AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #1 Skrevet 19. mai 2016 Jeg har ligget ganske stabilt på vekta lenge, har gått ned tre kilo de siste fem månedene uten å ha gjort noe for det. Men vi skal på ferie om to uker, og jeg bare lurer på om hvis jeg løper ute i en halvtime tre ganger i uka de neste to ukene, kommer jeg til å se noen som helst forskjell, tror dere? Det er altså hvis jeg spiser slik jeg gjør nå, for da går jeg iallfall ikke opp i vekt av maten jeg vet ikke så mye, men jeg vet at jeg sikkert håper på for mye! Måtte bare spørre! jeg må vel legge til at jeg er 161cm, og veier 52kg, så jeg MÅ ikke gå ned, per say, men jeg vil bare ha bort litt på magen Anonymkode: b8a3d...c63
darko Skrevet 19. mai 2016 #3 Skrevet 19. mai 2016 Om du vil ned i vekt må du bruker mer energi enn du får i deg. Du vil bruke energi på å løpe, og det vil føre til at du mister vekt over hele kroppen (ikke bare på magen). To uker er litt liten tid for stor forandring, men det er en god start.
Atrix Skrevet 19. mai 2016 #4 Skrevet 19. mai 2016 Jeg forbrenner ca 600 kcal/t når jeg løper, men jeg er større enn deg. Så la oss si at du forbrenner 250 kcal på å løpe 30 min. Da må du løpe 28 turer a 30 minutter for å ta av deg 1 kg. Løper du 3x30 min i uken vil det derfor ta deg ca 10 uker å ta av deg 1 kg, hvis å løpe 90 minutter hver uke er det eneste du gjør for å ta av vekt. Men løpingen vil komme i tillegg til alt annet du foretar deg for å gå ned i vekt - alle monner drar
Gjest Runforit Skrevet 19. mai 2016 #5 Skrevet 19. mai 2016 Du brenner ca din egen kroppsvekt per km du løper. Så da kommer det an på hvor mange km du løper på 30 minutter. Klarer du 5 km så er det 310 kcal. Det er 930 kcal på 3 joggeturer i uka. Om du ikke spiser mer enn du gjør nå så vil du gå ned litt ved å jogge de 3 turene ja. Alt handler uansett om kalori inn/ut. Joggingen gjør det enklere å brenner mer kalorier såfremt du ikke spiser inn igjen mer enn du totalt har forbrent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå