Gå til innhold

kjøring i fylla, ingen som bryr seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en ting jeg ikke klarer å glemme. Gammel historie altså. 

Saken er den. Ei i klassen satt å strigråt i timen. Hun hadde vært i en bilulykke. Kjæresten lå på sykehuset. 
I flere uker så gråt hun. Møtte opp fordi hun måtte være "sterk" for kjæresten. Hva det har med skole å gjøre vet ingen. Men hun selv som sa det. I flere uker snek hun seg unna prøver, innleveringer og gym. Fordi hun var så trist og traumatisert. 

Jeg viste hva som hadde skjedd. 
Kjæresten kjørte ulovlig (var bare 17, fra bygda) og han kjørte i fylla. Hun satt på, edru. Han lå på sykehuset i noen timer, bukket fot og ingenting annet. Det var en liten ulykke, langt ifra stor. Han krasjet i et tre. Hun bodde i byen, han på bygda. Jeg har familie på bygda, som kjenner denne gutten og familien. Har også bekjente av han, som hun ikke vet om. På toppen av det hele så hadde denne gutten mistet bestefaren sin før han selv ble født, fordi han kjørte i fylla og krasjet i bergveggen. Han vet godt konsekvensene av alkohol og bilkjøring! 

Klarte ikke å holde kjeft. En dag eksploderte jeg, for jeg måtte gjøre en oppgave helt alene, men stakkars henne hadde ikke styrke til det. Så jeg ba hun om å ryke og reis, for den sippe-historien er rene bullshit. Ingen synd på verken henne eller kjæresten. For kjøring i fylla har jeg ingenting til overs for. Om du blir lam fordi du kjørte i fylla så får du null sympati fra meg. Null, nada. Kjøring i fylla er idioti av høyeste klasse. 
Jeg fikk rett og slett nok. Og sa den sanne historien, og ba hun om å droppe ut om hun vil snike seg unna arbeidet. Jeg nektet å gjøre dobbelt opp med arbeid, på grunn av henne. 

Ble så mobbet og hatet de 2 neste årene. 
Flere år senere; jeg har ingen kontakt med noen fra VGS, på grunn av deres oppfatning av fyllekjøring og hvordan det ikke er nå big deal. Hun var ganske populær, om det har noe å si. Derfor fikk jeg en stor gruppe imot meg, og ingen turte å stå imot dem. Gjorde meg ikke noe, for jeg hadde venner på andre skoler, og gikk ikke på skole for å være sosial. Men den mentaliteten de viste skremte meg. 
Tar jeg helt feil? Er det virkelig slik folk ser på alkohol og bilkjøring? At det er normalt og ufarlig?! 

Anonymkode: b1327...abd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...