momo Skrevet 19. mai 2016 #1 Skrevet 19. mai 2016 Jeg har litt lyst på juicemaskin, men er litt redd for at den vil bli lite brukt. At i starten blir den brukt mye, så mindre og mindre. Og at man kanskje, går litt lei å dele opp all frukten og grønnsakene. Og trengs det veldig mye frukt for 1 glass juice?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #2 Skrevet 19. mai 2016 Jeg bruker den ikke fordi jeg ser større verdi i å spise frukt og grønnsaker. Dette på grunn av fiber. Når man juicer mister man det meste av fiberet og de i utgangspunktet veldig sunne grønnsakene og fruktene taper næringsverdi. Juice av bare frukt er som sukker å regne. Man kan like gjerne drikke brus. Anonymkode: 88111...39c 5
Kristanna Skrevet 19. mai 2016 #3 Skrevet 19. mai 2016 Jeg er periodebruker av juicemaskinen I starten brukte jeg den mye, men så dabbet det litt av. Dele opp frukten og grønnsakene syns jeg går raskt, men det er kjedelig å vaske maskinen etterpå.. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #4 Skrevet 19. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker den ikke fordi jeg ser større verdi i å spise frukt og grønnsaker. Dette på grunn av fiber. Når man juicer mister man det meste av fiberet og de i utgangspunktet veldig sunne grønnsakene og fruktene taper næringsverdi. Juice av bare frukt er som sukker å regne. Man kan like gjerne drikke brus. Anonymkode: 88111...39c Greit nok at fruktene taper næringsverdi, men det er da slettes ikke det samme som å drikke brus. Anonymkode: 07c28...6a1 2
lunamuna Skrevet 19. mai 2016 #5 Skrevet 19. mai 2016 Nei. Den blir lite brukt. Kjedelig med oppvask... Oppkutting av varene går fort nok. Kjøp en med stort matingshull, så er det ikke alt du må dele opp heller. Skal du juice, anbefaler jeg å juice en større mengde, og ha liggende i kjøleskapet. Det hjelper på motivasjonen til å bruke maskinen mer. Og ang. mengden frukt kommer helt an på hvilke frukter og grønnsaker du juicer. Jeg syntes det gikk endel, om jeg brukte mye grønnsaker i. Jeg husker ikke nøyaktig hvor mye - det er lenge siden jeg har juicet noe som helst... 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #6 Skrevet 19. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Greit nok at fruktene taper næringsverdi, men det er da slettes ikke det samme som å drikke brus. Jo, det er omtrent det samme. Snakker da om juice kun av frukt. Anonymkode: 88111...39c 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #7 Skrevet 19. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er omtrent det samme. Snakker da om juice kun av frukt. Anonymkode: 88111...39c Juice er da helt naturlig, uten skumle kunstige stoffer som brusen inneholder. Så, nei, det er ikke omtrent det samme. Anonymkode: 07c28...6a1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #8 Skrevet 19. mai 2016 Nope, den står i boden og samler støv. Når vi flytter etter sommeren regner vi med den blir donert til gjenvinningsstasjonen. Det er sunnere å spise frukt enn å drikke juice. I tillegg er det dyrt å kjøpe inn frykt og bare bruke juicen av den. Og det er tidkrevende å lage og vaske opp. Anonymkode: 43d4a...8fe 2
Alex Turner Skrevet 19. mai 2016 #9 Skrevet 19. mai 2016 Den blir svært lite brukt her, brukte den mye i starten men nå er den gjemt bort et lurt sted Tror egentlig sånne maskiner er for folk som lever av juice, er jo egentlig lettere å bare spise frukten/grønnsakene. Og man slipper å vaske opp. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #10 Skrevet 19. mai 2016 Jeg eier ikke en selv, men den tidligere romkameraten min eide en ganske dyr en. Tror han brukte den 4-5 ganger i løpet av et år, dvs. enda sjeldnere enn det jeg har brukt den fordømte brusmaskinen min. Den viste seg å være ganske vanskelig å vaske den. Totalt sett ble det noen veeeeldig dyre glass med juice. Anonymkode: 6182c...a39 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #11 Skrevet 19. mai 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Juice er da helt naturlig, uten skumle kunstige stoffer som brusen inneholder. Så, nei, det er ikke omtrent det samme. Det er ingen skumle stoffer i brus annet enn sukker og noen ganger koffein. Anonymkode: 88111...39c 1
Gjest Marillia Skrevet 19. mai 2016 #12 Skrevet 19. mai 2016 Den ble brukt hver dag i en uke, deretter sto den fremme på benken et par måneder, nå samler den støv på boden. Du kan få min ....
momo Skrevet 19. mai 2016 Forfatter #13 Skrevet 19. mai 2016 Tusen takk for svar. Da er det som jeg tror. Barna foretrekker smoothie og, så lager det jevnlig. Og regner med at da blir det ikke til at jeg lager juice og. Bare smakte verdens beste kiwi/spinat juice, så var den som fristet meg til å lage selv.
Kamikatze Skrevet 19. mai 2016 #14 Skrevet 19. mai 2016 Sysler litt med tanken selv. Er glad i pærejuice. Lurer litt på hvilken type maskin som er best til eple- og pæreaktige frukter? - Sentrifugetypen, eller den typen som likner litt på en kjøttkvern, med sånn spiral? Hvilken gir mest juice av dem, hvilken er enklest å mate, og hvilken er lettest å holde ren?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #15 Skrevet 19. mai 2016 Jeg fikk en juicemaskin i gave, etter at jeg hadde ønsket meg det lenge. Dessverre ble den veldig lite brukt, altså. Var stas i en måneds tid, liksom. Det var så mye pes med oppvasken, syntes jeg. Og så mye gris etter fruktkjøtt, osv. Heldigvis tok den kvelden da jeg skulle prøve å presse eplejuice, og motoren brant. Anonymkode: a45b1...280
vimes Skrevet 19. mai 2016 #16 Skrevet 19. mai 2016 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Juice er da helt naturlig, uten skumle kunstige stoffer som brusen inneholder. Så, nei, det er ikke omtrent det samme. "skumle stoffer" er det ikke så mye av i brus heller, selv om man her må markere alle stoffene. Bare fordi de har rare navn gjør dem ikke mer skumle. Rent kallorimessig er juice enten like fetende eller mer fetende enn vanlig brus med noen unntak. Det sunne i frukt ligger i kjøttet, her finner du fibrene og "godsakene. Juicen er en sukkerlake full av ren energi designet for å enten gi frøet energi eller viktigst; smake godt så dyr spiser det. https://authoritynutrition.com/fruit-juice-is-just-as-bad-as-soda/ http://www.npr.org/sections/thesalt/2014/06/09/319230765/fruit-juice-vs-soda-both-beverages-pack-in-sugar-and-health-risk Trender med å juice har blitt slaktet av vitenskap gang på gang, det er dårlig for tennene dine, då får ikke i deg de næringsstoffene du trenger, blir du mett på ting med store mengder sukker øker du sansyneligheten for diabetes (juice) og du kaster bort store deler av frukten/grønnsaken du ellers hadde fått i deg om du spiste det på vanlig vis. Ellers er det helt fint å "juice" om du behandler det slik du gjør brus nå, bare en leskedrikk. Skal du absolutt juice så forsøk i det minste å få en som også tar med deler av fruktkjøttet og spis normal mat vedsiden av. Endret 19. mai 2016 av vimes
udir Skrevet 19. mai 2016 #17 Skrevet 19. mai 2016 Om du har plass til den på benken og har oppvaskmaskin kan det hende du vil bruke den en del. Den er fin til å få brukt opp skrukkete epler og slappe grønnsaker, men nå som jeg har liten kjøkkenbenk blir det ikke til at jeg bruker den like mye.
Vasa Skrevet 19. mai 2016 #18 Skrevet 19. mai 2016 Nei, tar bare plass. Blir litt for mye jobb, lettere å kjøpe ferdi juice
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå