AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #1 Skrevet 19. mai 2016 Hei. Tenker å skaffe meg en katt til høsten, men er litt usikker på hvilken rase jeg skal velge. Vet at det er store forskjeller innad i de forskjellige rasene, men ønsker en katt som er kosete og blir knyttet til sin eier. Noen som har noen gode forslag? Anonymkode: 6b4fe...dce
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #2 Skrevet 19. mai 2016 Dyrebeskyttelsen har mange fine katter som trenger gode hjem De har også noen rasekatter tror jeg, så du kan høre med dem. De fleste katter er kosete og blir knyttet til sin eier om man behandler dem godt. Noen blir det aldri uansett rase. Anonymkode: 9a0a3...9a9 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #3 Skrevet 19. mai 2016 Det fine med huskatter er at de ofte er sunne og friske og har lite helseplager. Dette er fordi damepusene bare vil ha de tøffeste og sterkeste mannekattene og da blir det jo ofte veldig sunt og friskt avkom siden det er de beste genene som videreføres. Det er umulig å være helt sikker på personligheten til en katt kun basert på rase. Persere er ganske dumme så mulig de blir ekstra kosete. Jeg hadde en skogkatt som var veldig knyttet til meg og var jeg hjemme var vi sammen hele tiden og jeg ble fotfulgt både innendørs og utendørs. Jeg har også hatt skogkatter som var lite kjælne og lite opptatt av mennesker. Siamesere har en tendens til å gnålemjaue veldig mye. Anonymkode: b42ed...8f0
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #4 Skrevet 19. mai 2016 Britisk korthårskatt! FInnes mange av på dyrebeskyttelsen og lignende. Store pene runde hoder, korte ben, og gjerne med en ekstra tå tilogmed Synes de er så pene og har det beste gemyttet Anonymkode: e0e20...362
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #5 Skrevet 19. mai 2016 Ikke kjøp ragdoll! Røyter noe JÆVLIG, og tyter og maser veldig også... Anonymkode: e3cef...4f6
Gjest Magnifiq Skrevet 19. mai 2016 #6 Skrevet 19. mai 2016 (endret) Vi har maine coon. En fantastisk sosial, kosete og god katt! Som liker være der det skjer, være seg å dusje med ungene, eller legge sammen tøy. Veldig hyggelig selskap, både for liten og stor. Kommer og møter oss i døren når vi kommer hjem, og ligger gjerne på fanget hele kvelden. Endret 19. mai 2016 av Magnifiq
Gjest Belle âme Skrevet 19. mai 2016 #7 Skrevet 19. mai 2016 Om du vil ha spesielle raser: Spynix, devon rex eller munchkin. Litt meir vanlege: Vanlig huskatt, maine coon, ragdoll, perser, norsk skogkatt, russisk blå, britisk blå eller hellig birma.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #9 Skrevet 19. mai 2016 Siamesere. De knytter seg utrolig til eier, er veldig koselig, mye personlighet og lite helseproblemer. Men de snakker litt, men det synes jeg bare er koselig:) Anonymkode: c4510...a5b
skje Skrevet 19. mai 2016 #10 Skrevet 19. mai 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke kjøp ragdoll! Røyter noe JÆVLIG, og tyter og maser veldig også... Anonymkode: e3cef...4f6 Å, jo! Ragdoll er helt nydelige, og veldig pratsomme. (Om du ikke liker "tyting" får du kjøpe deg skilpadde. ) 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #11 Skrevet 19. mai 2016 Jeg liker katter som koseprater men sånne som mjauer høylydt gjør meg litt irritert. Hun jeg har nå er sånn som stanger med hodet og småprater uten gneldring. Hun kan være litt høylydt og tynn i målet når jeg åpner kjøleskapdøra og da er det litt sånn høy ynkelig stakkars meg piping som holder på å sulte ihjel. Anonymkode: b42ed...8f0
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #12 Skrevet 19. mai 2016 Jeg har en Norsk Skogkatt og huskatt. Begge har forskjellige personligheter. Huskatten er en skikkelig koseklump, skal alltid ligge på fanget og gjerne over tastaturet. Verdens snilleste. Smart er hun og, har lært henne apport. Den Norske Skogkatten er veldig knyttet til meg, kommer spurtende når jeg roper på henne, fotfølger meg og småprater gjennom hele dagen, synes det er så herlig. Hun er kjempekosete og maler som bare det - men hun er ingen baby, så hun vil aldri ligge på fanget. Andre raser jeg kunne selv tenkt meg er Britisk Langhår, Maine Coon, Ragdoll eller Hellig Birma. Bare les deg litt opp på rasestandarder og ta kontakt med eventuelle oppdrettere. Gjerne ta deg en tur på katteutstilling! Da får du se alle de flotte rasene og prat gjerne med eierne til de kattene du liker. Vær forsiktig meg typiske finn annonser hvor de selger blandingskatter. Har den ikke stamtavle, er den en overpriset huskatt, selv om eier sier begge foreldrene har stamtavle eller faren er en "norsk skogskatt". Anonymkode: a8c13...d29
Snadder Skrevet 19. mai 2016 #13 Skrevet 19. mai 2016 Anbefaler deg å ta kontakt med din lokale Dyrebeskyttelse. De har nok mange katter til omplassering og kan hjelpe deg med å finne en katt som passer deg. 4
ajarRun Skrevet 19. mai 2016 #14 Skrevet 19. mai 2016 Maine Coon, de er de irske ulvehundene av katter.
nurcos Skrevet 19. mai 2016 #15 Skrevet 19. mai 2016 Sphynx er vel en av katterasene som er regnet som mest kosete. De blir veldig knyttet til mennesker. Mange som ikke synes de er spesielt pene å se på, men jeg synes de er nydelige.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #16 Skrevet 19. mai 2016 10 minutter siden, Snadder skrev: Anbefaler deg å ta kontakt med din lokale Dyrebeskyttelse. De har nok mange katter til omplassering og kan hjelpe deg med å finne en katt som passer deg. Nettopp. Selvsagt vil et oppegående mennesker gå til Dyrebeskyttelsen og adoptere. Et tonn med ledige katter der. Ingen med et hjerte vil en gang vurdere å gjøre noe annet-:) Anonymkode: c8b94...289 4
Gjest Tom/Loki Skrevet 20. mai 2016 #17 Skrevet 20. mai 2016 Bengal katt, verdens beste pus. Har en selv og angrer ikke et sekund
Kristanna Skrevet 20. mai 2016 #18 Skrevet 20. mai 2016 Sibirkatt Kosete og veldig knyttet til meg. Følger etter meg overalt og er som en liten hund egentlig. Masse selskap i pus
Gjest Magnifiq Skrevet 20. mai 2016 #19 Skrevet 20. mai 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Selvsagt vil et oppegående mennesker gå til Dyrebeskyttelsen og adoptere. Et tonn med ledige katter der. Ingen med et hjerte vil en gang vurdere å gjøre noe annet-:) Anonymkode: c8b94...289 Ingen som lurer når noen ønsker en spesifikk hunderase.. Ønsker man en spesifikk katterase derimot, så er man plutselig ikke oppegående, eller innehaver av et hjerte.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #20 Skrevet 20. mai 2016 4 timer siden, Magnifiq skrev: Ingen som lurer når noen ønsker en spesifikk hunderase.. Ønsker man en spesifikk katterase derimot, så er man plutselig ikke oppegående, eller innehaver av et hjerte. Jo , da tenker man ikke langt nok. Man oppsøker ikke opprettere når tusen på tusen av katter trenger hjem. Nå begynner de ondskapsfulle gruppen av katteiere å til og med drepe egne katter før ferien og !! FY SA..! Btw, jeg forakter majoriteten av hunder oppdretter også. Kunne aldri falt meg inn å betale blodpenger for innalvs hund. Nok av fantastiske hunder å adoptere! -:) Anonymkode: c8b94...289 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå