Gå til innhold

Til dere andre foreldre som har barn som er med i korps/speider etc.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt var barnet da det var med "organisasjonen" på helgetur første gangen med overnatting borte? Jeg tenker da uten at foreldrene var med, men at det var ledere med? Hvor lenge hadde barnet da vært med på aktiviteten sånn i hverdagen?

Anonymkode: 3ed8f...065

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min datter begynte i speidern om høsten da hun var 6 år. Første overnattings tur var til speiderhytta i slutten av november samme år. Hun er nå 20 og fremdeles aktiv i speidern og er ei svært selvstendig  og aktiv jente som elsket friluftsliv og være med venner både på tur og på "byn". 

Anonymkode: 93bed...717

Skrevet

Min datter begynte i speideren når hun var 8 år, og var med på hyttetur et par mnd etter.  Nå er hun snart 13 og skal på to lengre turer/leire i sommer.

Jeg aner en viss bekymring fra deg vedrørende dette, siden du spør, eller tar jeg feil? Jeg tror at barnet selv kjenner om det er greit å være med eller ikke, så lytt til sønnen/datteren din. Det er alltid erfarne ledere med, så alle ungene blir godt ivaretatt på slike turer.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Mrs.Under skrev:

Min datter begynte i speideren når hun var 8 år, og var med på hyttetur et par mnd etter.  Nå er hun snart 13 og skal på to lengre turer/leire i sommer.

Jeg aner en viss bekymring fra deg vedrørende dette, siden du spør, eller tar jeg feil? Jeg tror at barnet selv kjenner om det er greit å være med eller ikke, så lytt til sønnen/datteren din. Det er alltid erfarne ledere med, så alle ungene blir godt ivaretatt på slike turer.

Takk for svar både til deg, og til den over her. :) Barnet er såpass lite at det er påkrevd at 1 stk forelder alltid er med på alle opplegg. Det var bare så mye informasjon som kom om denne turen, at den setningen gikk meg hus forbi da jeg leste det. Det er første gangen vårt barn er med på et slikt opplegg, så det er litt skummelt for "hønemora" i meg. Men jeg tror man vokser på det som person, selv om man er barn, å være med på slike opplegg. Men siden en av oss blir med nå, så er det ikke noe å tenke på egentlig. Det var bare nytt for meg som forelder å være med på slikt, men det ordner seg. :) 

Anonymkode: 3ed8f...065

Skrevet

Jeg er korpsleder og har blant annet ansvaret for ungene når vi er på turer i korpsets regi. Min erfaring er at unger, og familier generelt, er veldig forskjellige her. Vi har hatt med oss unger på 8-9 år som reiser helt alene og vi har hatt med oss 12-13-åringer som må ha med foreldre.
Jeg ville nok selv ikke sendt av gårde min egen 9-åring (blir 10 i sommer) på tur alene tidligere, men i år reiser hun på turnstevne uten at vi er med og hun gleder seg stort!

AnonymBruker
Skrevet

Personlig syns jeg det avhenger av den fysiske avstanden, og det syns datteren min også. Altså, speiderhytta som ligger noen kilometer unna og lett kan nås med bil eller bybuss (eller sykkel for den slags skyld), OK. Dyrehagen i Kristiansand, en seks timers busstur med korpset, da ble en av oss med. Hun er snart 8. Det er tanken på å være så langt borte som blir trist både for henne og meg, ikke selve overnattingen/timene hun er borte. Hun overnatter gladelig hos venninner i nabolaget, og har vært hjemme med besteforeldre en uke av gangen uten oss uten særlig savn.

Anonymkode: 0eaec...c61

Skrevet

Hvis min skal på tur med korpset der han ønsker å reise alene hvis kompisene skal reise alene, så er det greit for meg, men han må selv komme frem til denne avgjørelsen eller så må jeg bare stille opp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...