Gå til innhold

Hva gjorde dere når dere sluttet å snuse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvordan gjør man det? Hvordan holde man ut? Hva motiverer du deg selv med? Jeg har uten i to dager nå, og jeg kunne ikke vært mer gal..Vil helst ikke tømme hele kjøleskapet her. Klikker,  sånn sykt. :sad::sad:

Anonymkode: e9ba9...515

Skrevet

Kaaan hjelpe å ha noe i munnen, kanskje til og med under leppa. Tyggis funker. Sukkererter pastiller funker. Jeg prøvde litt ingefær, det sved litt som snus gjør og funka. Prøv å finn noe du kan gjøre, fokusere på, som ikke er mat. Husk at det skal være verst de første to ukene :) Lykke til!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Først blir jeg gal, så sulten, tar meg en tyggis, bedre, blir gal igjen, pusser tenna, bedre igjen, tyggis, blir forbanna, tyggis, tyggis, tyggis, spiser mat, blir gal og vil ha en post-mat-snus, pusser tenna, tyggis.. Slik går det over uker/dager før jeg begynner igjen.

Men jeg er en svak sjel da.

Anonymkode: fccc5...f07

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først blir jeg gal, så sulten, tar meg en tyggis, bedre, blir gal igjen, pusser tenna, bedre igjen, tyggis, blir forbanna, tyggis, tyggis, tyggis, spiser mat, blir gal og vil ha en post-mat-snus, pusser tenna, tyggis.. Slik går det over uker/dager før jeg begynner igjen.

Men jeg er en svak sjel da.

før du begynner å snuse igjen liksom? 

Skrevet

Jeg timet snusslutt med en lang ferie til et land der de ikke selger snus. Ikke fikk jeg tak i det og ikke hadde jeg så mye tid til å tenke på at jeg savnet det heller for det skjedde jo så mye... Når jeg så kom hjem så var ikke suget helt borte, men da visste jeg at jeg var over det å være fysisk avhengig. Nå er det bare psyken igjen og DEN skulle jeg kontrollere! 

Tror jeg hadde en eller annen form for snussug i ett år etterpå, sånn type sitter på fest og noen tilbyr en snus så kjente jeg at jo det hadde vært godt, men nå 6 år etterpå tenker jeg aldri på det og har ikke lyst på selv om jeg blir tilbudt...

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, lissi2 skrev:

før du begynner å snuse igjen liksom? 

Ja.. :ph34r:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde å være ute blant mennesker, så jeg ikke kunne klikke i vinkel.

Alt du må gjøre er å kjenne på det, og .. ja, bite tennene sammen. Gråte, når du kan. :) 

Anonymkode: 1db1d...d76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kickup eller lignende (snus uten nikotin), det funker for å ha noe under leppa, de første dagene når nikotinabstinensene er som verst. Så fort det har gått over kan man heller fokusere på å avvenne seg med å ha snus under leppa. Men om du spiser litt ekstra eller skeier ut litt de første dagene gjør det ikke noe, så fort abstinensene går over er det langt fra like jævlig. 

P.S om du går på en smell, la det være en sterk snus når du er sulten. jeg ble bare kvalm og dritslapp av det, da frista det lite å fortsette.

Anonymkode: 61769...99a

AnonymBruker
Skrevet

Kaffe/te-inntaket mitt økte. Ingenting kan erstatte snusen, men tenk hvor mye penger du sparer. Det var i grunn motivasjon nok for meg. :P 

Anonymkode: b7132...988

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kaffe/te-inntaket mitt økte. Ingenting kan erstatte snusen, men tenk hvor mye penger du sparer. Det var i grunn motivasjon nok for meg. :P 

Meg igjen. Særlig hvis du legger de pengene du vanligvis ville brukt på snus enten i en sparegris(da blir du jo stadig påminnet alt du sparer :fnise: ) eller lage egen konto for det. Så kan du spare i ett år, og planlegge hva du vil bruke pengene på. :)  Det blir en vill sum, om du snuser like mye som jeg gjorde(ca. 1 boks om dagen).

AnonymBruker
Skrevet

Onico (nikontinfri snus), sjokolade, kaffe og prosjekter når man får sug. Jeg malte lister og bakte en del :) 

Anonymkode: b465e...b44

Skrevet

Jeg har tredemølle hjemme, så jeg løpte og løpte........og løpte da jeg sluttet å snuse. 

Endte søren meg opp med å løpe på meg tretthetsbrudd i kneet. Og måtte gå i 6 uker med ei skinne fra ankelen og helt opp til rumpa, full avlastning med krykker, fikk ikke tråkke på foten i det hele tatt.

Så......endte opp med at jeg begynte å snuse igjen, holdt på å kjede meg ihjel på sofaen. 

Har planer om å slutte med snus igjen, må bare planlegge en ny strategi. 

• Liker 1
Skrevet

Cold turkey. Sluttet tvert og var driiiit forbanna i tre uker. Så gikk det over. Den første måneden gikk det med mye läkerol og tyggis. Og jeg hater virkelig tyggis...

Skrevet

Jeg sa til meg selv at det var greit å gå litt opp i vekt. Tvilsomt at jeg skulle dø av å legge på meg noen kilo så fremt man ikke går massivt opp og ikke går de av seg igjen. Så ja, jeg spiste en del som substitutt for snusen. Synes vel strengt tatt det er langt verre å snuse eller røyke kontra å gå opp noen kilo.

Idag, 1 år etter snusslutt, har jeg hverken snusa eller blitt smellfeit.

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meg igjen. Særlig hvis du legger de pengene du vanligvis ville brukt på snus enten i en sparegris(da blir du jo stadig påminnet alt du sparer :fnise: ) eller lage egen konto for det. Så kan du spare i ett år, og planlegge hva du vil bruke pengene på. :)  Det blir en vill sum, om du snuser like mye som jeg gjorde(ca. 1 boks om dagen).

For et godt råd! Ja, det skal jeg  gjøre! Ja, jeg er faktisk like gal som deg vil jeg si. Jeg snuste 1 pakke på to dager omtrent, men jeg er inmari stressa hele tiden da og da blir det sånn "må ha hele tiden greie" for å roe nervene. Er på 3 dager nå da så dette skal nok gå! Har fått kjøpt meg slutte snus nå i Sverige. Men prøvde du det? Jeg tenker at det kanskje ikke hjelper så godt som å slutte å snuse siden det på en måte er snus? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...