Gå til innhold

Poliklinikk, psykiater og psykolog!!

Fremhevede innlegg

Gjest Kamilla V
Skrevet

Jeg går nå til behandling hos en psykiater. Han sier at jeg må slutte hos han fordi han ikke kan hjelpe meg mere. Han sier at jeg skal til en poliklinikk fordi de hjelper folk som har så store problemer som det jeg har. Jeg har ikke noe lyst til å slutte hos psykiateren min, men han vil ikke hjelpe meg mere. :( Har gått hos han i to år. Og nå er jeg enda mere trist og lei meg, siden han tvinger meg til å slutte. Hva kan jeg gjøre? Jeg har nok ikke noe valg jeg? Jeg må vell gjøre det han sier? Snufs..

Hva er forskjellen å gå til behandling i en poliklinikk og hos en psykiater? Jeg ble også søkt til poliklinikken for et år siden, men da sa de at de ikke kunne hjelpe meg noe mere enn det psykiateren min kan gjøre? Men nå søker han meg dit igjen? Selv om jeg ikke vil. Og jeg skjønner liksom ikke siden de ikke kunne hjelpe meg noe mere. Gikk dit tre ganger for et år siden også ble det stopp. Også fortsatte jeg bare hos han.

Hva skal jeg gjøre? Hvorfor mener han de på poliklinikken kan gjøre så mye mere? De er vell også psykiater og psykologer, og de kan vell kanskje ikke gjøre så mye annet de heller. Siden det er sånn samtale der også. Det er så vanskelig for meg å bytte behandler og bytte sted. Siden det tar så lang tid for meg å bli kjent. Og nå først to år etter føler jeg at det er litt lettere å snakke med psykiateren min. Men det har tatt to hele år på å bli kjent.

Hva er forskjellen? Hvorfor må jeg til poliklinikken? Jeg har spurt psykiateren men da sier han bare at jeg trenger mere hjelp, og at jeg er veldig syk. Hmm. Hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poliklinikken kan gi deg et mer helhetlig tilbud. Selv går jeg til behandling på dagavdelingen på poliklinikken en gang per uke. Her har de et bredt spekter med tilbud og oppfølging. De har sosionomer, psykiatere, psykologer og psykiatrisk sykepleiere. De har grupperterapi, bildeterapi, lydterapi etc etc.

Psykologen din mener nok at poliklinikken har et bredere tilbud, og at han har gjort det han kunne for deg.

Men, jeg mener nå at han kan kommunisere bedre med deg!

Håper poliklinikken på hjemstedet ditt kan hjelpe deg slik at du føler deg bedre snart!

Gjest Kamilla V
Skrevet

Jeg tør ikke å dra til den poliklinikken enda en ny gang. Det er så stort og skummelt der at jeg ikke tør. Hva skal jeg gjøre da? Jeg er så redd. :( :cry:

Skrevet

Hei på deg!

Jeg ville bare gi deg litt :trøste:

Dersom du skal på poliklinikken og er redd, så fortell det til personalet på forhånd. Da vet de det, og du vet at de vet det. Og dette er jo en helt normal situasjon for de som jobber på psykiatrisk poliklinikk :)

Jeg forstår at du er redd, men det er ikke farlig, bare ubehagelig :wink:

Stor klem fra Ella

Gjest Kamilla V
Skrevet

Ja, de på poliklinikken vet om at jeg er redd. Jeg sa det sist jeg var der, men jeg vet ikke om de husker det, men kanskje de skrev det ned.

Jeg Tør ikke å dra tilbake til poliklinikken. Jeg er like redd uansett om de vet at jeg er redd eller ikke. De kan ikke gjøre noe med det tror jeg.

Hva skal jeg gjøre?

Jeg har bare lyst til å fortsette hos behandleren min og ikke slutte hos han? Det er liksom tryggere å gå til han. Men han vil ikke ha meg der mere :(:(:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...