Gå til innhold

Få terrassen lys, bleke beis?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

jeg beiset terrassen i sånn rød/brun farge for to somre siden, den begynte å flasse i fjor og jeg har nå tatt skikkelig tak i den. Har vaska tre ganger med terrasserens som inneholder bleking med karcher terrassevask, og mye er borte. Treverket som kommer frem er lyst og fint. Meeen det er enkelte partier, som inne ved vinduene, kriker og kroker som ikke er mulig å få bort den beisen som er. Jeg har veldig lyst til å beise den i en grå farge, ettersom det blir så grusomt varmt der ute. Er det mulig å bleke de restene som er igjen av den andre fargen med noe? Tror dere resultatet blir bra om jeg har flere lag med beis?

Anonymkode: be022...75d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bleke beis er det første gang jeg hører om. Det du kan gjøre er å bruke en malingsfjerner (Duxola) på de områdene, vaske etterpå og kjøre på med en terrassebeis. 

Du kan bruke flere lag med beis, men pent blir det ikke. Vi anbefaller et strøk, eventuelt kanskje to dersom det er ujevnt, men da er det viktig at lag nr1 er tørt før du begynner på noe nytt lag. 

Når det kommer til grå beis, Jotun trebitt, shimmergrå terrassebeis. 

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, dillyduzit skrev:

Bleke beis er det første gang jeg hører om. Det du kan gjøre er å bruke en malingsfjerner (Duxola) på de områdene, vaske etterpå og kjøre på med en terrassebeis. 

Du kan bruke flere lag med beis, men pent blir det ikke. Vi anbefaller et strøk, eventuelt kanskje to dersom det er ujevnt, men da er det viktig at lag nr1 er tørt før du begynner på noe nytt lag. 

Når det kommer til grå beis, Jotun trebitt, shimmergrå terrassebeis. 

Men tar malingsflekker beis da? Jeg aner ikke noe om det å fjerne alt helt. Er en veranda på over 60 kvm også... Veldig tungt! Vil tippe det vil være lurt med to strøk her, men ja skulle gjerne hatt den grå enn den fargen som er nå...😕

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men tar malingsflekker beis da? Jeg aner ikke noe om det å fjerne alt helt. Er en veranda på over 60 kvm også... Veldig tungt! Vil tippe det vil være lurt med to strøk her, men ja skulle gjerne hatt den grå enn den fargen som er nå...😕

Malingsfjerner skulle det stå

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Malingsfjerner fra Duxola tar både maling, lakk, beis o.l. Det er en type gel som du skraper av og skal fungere fint for den type som du nevner. Du ser selvfølgelig an hvor mange strøk du trenger, men da er det viktig at du venter mellom lagene. 

Dette er shimmergrå, en veldig fin og lys gråfarge. 

bilde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...