strawberryjaw Skrevet 19. mai 2016 #1 Skrevet 19. mai 2016 Ligner barna deres mest på mammaen eller pappaen? Eller ingen av dere? Mitt barn var kliss lik faren sin som baby. Alt fra ansiktsform, ansiktsuttrykk, fakter, lyder osv. Nå, i en alder av 2-år, har h*n plutselig blitt helt lik meg. H*n ligner ikke på seg selv slik som h*n så ut som baby. Kunne vært et helt annet barn synes det er så gøy å se meg selv i barnet mitt.
Gjest Mythic Skrevet 19. mai 2016 #2 Skrevet 19. mai 2016 Min eldste er lik meg i utseende, men mest lik faren i personlighet. Yngste er kliss lik faren utseendemessig, men mest lik meg i personlighet.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #3 Skrevet 19. mai 2016 Eldste er prikk lik pappaen. Man kan ikke se at jeg er mammaen. Han har vært lik siden dag 1. Nå er han 6år. Lillebror har mine farger, men ligner ikke på noen av oss. Han er prikk lik sin tante (fars søster) og oldefar. Skulle ikke tro at de hadde noen av mine gener. De ser ut som dag og natt. En blond med melkehvit hud og blå øyne. Høy og tynn. Han andre er kraftig, høy, mørk, brune øyer og brunt hår. Kan se en del trekk av pappaen, men ligner som sagt mest på tante og oldefar. Anonymkode: 1f7eb...9be
GammelKaktus Skrevet 19. mai 2016 #4 Skrevet 19. mai 2016 Prikk lik meg både i utseendet og personlighet, men har øynene til faren.
Version 2.0 Skrevet 19. mai 2016 #5 Skrevet 19. mai 2016 Lik meg både av utseendet og personlighet. Noe lik faren også så klart, men er mest meg.
Vera Vinge Skrevet 19. mai 2016 #6 Skrevet 19. mai 2016 Eldstemann er en god blanding av begge, mens lillebroren ligner mest på meg. Dette får vi høre av mange, særlig at lillebror ligner sånn på meg. Han har farens nese, tror jeg, men ellers er både trekk og øyenfarge fra meg. Eldstemann har sin fars øyenfarge. Men ser også trekk fra diverse andre familiemedlemmer hos begge, både besteforeldre og onkler. Morsomt å se sånne familielikheter. Personlighetsmessig sier min far at han ser mye av meg som barn i eldstemann - stort sett veldig blid og fornøyd, men med et lynende temperament når det først slår til... Men som barn tror jeg at jeg og mannen var ganske like typer, og sånn sett at begge barna ligner oss begge som barn. Ikke de største "bajasene", veldig pratsomme og med en evne til å fordype seg veldig i ting de er opptatt av.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #7 Skrevet 19. mai 2016 Ungen ligner litt vel mye på naboen. Anonymkode: 761d1...8bd
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #8 Skrevet 19. mai 2016 Sønnen vår er prikk lik sin far, dattera vår er prikk lik meg. Samtidig er de veldig like hverandre. Anonymkode: 3c5a8...537
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #9 Skrevet 19. mai 2016 Førstemann er lik meg i skinn og pappan i sinn. Mellomste er lik pappan i skinn og meg i sinn. Yngste er for liten til å si foreløpig. Anonymkode: bd0c7...d88
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #10 Skrevet 19. mai 2016 6-åring som hele livet har vært veldig lik faren og flere fra fars familie. Kliss lik tantene sine som barn, som baby veldig lik hennes oldefar (på fars side, altså oldefar som baby). Ser ingenting fra meg så langt. Anonymkode: 219dd...b27
Sulosi Skrevet 19. mai 2016 #11 Skrevet 19. mai 2016 Mine likner på mei. De er donorbarn men vet det ikke for faren nekter å si det til dem.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #12 Skrevet 20. mai 2016 Har ikke barn, men vi er 4 søsken. Søster 1: Lik mamma, både utsende og personlighet. Søster 2: Lik bestemor i utsende, som en ekte kopi! Lik pappa i personlighet, med et snev av mamma. God blanding. Bror 1: Lik pappa i utsende men bare litt, lik pappa i personlighet. Men ikke så alt for mye. Bror 2: Ligner ingen, mistenker postmannen. Sånn seriøst. Han er ikke lik noen i familien. Verken utsende eller personlighet. Mistenker at han ble byttet ved fødselen, eller postmann. Noen gamle damer i slekten mener han er ganske lik bestefaren til morfaren vår. Prikk lik i følge de gamle damene, ingen bilder for å bevise det. Så vi sier postmannen. Meg: Lik pappa i utsende og personlighet. Jeg har alltid fått høre at jeg er pappa med pupper, og han er meg med bart Tar du to babybilder av oss, så ser du ikke forskjellen. Dekker du for øynene/øyenbryn og tar på oss lue, tar et bilde og ser på det.. da ser du ikke forskjell. Vi er så like. Jeg har lengre øyevipper og "penere" øyenbryn. Eneste som avslører hvem som er hvem på bilder fra nåtiden. Anonymkode: c8672...948
Gjest insta72 Skrevet 20. mai 2016 #13 Skrevet 20. mai 2016 De er for det meste lik meg. Alle i min slekt ligner på pappan min.. Hu største har fått pappans hus og høyde eller mye lik meg. hu miste er ei klone av meg ..
Shinigami Skrevet 20. mai 2016 #14 Skrevet 20. mai 2016 Han er en god blanding av oss begge mange sier at han er veldig lik meg, men var en som sa her om dagen at han bare ligner på pappaen sin bortsett fra øynene. Synes selv at han er en god blanding. Formen på ansiktet og hodet og en del ansiktsuttrykk er helt likt pappaen, men syns at han ligner mest på meg i selve ansiktet. Øynene er prikk like. Han er fortsatt bare en baby, så er vanskelig å si noe om øyenfarge og hårfarge, men akkurat nå er hårfargen hans en blanding av min og pappaens. Øyenfargen er mest lik min nå, men tror at den kommer til å forandre seg til pappaens etterhvert.
skruf Skrevet 20. mai 2016 #15 Skrevet 20. mai 2016 Størstejenta er som snytt ut av nesen på meg utseendemessig. Hun er dog noe lavere enn meg, så høyden har hun arvet etter mormoren sin. Både faren og meg er høye, men jenta vår er ganske så lita. Personlighetsmessig så er hun ei blanding av faren og meg.....hun er skolesmart, den fødte pessimist, skeptiker på sin hals, fornuftig, lesehest, reiselysten og tenker seg alltid om to ganger. Minstejenta er utseendemessig klin lik oldemoren sin på farsiden. Mørk i håret, grå øyne, alltid en gyllen tone i huden og blir knallbrun bare solen titter frem (heldiggrisen!). Personlighetsmessig så er hun veldig lik lillesøsteren min. En liten daredevil som frykter intet, kaster seg ut i ting, handler først og tenker etterpå. Men også faglig sterk, empatisk og optimist av en annen verden.
Arkana Skrevet 20. mai 2016 #16 Skrevet 20. mai 2016 (endret) Eldste er prikk lik sin far (som ligner på sin mor, og jeg kjenner igjen veldig mange av svigermors uttrykk i eldstemann). De har ikke bare likt utseende, men også helt lik personlighet. Det er ganske fornøyelig når mannen er irritert på ham for noe og jeg påpeker at mannen selv også er slik. Mellomste er tydeligvis en så god blanding at vi ikke kjenner igjen så veldig mye av noen av oss i ham. Han har mannens farger og også mannens søte fregner på nesen, men ellers er han som sagt bare en blanding. Personlighetsmessig har han også trekk fra oss begge, med barnsligere (naturlig nok) reaksjonsmønstre. Yngste har også mannens farger, men er mest lik meg. Mamma blir stadig overrasket over at hun ser akkurat ut som jeg gjorde da jeg var på hennes alder. Personlighetsmessig er hun en blanding. Hun har en herlig entusiasme og positivitet om alt og alle, det vet jeg ikke helt hvor hun har fått. Alle tre har/hadde blå øyne og lyst hår som sin far (jeg har mørkt hår og grønne øyne), men jeg ser at de to eldste nå har mørknet ganske mye så det er håp om at i allefall noen av dem skal få min hårfarge. Endret 20. mai 2016 av Arkana
jupiter_c Skrevet 20. mai 2016 #17 Skrevet 20. mai 2016 mine 3 barn og mine søsken og jeg, har alle fått mye av utseende fra min far. eldsteguttungen min er prikklik min søster, minsteguttungen ligner på min bestefar, og mellomsteguttungen har mye fra min side, men han ligner også på sin bestemor på farsiden.
momo Skrevet 20. mai 2016 #18 Skrevet 20. mai 2016 Begge barna er nok en god blanding av oss begge. De har begge mine øyne. Største har veldig lik personlighet som meg, noe som kan være en utfordring nå i tenårene. Minste har ikke min personlighet, men vet ikke om det er farens heller, mange sier han er lik fars, far.
Kanutte Skrevet 20. mai 2016 #19 Skrevet 20. mai 2016 Eldste er kliss lik meg, mellomste er lik faren (bortsett fra hårfarge) og minsten kom med postmannen... Neida, han er nok en miks av meg og faren.
Vera Vinge Skrevet 20. mai 2016 #20 Skrevet 20. mai 2016 7 timer siden, Sulosi skrev: Mine likner på mei. De er donorbarn men vet det ikke for faren nekter å si det til dem. Oj, den syns jeg var ganske heftig. Jeg syns alle fortjener muligheten til å kjenne til sitt biologiske opphav, og dersom dette kommer fram veldig sent, vil det jo fort føles som et svik. Det går jo an å snakke med barna om at man er like mye far selv om man ikke er biologisk knyttet sammen. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå