AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #1 Skrevet 19. mai 2016 Jeg har de siste årene begynt å like fisk (spiste kun fiskekaker og fiskeboller da jeg var yngre), og nå spiser jeg både stekt laks/ørret/torsk, hjemmelagde fiskekaker, røkelaks og sashimi (tunfisk, laks, kveite osv.). Jeg har derimot ikke enda vent meg til å spise fiskepålegg, og da tenker jeg mest på diverse makrell- og brislingprodukter i boks. Jeg prøvde makrell i tomat for noen år siden, men husker at jeg ikke var noe særlig glad i det. Jeg prøvde å spise varmrøkt laks i boks fra Stabburet for noen måneder siden, og det synes jeg smakte rimelig dårlig, så det er kanskje en av grunnene til at jeg unngår å prøve andre typer fiskepålegg i boks på nytt. Jeg har derimot lyst til å prøve å venne meg til slikt pålegg ettersom det er nokså rimelig og sunt. Noen som har tips til hvilke produkter som er gode å begynne med, og hvordan jeg kan venne meg til å spise de? Hvilke produkter smaker best? Anonymkode: 4fa15...f6d
Kamikatze Skrevet 19. mai 2016 #2 Skrevet 19. mai 2016 Hvis du spiser stekt fisk, stek et stykke ekstra, oppbevar i kjøl, og lag "rekesmørbrød" av det, med eller uten reker. Røkelaks smaker bedre om den er lun, og har fått mellomlande i stekepannen et lite sekund. Stabburet kan ikke fisk. Ofte er butikkens egen billigboks med tomatmakrell mye bedre, uten den harske smaken. Trikset er vel å begynne med fiskepålegget som tilbehør, og drukne det i annet garnityr? Salat, frukt og grønt? Rømmesild (karri- og sennepssild) er også digg på grovbrød, men som nybegynner er det kanskje greit å hakke fisken i fillebiter først?
Aviale Skrevet 19. mai 2016 #3 Skrevet 19. mai 2016 Du kan jo begynne med litt mer "utvannede" produkter - f.eks Stabburet sin makrell i tomat på tube? Mindre fisk, men da er det kanskje lettere å venne seg til smaken. Jeg "synder" litt og spiser heller den på tube enn den i boks, haha.
Clarity Skrevet 19. mai 2016 #4 Skrevet 19. mai 2016 Hva med peppermakrell? Ikke den på boks, men den som er vakuumpakket. Veldig godt på brødskiva, dessuten smaker den nesten mer kjøtt enn fisk 1
Knaggrekke Skrevet 20. mai 2016 #5 Skrevet 20. mai 2016 Kombiner makrell i tomat med tomat, agurk, krydder (enten pepper, rosmarin, basilikum eller noe annet du liker). Mange liker også majones på. Jeg foretrekker Kesam. Synes det er best med knekkebrød, ikke på skive. Kaviar er godt sammen med egg og/eller ost, også her liker jeg tomat og agurk på. både sursild (eller helst det glasset med peppersild, eller hva det heter) og tomatsild er godt, spør du meg. Har du smakt det? Jeg liker også ansjos på kokt egg. Crabsticks (lite fisk i da, men likevel) med majones og agurk+pepper. Tunfisk med agurk, løk, pepper og majones.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #6 Skrevet 20. mai 2016 Svolværpostei med agurk og sitronpepper Anonymkode: 667c3...ed2 1
applestories Skrevet 20. mai 2016 #7 Skrevet 20. mai 2016 Jeg liker veldig godt Stabburet sine småbokser med makrell i salsa. Ellers var jeg aldri noe glad i sild på skive fram til et år eller to siden. Synes nå tomatsild godt, og noen store, blå bokser de har på Rema med 'marinert sild og løk'. Kanskje ikke det letteste å like om man i utgangspunktet ikke er så glad i fisk Det er nok som med fisk som med mye annet - du må bare prøve det flere ganger, så begynner du ofte å like det til slutt.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #8 Skrevet 12. november 2016 Er det noen som kan prøve å beskrive smaksforskjellen mellom Stabburets og King Oscars makrell i tomat? Anonymkode: 32449...572
Minya Skrevet 13. november 2016 #9 Skrevet 13. november 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som kan prøve å beskrive smaksforskjellen mellom Stabburets og King Oscars makrell i tomat? Anonymkode: 32449...572 Stabburet er som kjipe, halvstale småkaker, mens King Oscar er som creme brulee (eller noe annet fantastisk godt du liker) 2
Kamikatze Skrevet 14. november 2016 #10 Skrevet 14. november 2016 Stabburet sin smaker ofte harsk og "ufersk", og er stiv som ei vedkubbe med rigor mortis. Oskars sklir under ganen som silke i sommerbris, og gir deg en nær-tungeorgasme på vei nedover svelget. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #11 Skrevet 14. november 2016 På 11/13/2016 den 17.02, Minya skrev: Stabburet er som kjipe, halvstale småkaker, mens King Oscar er som creme brulee (eller noe annet fantastisk godt du liker) 2 minutter siden, Kamikatze skrev: Stabburet sin smaker ofte harsk og "ufersk", og er stiv som ei vedkubbe med rigor mortis. Oskars sklir under ganen som silke i sommerbris, og gir deg en nær-tungeorgasme på vei nedover svelget. Dere må ha fått dårlig vare. Stabburets makrell i tomat er helt kurant vare. Anonymkode: d73af...edf 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #12 Skrevet 14. november 2016 På 13. november 2016 den 17.02, Minya skrev: Stabburet er som kjipe, halvstale småkaker, mens King Oscar er som creme brulee (eller noe annet fantastisk godt du liker) 5 minutter siden, Kamikatze skrev: Stabburet sin smaker ofte harsk og "ufersk", og er stiv som ei vedkubbe med rigor mortis. Oskars sklir under ganen som silke i sommerbris, og gir deg en nær-tungeorgasme på vei nedover svelget. Haha Takk, da vet jeg hvilken jeg skal prøve. Anonymkode: 32449...572
Minya Skrevet 14. november 2016 #13 Skrevet 14. november 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere må ha fått dårlig vare. Stabburets makrell i tomat er helt kurant vare. Anonymkode: d73af...edf Helt kurant vomfyll når man ikke har tilgang på noe annet. Men har man først smakt bedre, så kjøper man helst bedre.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #14 Skrevet 15. november 2016 Andre tips. King oscar sine tunfiskpålegg Hjemmelagd tunfiskrøre Svolværpostei med rødløk og agurk Anonymkode: 667c3...ed2 1
Pringle Skrevet 15. november 2016 #15 Skrevet 15. november 2016 Jeg spiser ganske mye fisk (oftest på knekkebrød men det går vel ut på ett): Røkt laks (evt med Snøfrisk og hakket løk), røkt ørret, peppermakrell (vakuumpakket, mange merker, jeg husker ikke hvilke jeg liker best); kryddersild (vakuumpakket (Godehav er billigst, men er blitt vanskelig å få tak i), må vannes ut, jeg bruker halvparten av en pakke til middag og så er det pålegg til tre dager etterpå; sursild gjør nok samme nytten (anbefaler Delikat spann); sardiner (jeg liker Eldorado/Rema veldig godt); bøkling ("fersk" fra fiskedisken er gjerne full av trå bein, så hermetisk er best, men vanskelig å få tak i i Norge, må stort sett på Lidl, men noen innvandrerbutikker har); kaldrøkt sild (har bare set fra Godehav, men vanskelig å få tak i nå); tunfisksalat (tunfisk i olje - bare olje, finnes nå bare i "innvandrerbutikker" - jeg blander denne med majones, løk, chili, persillle, salt, pepper). Kaviar er jo også et slags fiskepålegg (moste fiskeegg). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå