AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #1 Skrevet 19. mai 2016 Vi hadde dåp forrige måned og da var mannes kusine med familie invitert (de var også invitert i førstemanns dåp). De skal ha dåp om noen uker men vi er tydeligvis ikke invitert, men vet med sikkerhet at andre søskenbarn er. Det er ikke en stor familie på mannes side. I dag sendte hun en melding på Facebook hvor hun lurte på om jeg kunne bake en kake til dåpen (samme som i våt datters) og om hun kunne låne duker og vaser. Jeg kjenner litt på det at jeg har lyst å svare vi er opptatt den helga og at noen andre har lånt tingene. Anonymkode: bc51a...534 20
Populært innlegg mittnavn Skrevet 19. mai 2016 Populært innlegg #3 Skrevet 19. mai 2016 Herregud så frekt.. Du kan bare svare "har dessverre ikke anledning",er ikke nødvendig å komme med større unnskyldning enn det. 76
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #4 Skrevet 19. mai 2016 Wow, de er ikke lite frekke. Hadde dere nå enda blitt invitert, men når dere ikke får komme å de enda forventer at dere skal fikse ting så hadde jeg nok være veldig opptatt den tiden. Men før du hopper til konklusjonen om at dere ikke er invitert, spør om de har sendt ut innbydelsene, for hvis de har det så må deres ha blitt borte. Så ser du hva de svarer da. Anonymkode: 640ea...026 36
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #5 Skrevet 19. mai 2016 Kanskje hun bare glemte å invitere deg eller tror at hun har gjort det? Anonymkode: e55d0...20b 17
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #6 Skrevet 19. mai 2016 Jeg tipper at dere er invitert. Inegn oppfører seg sånn. Anonymkode: f2407...c79 11
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #7 Skrevet 19. mai 2016 Er du helt sikker på at dere ikke er invitert? Kan du ikke svare "Oi, jeg tror jeg har glemt å notere meg dette jeg. Når skulle vi i selskap sa du?" eller noe sånt, og se hvilken vei det bærer? Anonymkode: 9cedd...37e 35
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #8 Skrevet 19. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tipper at dere er invitert. Inegn oppfører seg sånn. Anonymkode: f2407...c79 Desverre finnes det nok av sånne mennesker Anonymkode: 640ea...026 11
Tekopper Skrevet 19. mai 2016 #9 Skrevet 19. mai 2016 Jeg hadde sagt noe slikt som at "Skal dere ha dåp neste helg? Invitasjonen vår må ha forsvunnet i posten." (kjenner noen som klarte å glemme å sende invitasjonene i ammetåka ) Og jeg hadde faktisk latt de låne ting (om de henta det selv), men neppe gidda å bake kake om jeg ikke var invitert. 8
Kristanna Skrevet 19. mai 2016 #10 Skrevet 19. mai 2016 Utrolig frekt hvis dere ikke er bedt! Jeg ville spurt på en eller annen måte om invitasjonen deres er blitt borte.. Men noen folk er sånn, vi har bedt mannens fetter med familie i dåp, ble ikke bedt tilbake. Vi sender de julekort, får ikke noe tilbake. Mens andre i familien får. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #11 Skrevet 19. mai 2016 3 minutter siden, Tekopper skrev: Jeg hadde sagt noe slikt som at "Skal dere ha dåp neste helg? Invitasjonen vår må ha forsvunnet i posten." (kjenner noen som klarte å glemme å sende invitasjonene i ammetåka ) Og jeg hadde faktisk latt de låne ting (om de henta det selv), men neppe gidda å bake kake om jeg ikke var invitert. Jeg ville nok ha skrevet det første. Det siste synes jeg er litt vel for direkte da man tar det som en selvfølge at man er invitert. Mest sannsynlig er man jo ikke det. Akkurat det er jo greit nok. Kusiner og fettere er jo ikke kjernefamilien, men det frekke her er jo forespørsel om å bake kake til noe man ikke er invitert til. Anonymkode: 60678...ebf 6
Tekopper Skrevet 19. mai 2016 #12 Skrevet 19. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville nok ha skrevet det første. Det siste synes jeg er litt vel for direkte da man tar det som en selvfølge at man er invitert. Mest sannsynlig er man jo ikke det. Akkurat det er jo greit nok. Kusiner og fettere er jo ikke kjernefamilien, men det frekke her er jo forespørsel om å bake kake til noe man ikke er invitert til. Anonymkode: 60678...ebf Om jeg skulle være direkte hadde jeg spurt "Hvorfor skal jeg bake kake til en dåp jeg ikke er invitert i?". Selv om det blir litt bittert. Spør man om invitasjonen er borte i posten, kan svaret bli at de ikke orket et stort selskap og skal bare ha 10 gjester f.eks... det er ikke fullt like kjipt, men fortsatt passiv-aggressivt nok til å gi den som stiller spørsmålet litt tilfredsstillelse. 7
Snigen Skrevet 19. mai 2016 #13 Skrevet 19. mai 2016 Hadde bare sagt det som det er, 'Dere kan godt få låne saker og ting dere trenger om dere henter dem selv, men å bruke tid på en kake til en dåp jeg ikke er invitert i, det gidder jeg ikke.' Kan kanskje virke litt bittert, men ærlighet varer lengst. Synes kanskje du burde starte med det de over sier da, for å være sikker på at du ikke er invitert. 7
Gjest summesumbi Skrevet 19. mai 2016 #14 Skrevet 19. mai 2016 Synes det høres ut som en invitasjon har blitt borte ved en feiltakelse. Få mannen din til å spørre sin slekt om dere er invitert. Hadde ikke bakt kaka om det ikke lå noen invitasjon bak, da hadde jeg sagt nei på en pen måte.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #15 Skrevet 19. mai 2016 Jeg ville tatt høyde for at det har skjedd en misforståelse her, og garantert lånt dem duker og vaser. Mest sannsynlig hadde jeg bakt kaken også, og gitt dåpsgave. Men jeg ville spurt om når de kom for å hente det, for hvis hun svarte at "kan dere ikke ta med kaken når dere kommer?", ville jeg visst at det var en misforståelse, og svart at det kunne jeg selvfølgelig gjøre. Anonymkode: e4b91...2e6 4
Gjest O.G. Skrevet 19. mai 2016 #16 Skrevet 19. mai 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du helt sikker på at dere ikke er invitert? Kan du ikke svare "Oi, jeg tror jeg har glemt å notere meg dette jeg. Når skulle vi i selskap sa du?" eller noe sånt, og se hvilken vei det bærer? Anonymkode: 9cedd...37e He, he, he, smart.
Kristinasnupp Skrevet 19. mai 2016 #17 Skrevet 19. mai 2016 Oi, ja det var ganske frekt. Si du er bortreist! 1
exictence Skrevet 19. mai 2016 #18 Skrevet 19. mai 2016 Må jo være en misforståelse. Selvfølgelig er dere invitert. Hadde svart om hun hadde sendt ut innbydelser? At du ikke visste hvilken helg. Eller har hun sagt når? 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 Populært innlegg #19 Skrevet 19. mai 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du helt sikker på at dere ikke er invitert? Kan du ikke svare "Oi, jeg tror jeg har glemt å notere meg dette jeg. Når skulle vi i selskap sa du?" eller noe sånt, og se hvilken vei det bærer? Anonymkode: 9cedd...37e Og så leser vi på KG om noen dager at fetterens kone inviterte seg selv og familien til dåp. Anonymkode: e4b91...2e6 83
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #20 Skrevet 19. mai 2016 Jeg synes det er helt ok å ikke invitere dere. Jeg har aldri vært med på at dåpsbarnets foreldres søskenbarn inviteres i dåp, for meg høres det litt rart ut. At dere inviterte betyr ikke at de må invitere igjen. At andre søskenbarn er invitert kan være fordi de har spesielt god kontakt med dem. Det betyr ikke at man må invitere alle søskenbarna ens. Men å la være å invitere, og deretter forvente at dere baker kake, det synes jeg er frekt. Jeg ville nok bakt kake og lånt pynt, for å ikke lage ugrei stemning, men jeg ville nok fnyst bra inni meg. Evt kan du bake kake, og passivt-aggressivt dekorere den med feil dato/navn, etc, eller bare skrive "Find the toenail" i glasur på den Anonymkode: c8bbc...d8c 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå