Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

4 dager siden eggløsning. Hadde sex selve dagen + før og etter. Synes faktisk jeg merket no annerledes i kroppen min så fort mannen min sprutet første gang.. allerede før jeg kom meg på badet..!

Har siden kvelden samme dag hatt et lite press og leamus-lignende følelse. Mest på høyere side av magen/egstokk. Og vært bittelitt kvelm rett etter matinntak, veldig svakt og det har ikke vart så lenge. Dette er ikke normalt for meg hverken etter eggløsing eller mens...

Jeg går absolutt ikke på symtomjakt! Er det virkelig fysisk mulig at kropen min endrer hormoner og at jeg merker endringer så kjappt? Går ikke å tenker på eller kjenner etter, merker allilevel dette... 

Endret av Teardrop
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke fysisk mulig. Egget har ikke festa seg enda så kroppen din vet ikke at den er gravid enda, om du faktisk blir gravid. 

Men økning i progesteron, som starter å skje ganske like etter eggløsning kan gi graviditetssymptomer som feks ømme bryster, kviser etc. 

Anonymkode: 76319...6f9

• Liker 3
Skrevet

HCG som gir utslag på graviditetstest er det samme hormonet som gir graviditetssymptomer. Dette kan man tidligst se 8-9 dager etter EL på ordinære graviditetstester. Ergo, graviditetstegn kommer tidligst 5-6 dager etter EL, og blir sterkere jo lengre du er på vei. Det er noe altså enten eggløsningssymptomer du kjenner (som kan minne om graviditetstegn, eller helt vanlige kroppslige plager, som man vanligvis ikke legger merke til fordi man ikke kjenner etter ;).  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...