyst til å gå i crocks. Så pass deg for slike sykepleiere. Hahahahaha 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #10 Skrevet 19. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legal produksjon av opium? Er det heroin? Det er ikke lov i Norge i allefall. Hva er det du rører om? Les linken og lær litt. Anonymkode: 63636...b76 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #11 Skrevet 19. mai 2016 Jeg møter en del leger på veg til jobben. De reker gatelangs før de starter 07 på morgenen. På jakt etter dagens dose til pasientene. Vet ikke hvilke sykehus du sogner til, er det så ille der at de har gått over til heroin .nå bor jeg i nabolaget til en lege...fader derfor det er så mye røde blomster i vinduet. Anonymkode: 867f3...59b 2
ajarRun Skrevet 19. mai 2016 #12 Skrevet 19. mai 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legal produksjon av opium? Er det heroin? Det er ikke lov i Norge i allefall. Anonymkode: 91897...8d3 Heroin er lov i Norge. Ikke spre slikt kunnskapsløst vås. Alle de morsomme legemidlene fåes på resept. Kokain, amfetamin, heroin, alt kan du få hos kirurg, psykiatere eller lege.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #13 Skrevet 19. mai 2016 På slutten av 1800-tallet og begynnelsen av 1900-tallet kunne man få heroin og kokain reseptfritt på apotekene. Det solgte veldig bra. Ellers produseres det i de landene som allerede er nevnt i tråden. Anonymkode: 83572...f7f
UkjentN Skrevet 19. mai 2016 #14 Skrevet 19. mai 2016 (endret) Opiater, fås på apoteket og på sykehus. Opiater kan det godt hende du har tatt før, og dette er virkestoffet som gjør deg høy. Samme som alkohol i en drink gjør deg full. Heroin er som brennevin, mens kodein er som øl. ( Ikke i rusen, men om man skal sammenligne hvor sterkt kodein er, i forhold til heroin eller oxycontin. Drikker man litt øl, blir man litt brisen, mens drikker man litt sprit blir man full. Rusen/effekten og virkningen av opiater og alkohol har ingenting med hverandre å gjøre, og er veldig forskjellig.) Paralgin Forte f.eks inneholder Kodein, og dette blir omgjort til morfin i kroppen. Sterke smertestillende medisiner inneholder opium. Heroin er det sterkeste smertestillende preparatet, og blir ikke gitt til pasienter i Norge. Oxycontin og Oxynorm er det nærmeste du kommer heroin på et apotek/sykehus. Hvis du skyter Oxy, så er det nesten helt samme effekten som du får ved å skyte Heroin. Så selvom du syns det høres dumt ut at apoteket selger "narkotika", så er fakta at apotekene har sterkere narkotiske stoffer enn du får på gata. Masse tabletter du får kjøpt på apoteket, blir solgt som narkotika (F.eks benzodiazepiner eller opiater) på gaten. Begge deler er ekstremt avhengighetsskapende. Altså, det er et helvete å slutte med, derfor folk fortsetter å bruke det istede for å slutte, selvom det ødelegger livet. Vil man gå gjennom en ekstremt vanskelig periode, eller er det lettere å bare ta 1 pille til? De fleste velger pilla/dopen/spriten osv. Endret 19. mai 2016 av UkjentN 1
Gjest noe tilfeldig Skrevet 19. mai 2016 #15 Skrevet 19. mai 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: På slutten av 1800-tallet og begynnelsen av 1900-tallet kunne man få heroin og kokain reseptfritt på apotekene. Det solgte veldig bra. Ellers produseres det i de landene som allerede er nevnt i tråden. Anonymkode: 83572...f7f
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #16 Skrevet 19. mai 2016 2 minutter siden, UkjentN skrev: Opiater, fås på apoteket og på sykehus. Opiater kan det godt hende du har tatt før, og dette er virkestoffet som gjør deg høy. Samme som alkohol i en drink. Heroin er som brennevin, mens kodein er som øl. Paralgin Forte f.eks inneholder Kodein, og dette blir omgjort til morfin i kroppen. Sterke smertestillende medisiner inneholder opium. Heroin er det sterkeste smertestillende preparatet, og blir ikke gitt til pasienter i Norge. Oxycontin og Oxynorm er det nærmeste du kommer heroin på et apotek/sykehus. Hvis du skyter Oxy, så er det nesten helt samme effekten som du får ved å skyte Heroin. Så selvom du syns det høres dumt ut at apoteket selger "narkotika", så er fakta at apotekene har sterkere narkotiske stoffer enn du får på gata. Masse tabletter du får kjøpt på apoteket, blir solgt som narkotika (F.eks benzodiazepiner eller opiater) på gaten. Kodein er som øl? Hæ? Nå tuller du fælt. Jeg har hatt store smerter etter ulykke tidligere og måtte ta maxdose oxynorm og oxycontin for å overleve. Det førte i grunn til at jeg gjorde ingenting annet enn å sove i 2 uker. Etter det gikk jeg på maxdose med kodein i 6-7 uker. Det gjorde at jeg var kvalm, trøtt og hadde en grusom følelse inni kroppen hele tiden. Det er absolutt ikke noe godt å ta sånne midler i det hele tatt! Man mister kontrollen over kroppen og blir bare trøtt og slapp. Jeg har i grunn drukket en god del øl og brennevin, og selv om jeg har vært full et par ganger så har det aldri vært i nærheten av samme følelse som når man er neddopa på smertestillende. Jeg blir ikke trøtt og slapp av et par øl og får heller aldri den grusomme følelsen inni kroppen som jeg ALDRI vil oppleve igjen. Jeg har kroniske smerter og er blitt tilbudt både det ene og det andre av legene, men tar kun paracet i de verste periodene og ligger heller bare i senga. Men jeg antar de som faktisk ønsker å få en sånn følelse inni kroppen, miste kontrollen og å være helt borte vekk er de som sliter veldig, veldig mye psykisk fra før. Og så tror de liksom det hjelper å ta opioider. Anonymkode: 65f7b...059
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #17 Skrevet 19. mai 2016 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når sykehus gir pasienter morfin og heroin, så lurer jeg på hvor stoffet kommer fra. Finnes det drivhus med opiumsvalmuer i Norge eller importerer vi fra andre land? Jeg har prøvd å søke på nettet, men jeg trenger visst litt hjelp. Anonymkode: 70a7b...95e De aller fleste legemiddelfirmaer i verden får opium fra plantasjer på Tasmania. Fra dette foredles opium til alle ikke-syntetiske opiater, slik som kodein, kodeinfosfat, morfi, etylmorfin, thebain, noskapin, folkodin, loperamid etc. Halvsyntetiske og syntetiske opioider fremstilles dels fra opiater (mange er derivert fra thebain, f. eks. fentanyl), dels fra andre substanser. 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sykehus gir ikke pasienter Heroin. Morfin gis til alvorlig syke pasienter etter strenge kriterier og mye "kontroll". Morfin og andre meisiner kommer fra sykehusapoteket. A preperater er det ikke hvem som helst av de ansatte som får nøkler til medisinskapet på medisinrommet på avdelingene til. Det må og nøye kvitteres ut hvem som får A preperater og hvor mye. Anonymkode: 2fcee...89b Heroin er lisensiert som legemiddel i storbritannia (under navnet diamorfin), men svært få andre steder i verden. 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.deamuseum.org/ccp/opium/production-distribution.html Legal produksjon av opium foregår i Tyrkia, India og Australia. Anonymkode: 63636...b76 Nei. De tasmanske plantasjene har størsteparten av det medisinske markedet, og de store avtalene med de store farmasøytiske selskapene. 40 minutter siden, ambivalentReaction skrev: De kjøper det fra Taliban. En lite kjent hemmelighet er at sykepleiere er så gretne om morgenen fordi de må smugle heroin i anus fra Afghanistan med morgenflyet før de har en vakt. Det er også derfor de går rart, og når stoffet lekker ut av kondomkukongene får de fryktelig lyst til å gå i crocks. Så pass deg for slike sykepleiere. Ikke morsomt. 18 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Heroin er lov i Norge. Ikke spre slikt kunnskapsløst vås. Alle de morsomme legemidlene fåes på resept. Kokain, amfetamin, heroin, alt kan du få hos kirurg, psykiatere eller lege. Heroin er ikke lisensiert i norge. Teoretisk kan man nok søke om fritak fra registreringsplikten for enkeltforskrivninger, men det kommer neppe til å gå gjennom. Det finnes ikke morsomme legemidler. Anonymkode: d0ee6...6b2 2
ajarRun Skrevet 19. mai 2016 #18 Skrevet 19. mai 2016 4 minutter siden, UkjentN skrev: Opiater, fås på apoteket og på sykehus. Opiater kan det godt hende du har tatt før, og dette er virkestoffet som gjør deg høy. Samme som alkohol i en drink. Heroin er som brennevin, mens kodein er som øl. Paralgin Forte f.eks inneholder Kodein, og dette blir omgjort til morfin i kroppen. Sterke smertestillende medisiner inneholder opium. Heroin er det sterkeste smertestillende preparatet, og blir ikke gitt til pasienter i Norge. Oxycontin og Oxynorm er det nærmeste du kommer heroin på et apotek/sykehus. Hvis du skyter Oxy, så er det nesten helt samme effekten som du får ved å skyte Heroin. Så selvom du syns det høres dumt ut at apoteket selger "narkotika", så er fakta at apotekene har sterkere narkotiske stoffer enn du får på gata. Masse tabletter du får kjøpt på apoteket, blir solgt som narkotika (F.eks benzodiazepiner eller opiater) på gaten. Begge deler er ekstremt avhengighetsskapende. Altså, det er et helvete å slutte med, derfor folk fortsetter å bruke det istede for å slutte, selvom det ødelegger livet. Vil man gå gjennom en ekstremt vanskelig periode, eller er det lettere å bare ta 1 pille til? De fleste velger pilla/dopen/spriten osv. Ikke les dette tullet. Opiater er en samlebetegnelse for mange stoffer, som alkoholer, eller sukkertyper. Kodein blir gjort til morfin, heroin er diacetylmorfin. Det er litt forskjell i styrken men kan ikke sammenlignes med øl og brennevin. Brennevin kan ikke krysse blod-hjerne barrieren (kodein kan ikke det, morfin kan ikke det, heroin kan det). Det er mer komplisert enn du beskriver det. Heroin er ikke det sterkeste opiatet, eller det sterkeste smertestillende. Se fentanyl. Jeg tror ikke på at heroin ikke bli gitt til pasienter i Norge. En som er avhengig av heroin kan ikke bare bytte opiod. Amfetamin på gata er sterkere enn amfetamin på apotektet. Samme med heroin, det er mer fyllstoff og annet dritt i apotekvarer. Selv morfinen på sykehus er mer utvannet enn gateheroinet. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #19 Skrevet 19. mai 2016 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Ikke les dette tullet. Opiater er en samlebetegnelse for mange stoffer, som alkoholer, eller sukkertyper. Kodein blir gjort til morfin, heroin er diacetylmorfin. Det er litt forskjell i styrken men kan ikke sammenlignes med øl og brennevin. Brennevin kan ikke krysse blod-hjerne barrieren (kodein kan ikke det, morfin kan ikke det, heroin kan det). Det er mer komplisert enn du beskriver det. Heroin er ikke det sterkeste opiatet, eller det sterkeste smertestillende. Se fentanyl. Jeg tror ikke på at heroin ikke bli gitt til pasienter i Norge. En som er avhengig av heroin kan ikke bare bytte opiod. Amfetamin på gata er sterkere enn amfetamin på apotektet. Samme med heroin, det er mer fyllstoff og annet dritt i apotekvarer. Selv morfinen på sykehus er mer utvannet enn gateheroinet. Amfetamin fra apoteket er ikke ment for å gi rus. Det er den som selges på gata. Anonymkode: 65f7b...059
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #20 Skrevet 19. mai 2016 5 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Ikke les dette tullet. Opiater er en samlebetegnelse for mange stoffer, som alkoholer, eller sukkertyper. Kodein blir gjort til morfin, heroin er diacetylmorfin. Det er litt forskjell i styrken men kan ikke sammenlignes med øl og brennevin. Brennevin kan ikke krysse blod-hjerne barrieren (kodein kan ikke det, morfin kan ikke det, heroin kan det). Det er mer komplisert enn du beskriver det. Heroin er ikke det sterkeste opiatet, eller det sterkeste smertestillende. Se fentanyl. Jeg tror ikke på at heroin ikke bli gitt til pasienter i Norge. En som er avhengig av heroin kan ikke bare bytte opiod. Amfetamin på gata er sterkere enn amfetamin på apotektet. Samme med heroin, det er mer fyllstoff og annet dritt i apotekvarer. Selv morfinen på sykehus er mer utvannet enn gateheroinet. Kunnskapsnivået ditt her er ikke imponerende. Anonymkode: d0ee6...6b2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå