Gå til innhold

Mat til langtur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal på lang kjøretur snart, 15t. Hvordan kan vi gjøre det mest økonomisk med tanke på mat? Har kjøpt inn drikke på forhånd på tilbud og vi har bestemt oss for å kjøpe burger på turen. Hva kan jeg ellers lage for å ha med å spise? 

Anonymkode: c74fd...2f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel bare å lage en vanlig matpakke, eller ha med restemat fra middag eller en salat. I tillegg til litt frukt og grønt som snacks. Du sier jo at dere skal spise hamburger og det metter jo en stund...om dere ikke spiser med en gang eller rett før dere er fremme

AnonymBruker
Skrevet

Ser virkelig ikke problemet... Smør et par brødskiver, ta med en vannflaske og et eple, problem løst!

Skulle tro du skulle på en 15 dagers tur slik som du styrer... Hallo! Hvor mye mat er det mulig å trenge på en dag? Folk altså!

Anonymkode: 20add...26b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Wenda skrev:

Er vel bare å lage en vanlig matpakke, eller ha med restemat fra middag eller en salat. I tillegg til litt frukt og grønt som snacks. Du sier jo at dere skal spise hamburger og det metter jo en stund...om dere ikke spiser med en gang eller rett før dere er fremme

Takk for svar☺

Ja, skal ta med noe frukt. Vanlig matpakke er så kjedelig,  men absolutt mest økonomisk.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser virkelig ikke problemet... Smør et par brødskiver, ta med en vannflaske og et eple, problem løst!

Skulle tro du skulle på en 15 dagers tur slik som du styrer... Hallo! Hvor mye mat er det mulig å trenge på en dag? Folk altså!

Anonymkode: 20add...26b

Jeg spør ikke om du ser noe problem. Styrer? Hva er det jeg styrer med? Må jo lage maten på forhånd! Det er mulig å trenge mye mat på en dag, kommer ann på forbrenning, hvor stor man er osv.

Skrevet

Skjær opp frukt og grønt og ha i bokser. Ta med porsjonspakninger med pålegg, så holder det seg. Og lomper/knekkebrød/brød. Ta med termos med varmt vann, så kan dere lage havregrøt eller rett i koppen-nudler/grøt/suppe. Eller lag en skikkelig svær og deilig salat på forhånd! :)

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal på lang kjøretur snart, 15t. Hvordan kan vi gjøre det mest økonomisk med tanke på mat? Har kjøpt inn drikke på forhånd på tilbud og vi har bestemt oss for å kjøpe burger på turen. Hva kan jeg ellers lage for å ha med å spise? 

For å spare penger, og la være å kjøpe disse dårlige greiene på eks bensinstasjoner så lag mat selv. Eks så spiser vi god frokost før vi drar. Eks havregrøt. Sitter lenge i kroppen. Til lunch så har jeg med kokte egg, og ferdig smurte skiver med skinke, tomat og ost. Vi drikker ikke brus eller noe sånt. Så vi går innom en butikk og kjøper små kartonger med melk. Du kan ta med Tom flaske, så fyller du på bensinstasjon. Jeg har stor kjølebag. Til lunsj har jeg stekt opp karbonader,  som jeg legger i hamburgerbrød. Litt løk tomat og salat. Litt ekstra skiver med godt pålegg. Før så stanset vi hver gang vi var sultne og gikk mye penger. Har en liten vannkoker som kobles til sigaretttenner i bilen. Pulverkaffe.Eggerøre eller omelett er også greit å ha med

Anonymkode: 1aae0...b0e

Skrevet

Jeg har jevnlig kjørt lengre turer enn 15t. Har med kjølebag med melk/juice/farris, frukt, smurte baguetter/ciabatta/focaccia (noe mer spennende enn brødskiver) og kanskje litt kjeks eller sjokolade. Kanskje en termos med kaffe eller te? Med en matstopp i tillegg er det mer enn nok. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta med engangsgrill!! Stop et fint sted og kos dere! Ta med hjemmelagd potetsalat. Pølser med lomper/brød er jo lettvint og godt, kansje ta med maiskolber og en god kryddesmørr også. + Mashmallows, er jo tur, må jo kose dere :)  Sikkert noe annet dere liker på grillen å.

Bak en god kake + Vannmelon! Nok for å mette 2-3 timer

Så slipper du disse kjedelige brødskivene som spiser alt for mye av hver dag i Norge....+ Dette er billig mat :) 

Anonymkode: e8877...82b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...